Vă reamintim, sâmbătă seara, pe strada Polonă din Timișoara a avut loc un grav accident de circulație în urma căruia un copil de numai 10 ani a murit după ce a traversat strada prin loc nepermis și a fost lovit de mașină.
Este al doilea astfel de accident produs în decurs de numai câteva zile, la Timișoara. Miercuri dimineață, în Calea Șagului, un bărbat de 63 de ani a murit în circumstanțe asemănătoare, fiind lovit de mașină în timp ce trecea strada prin loc nepermis.
În acest context, primarul Dominic Fritz se declară nu numai îndurerat, ci și furios din cauză că măsurile luate până acum nu au fost suficiente pentru a evita astfel de tragedii.
„M.T. a avut doar 10 ani. A fost smuls din plină viață de o mașină, ieri, la Timișoara, în fața casei sale. Sunt profund îndurerat. Îmi exprim sincere condoleanțe familiei și prietenilor. Sunt și furios. Încă nu știm circumstanțele exacte care au dus la acest accident mortal, dar este al doilea pieton mort în Timișoara, într-o singură săptămână. Într-o lume plină de plase de siguranță în toate domeniile vieții, doar în trafic pare să acceptăm ca o greșeală sau o clipă de neatenție să fie pedepsită cu moartea. Nu există o țară în Europa în care mor mai mulți pietoni în trafic ca în România, raportat la populație”, transmite Dominic Fritz.
Primarul Timișoarei spune că deși în ultimii doi ani au fost luate mai multe măsuri pentru a crește siguranța în trafic – precum reducerea vitezei pe arterele principale unde se mergea legal cu 60 km/h, supraînălțarea mai multor treceri de pietoni, refacerea marcajelor la trecerile de pietoni, instalarea a zeci de calmatoare sau fuzionarea centrului de trafic management cu dispeceratul Poliției Locale – acestea nu sunt suficiente.
„Prea multe idei bune s-au împotmolit în birocrație, unele nu au primit avizul poliției. Avem nevoie de un nou consens între toate instituțiile implicate pentru măsuri rapide și ferme de protecție și siguranță pentru pietoni, bicicliști și șoferi”, a mai declarat edilul.
Dominic Fritz promite că în următoarele săptămâni va iniția:
- Analiza celor mai periculoase 20 de locuri din traficul timișorean și propuneri concrete de rezolvare. Acesta va face publică lista înainte de a o înainta comisiei de circulație pentru avizare.
- Un plan de acțiune elaborat împreună cu Poliția Locală și Poliția Rutieră (care nu este în subordinea Primăriei) pentru măsuri de prevenție și sancționare.
- Creșterea bugetului pus la dispoziția companiei de drumuri municipale SDM pentru intervenții punctuale care cresc siguranța în trafic.
- Re-verificarea tuturor sesizărilor depuse de cetățeni la Primărie referitor la siguranță în trafic.
- O campanie de informare publică și conștientizare pentru siguranță în trafic.
- Organizarea unei conferințe de mobilitate urbană sigură cu experți internaționali în Timișoara, în 2023
O altă măsură ar fi instalarea unor radare fixe.
„Fac apel la toți parlamentarii din Timiș să mă susțină în deblocarea proiectului de lege care vrea să facă posibilă, în sfârșit, instalarea unor radare fixe! Este absolut nedemn pentru o țară civilizată ca această inițiativă să fie blocată în Parlament de frică să nu ne înjure șoferii! Într-o lume în care ne divizează atâtea lucruri, haideți să ne adunăm în jurul ambiției să nu mai moară oameni în traficul din oraș, chiar dacă asta uneori înseamnă o reducere a comodității șoferilor. Moartea lui M.T. este lipsită de sens și nimic nu îl poate aduce înapoi. Este responsabilitatea noastră să nu rămână și fără consecințe”, conchide Dominic Fritz.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XCum e plină Primaria de consilieri și ajutoare de primari și etc ! Ideeile bune știu sa le fure dar sa pună pe cineva capabil nu sunt in stare niște incapabili toți ! Vreți ceva concret și bun ăștia de la Primarie căutați-ma ! Și Plătiți pentru ceva ce este bun și corect nu doar furați și după culegeți foloase !
Ce comisie de circulație?! Aia sunt plătiți sa stea efectiv, am trimis o solicitare legata de traficul de la TRW, care dimineața este infernal, aștepți și 30 de minute sa treci de acea intersecție,rugandu-i să facă ceva. Solicitarea e trimisa de anul trecut din noiembrie și nici pana acum nu au binevoit sa răspundă. Măcar sa spuna: semnul cedează rămâne acolo ca sunt mai importante interesele celor de la TRW.
Asa ca, dacă spui primărie, comisie de circulație sau zero barat e tot aia.
-
cred ca li s-au terminat si banii de semafoare, ca nu am vazut nimic in acest sens. macar vreo 2-3… sute, daca nu mii de semafoare in plus. asa se “imblanzeste” traficul. 2-3 zeci de semafoare per bulevad, toate pe rosu noaptea la 3
Deci cel mai bine Să fie zona metropolitana redusă viteză la 50 km/h asta e cel mai buba masura
Ce barbarie, sa te cocoți politicianist pe moartea unui copil! Te-am votat data trecută, dar acum m-am lămurit! Nu te mai votez nici pe tine, nici pe useristii tai corupți!
-
Dispari tu no name ‘Dispari’ esti prea uituc incat sa-ti aduci aminte ca nu exista USR in politica pe vremea cand PNL, PSD, taranistii si alti politruci blocau in parlament votarea legii pentru radarele fixe! In toata Europa soferii stiu de frica pentru ca altfel scot sute de euro din buzunar. In Romania toti circula cu cel putin 70 -80 km/h in localitati si mai si claxoneaza in coloana cand nu pot depasi. Nu uita cocalare ca pe trotuar parcarea este interzisa
-
Zilele trecute a nins, am pus limitarea de viteza la 45 km/h. Duminica a fost frumos, nu am scos limitarea, am mutat-o la 50. Numai pe dedesubt si pe deasupra nu am fost depasit de membrii tribului “Talpa Grea” care voiau sa traiasca senzatii sportive autentice. Le-am urat sanatate. Poate ii mai vad, la stiri.
-
-
Si daca nu zicea nimic fritz atunci urlai ca frtiz tine cu ala de l-am omorat pe copil.
Stop condusului agresiv in oras! Am intalnit in ultima vreme unii care zici ca sunt la raliu, nu inteleg ce se tot grabesc (inclusiv la 7 dimineata) sa prinda semaforul urmator cred… Radare fixe + camere foto trafic – poze condus agresiv trimise acasa cu amenda!
-
Asa ar trebzi dar se face alceva……. ca an vestul salbatic.
-
Asta e rezultatul direct al faptului că poliția rutieră e inexistentă în trafic! Nu trebuie camere fixe că acolo încetinesc toți și după aia merg mai tare… trebuie echipaje cu radar mobil care sa se plimbe 24/7 pe toate străzile! Prevenție activă – nu pasivă!
Sper sa reușești dar la cata mafie e deasupra ta inca am temeri că tot in mocirla rămânem. Sper ca MAI sa fie pro la fel si parlamentul. Unde e lege nu e tocmeală, de asta mă tem că nu vor fi de acord! E inadmisibil să avem 3 morți intr o săptămână, toți pietoni, unul pe A1 in apropiere de Timisoara. Obligația fiecărui șofer e de a conduce până la evitarea oricărui pericol, în limita maximă admisă de lege sau sub ea, în funcție de condițiile de drum, zone, sa conduca doar pe unde are voie, sa nu fie beat, drogat, neatent sau adormit si, sa nu părăsească locul accidentului in cazurile nefericite.
-
Ai dreptate cu soferii dar si pietonii au prioritate doar dupa ce se ASIGURA! Mai citeste articolul din codul rutier!
-
La examenul auto daca treci tu așa de capul tău zebra și un pieton dădea să treacă (indiferent că se asigura sau nu) tu picai examenul și adio permis, acuma aveți permis și faceți pe șmecherii, las că o să se schimbe și asta, asculta tu la mine. Nu mai treceți voi peste zebra cum aveți voi chef și să aduceți tot felul de scuze idioate cum că pietonul e de vină. Pietonul e de vină doar acolo unde trece prin loc nepermis, aiureli dinastea ce comentați unii pe aici sunt doar invenții de ale voastre scoase din piticii voștri de pe creier, hai noapte bună.
-
Legea zice că pietonul nu are prioritate dacă nu e pe sensul tau de mers și tot pietonul are obligația să se asigure înainte de traversare că nu vine nici o mașină și să se asigure încă odată la mijlocul drumului!
-
-
nimeni nu vorbeste de educatia rutiera, cum se facea pe vremuri la scoala. Geaba ai tote plasele vietii daca unul se strecoara pe langa ele. Vezi si accidentul cu pieon pe autostrada. Zic sa punem calmatoare si acolo, eventual si o limita de 30 km/h ?
-
Esti prea ingust la orizontul prin care vezi lucrurile stimate “cit000” desi pe autostrada limita este 130km/h, la viteza asta primesti flasuri din spate de la nebunii care circula de la 150km/h in sus. Iar cand ploua exista indicatorul care te obliga sa circuli cu 80 km/h. In caz de zapada polei cu o viteza si mai redusa. Tu cit234 circuli cu 234 km/h?!
-
Adi draga, primesti fleshuri pt ca tu mergi cu 130 pe banda II si nu te dezlipesti de ea. TOTAL GRESIT! Banda II este DOAR pentru depasire, prietene drag, deci e firesc sa primesti fleshuri (bine ca nu s-a si urcat unu’pe tine).
-
Poti pune radare in cascada, daca cineva, nu conteaza varsta trece strada prin loc nepermis se poate intampla o nenorocire si daca mergi cu viteza legala…asta e adevarul !!!!
La fel de adevarat este ca majoritatea nu respecta legea, soferi sau pietoni…poate ca implicarea politiei ar aduce o imbunatatire a situatiei, dar, nu vad cum…..
-
Hop-si-trosc @ Urmarile unui accident nu sunt la fel in cazul unui accident in oras la 50km/h comparativ cu 60-70 km/h cat se circula acolo. La fel in cazul unui accident in afara orasului pe un DN unde limita este 100km/h dar cretinii se cred pe autostrada in Germania circuland cu peste 130km/h. Daca se confisca masina la depasirea vitezei cu +30 km/h toti ar deveni mielusei!
Sunt pentru radarele fixe. Azi am circulat cu 70-80 la ora prin oras, stiind ca e sat fara caini!
-
Primaria a trimis politiei rutiere saptamana de saptamana inregistrari cu soferii care trec pe rosu. Politia rutiera au zis ca respecta dreptul la viata privata si nu au ce sa faca domne.
Sper că se gândește și la educație pentru că la noi se trece pe oriunde și la orice culoare a semaforului bineînțeles avem și șoferii care nu cunosc limite și nici judecata unui om normal,peste toate vin cei cu celularele lipite de mîini.
In sfarsit il aud pe Primar vorbind de radare fixe in loc de tampenia “calmatoare”care nu fac decat sa blocheze traficul mai ales atunci cand nu e nevoie! Am scris asta de cateva ori Primariei!
Si apoi tineti politia in strada nu in birouri!
Inspirati-va din lumea civilizata! nu din belarus!
-
Ar trebui instalat camere pentru verificarea vitezei medii pe o portiune de drum. Nu doar una intre-un loc si dupa toti prind suta.
Calculati la 50 km/h cati metri face masina intr-o secunda(mie mi-a dat 14m/s) , nu va jucati cu viata lasati sa traca tona de fiare si treceti dupa ,nu credeti ca sunteti mai rapizi .De asta trebuie constientizati copiii de la varsta mica
Dumezeu sa-l odihneasca pe copil si sa-i ajute pe parinti sa-si continue viata cu aceasta rana in suflet🥺
-
La 50 km/h, distanta de franare este peste 30m in conditii bune(anvelope ok, uscat),asta presupunand ca vizibilitatea e buna si pietonul e observat la timp. Dar poate ajunde la 50…60m sau chiar mai mult daca carosabilul e alunecos, iar din cauza vizibilitatii, atentiei perturbate de obstacole, reclame luminoase, conditii atmosferice etc s-ar putea sa nu fie observat inainte cu acei 50m necesari franarii pana la oprire.
La 30km/h(max. la treceri de pietoni nesemaforizate cu pietoni aflati in apropiere, max si in caz de carosabil alunecos sau in zona indicatorului “atentie, copii”), ar trebui ca pietonul sa nu inceapa o traversare daca masina e la mai putin de 30m.-
Trebuia să ii dai argumentul asta și la unul din polițiștii examinatori “sa nu treacă drumul daca mașina e la mai puțin de 30 de metri de ei”… Ba, voi chiar ați înnebunit de tot? Chiar în așa hal am ajuns? Voi aveți impresia că așa merge? Voi îi dați cu 100 prin oraș și pietonii da-i dracu sa stea daca nu îs cu mașina nu? Așa minte aveți. Auzi acolo la 50 de km/h frânezi in 30 de metri… Ai habar cât e un metru? Îți zic eu la 50 la ora frânezi in maxim 8 metri, fizicieni ați ajuns toți. Vai de capul și de zilele noastre, și ne mai miram de politicienii pe care ii avem…
-
N-ati fost la scoala de soferi sau nu v-a explicat despre distantele de franare? Sunteti mandru de comentariile dvs? Internetul va functioneaza sau toti din univers sunt prosti numai dvs destept, chiar peste tot e scrisa gresit distanta de franare in functie de viteza? Cat de “jos” va puteti cobora in comentarii? Asa va comportati si in trafic sau doar pe internet? Descalificant total. Multa sanatate va doresc.
-
8 metri la 50 la ora ??? Asta e nebun de legat. Sper ca nu are carnet.
-
50 km/h = 14m/s. Spatiul de franare e 196 supra dublul acceleratiei.Poftim, atunci, 100 supra acceleratia. Cat e acceleratia? Ca asa, empiric, ai 14 m/s, zici atunci ca face 14 m intr’o secunda, iti ies atunci 28, poftim, 30 m (_Ion_ a zis “peste”), fara formula aia.
-
Scuze, acceleratia ii coeficientul de frecare ori acceleratia gravitationala. Cat e coeficientul de frecare? Inmultiti pe asta cu 10, atunci, aia e deci acceleratia. 100 supra rezultat e spatiul de franare. Poftim, deci, atunci, 10 supra coeficientul de frecare.
-
Observatii:
a)distanta parc. in timp de reactie
b)”Tire load sensitivity”
-
-
-
Cum poti sa fii atat de josnic sa-ti faci campanie dintr-o tragedie? E prea mult! Sper ca timisorenii sa-si dea sema ce fel de om esti!
-
speri degeaba, ai uitat de folosirea “colectiv” atat de catre useristi cat si de catre penelisti, sa nu mai zic de dulapul sasesc.
-
Spike tu esti prea incuiat incat sa intelegi de ce absolut toti politicienii blocheaza de peste 10 ani adoptarea legii care autorizeaza amendarea cu radare fixe asa cum este in toate tarile la vest de noi! Cand pe tine te va face afis pe zebra un drogat si vitezoman iti vei schimba parerea
Viveza in oras limitará la 30km/h
Sunt f multi soferi care merg f tare pe stradute cu masini parcate pe margine.
De ce nu se ridica permisul pt trecere pe rosu la semafor unde sunt camere video ? Ne lovim de o omologare ? Sau de expresia comunista si ramasa in urma ca o contraventie trebuie constatata prin ,,propriile simturi de catre politistul rutier ” sa fim seriosi :)) ce dovada mai clara mai este decat filmarea ca ai trecut pe rosu??!!! Ar fi cazul sa depasim comunismele astea inapoiate depasite care nu mai corespund cu realitatea folositi odata sistelele alea fixe de viteza si trecere pe rosu
-
Ne lovim de legile din Romania, multumeste celor de la putere ca nu permit ca probe (exceptie in instanta) camerele de luat vederi, inclusiv cele din masini. Sa vezi cati ar fii amendati atunci si cum s-ar micsor numarul de probleme din trafic.
Si in fata la spitalul judetea este aceeasi problema zii de zii, se fac ambuteiaje si se trece la greu pe rosu pentru ca nimeni nu respecta (stai acolo dimineata sau dupa ora 16:00 si o sa vezi ca sunt sute care blocheaza intersectia acolo si automat forteaza la trecerea de pietoni de acolo…
Ce lagatura are traversatu in loc nepermis cu radare fixe si ce mai abaereaza Fritz pe aici? In loc sa se faca putina educatie cu pietonii care traverseaza ca viitele pe unde apuca bine ca pume sute limitatoare si toate tampeniile sa ii indobitocim si mai rau.Nu se vede destul efectul semaforisoara , cum crapa un semafor nimeni nu mai stie sa circule dupa indicatoarele rutiere , la fel se intampla si cu pietonii.
Din pacate am vazut situatii cand pietonii traversau ca lela bolanda pe mijlocu drumului si la 100 m era tracerea cu politia stand la panda la trecere pentru masini si pietonu traversa in fata lor fara sai faca absolut nimic …
Pacat pentru copil ca parintii n-au fost in stare sa-i ofere cei 7 ani de acasa si sa-l invete pe unde sa traverseze …
-
N-are nici o legatura, ca oricum nu-l duce capul. Profita de ocazie ca sa-si faca campanie. Asta e definitia expresiei “calca pe cadavre”.
-
sper din suflet sa nu te reproduci vreodata!
Sensul giratoriu care duce spre Metro din Calea Sagului este total neiluminat. Zilnic trec pe acolo și e beznă totală. Mereu am emoții mari. Sunt multe zone în care trebuie luate măsuri. Acesta e unul din ele.
-
Asa este, ai foarte mare dreptate. Marcajul este sters, lumina nu este dar, un foarte mare dar, avem înainte de el si de oricare alta trecere 2 semne de circulație: urmează trecerea si atentie trecere. Nu avem scuza in caz de ceva, chiar daca avem emotii acolo si ne asigurăm obsesiv ca nu e careva angajat in trecere. Noi avem obligația să circulă cu o viteză mult mai mică decât cea maxima legală, atunci când simtim ca nu avem vizibilitate, ca exista pericol ca cineva sa ne apara in cale etc.. preventia evita multe tragedii.
-
E concesionat la o firma de tractari. 🤣🤣🤣
Intreb și eu aici, cum e posibl acum in ultima perioadă de când e la conducerea direcției tehnice, numitul MIHAI FLORESCU, să fie amplasate și puse in funcțiune in intersecții PANOURI PUBLICITARE LUMINOASE LED, ( vezi intersecței Bv V. Pârvan cu B Mihai Vitazul, intersecție Bv L. Rebreanu cu Calea Martirilor, și mai sunt) care contravin cu Ordinul 43 / 97 republicat privind regimul drumurilor, care interzice explicit amplasare acestora la distanțe mai mici de 50 m de intrarea in intersecții (art. 27. al 4.) ? Mai și vine papițoiul ăsta și ne ține teorii de siguranța circulației…
cea mai buna masura este sa-si dea demisia si sa plece din timisoara. in felul acesta va ridica blestemul pe care la adus cand a fost instaurat primar. sunt sigur ca nu a avut voturile necesare pentru primarie si sunt sigur ca a fost o fraudare masiva la alegerile unde fritz a iesit primar. nici o data.
Eu sunt șofer de 14 ani fara incidente. Dar în ultima vreme și pietonii au devenit kamikaze. Pe Liviu Rebreanu trec în zigzag in toate părțile. Sunt mașini de poliție în intersecții dar se pare că nu îi văd. Pe calea Șagului înainte de pod la fel se trece. Dimineața la ora 7, întuneric, te mai orbește o mașină din fata cu farurile aprinse… Știu că sunt mulți șoferi neatenți și care conduc cu viteza dar sunt și mulți pietoni inconștienți
In primul rand toate,dar toate trecerile de pietoni iluminate neapărat,daca nu și înălțate,pe stan Vidrighin,nu este deloc iluminat partea spre sens către aem,sunt lucrări,dar nu este iluminat,seara este foarte periculos mai ales la trecerea de pietoni.
Toată lumea lovește in șoferi…
Fără dor și poate sunt șoferi care nu înțeleg răspunderea pe care o poarta atunci când se urca la volan însă cea mai pregnantă “lipsa” pe care o avem pe drumurile din oraș este iluminatul prost!
Fritzule, du-te pe str Musicescu. Sunt o gramada de pericole acolo aproape la fiecare trecere pt pietoni si intersectii. Chiar nu imi vine sa cred ca nimeni din primarie nu observa nimic la aceasta strada. Pur si simplu nu se mai face nimic de la sine daca noi, cetatenii, nu facem sesizari. Am ajuns la concluzia asta de vreo 2-3 ani si incep sa fiu tot mai sigur pe ea
Iluminat dezastru, marcaje fosforescente numai pe hartie, daca e putin umed si noapte nici nu mai se mai vad benzile de circulatie, semne de circulatie reflectorizante din anii 80 cand au fost montate …poate, restul pline de praf, deformate si abtibilde, s-au facut cateva giratorii in judet, numai ala de la Tomnatic l-am vazut iluminat la putere 100% de fiecare data, si se vede la cat de bine sunt iluminate si semnalizate, toate au urme cum nu au fost vazute si s-a infipt lumea in ele, daca te orbeste careva din fata sunt invizibile toate marcajele si semnele, ochii de pisica stralucesc cateva luni si apoi pauza, ori furati ori jegosi si degradati
-
Nbogdan @ inainte sa dai sfaturi tehnice pune mana pe o carte tehnica nu pe romane siropoase gen Sandra Brown. Pentru semnalizare rutiera se folosesc marcajele reflectorizante NU… cele fosforescente! Ca sa te lamuresti care este diferenta: fosforescent = prezintă fosforescență, emite lumină în întuneric; reflectorizant = strat alcătuit din particule mici de sticlă, înglobate într-un material aplicat pe indicatoare sau marcaje, care reflectă lumina incidentă si care se utilizează în semnalizarea rutieră. Intre a emite si a reflecta este o mica… mare diferenta!
-
la liniile de demarcare ma refeream ca “stralucesc” …deloc, dar e mai important motamo decat ideea, scuze de confuzie
-
pentru uitucii care acum se agita de pomana, multi se fac ca nu vad ca timp de 8 ani de zile Robu-pleata vopsita a scos pomii doar ca sa faca o banda in plus, turbogiratii si alte rahaturi doar pentru zeul automobil. In schimb ca parlamentar si presedinte filiala de partid a avut realizari … zero barat pentru siguranta cetateanului. Mai mult mascariciul isi obliga soferul sa depaseasca pe linia de tramvai argumentand ca se grabea, sustinand ca ar trebui ca pe masina primariei sa aiba girofar albastru! Astia sunt politrucii veniti cu pluta in Timisoara
1) Cautati pe Google “Codul Rutier 2023 pdf”
2) Cititi intergral articolul 72.
-
3) Rugati pe cineva sa vi-l explice la nivelul de intelegere pe care il aveti, iar daca e nevoie, chiar cu exercitii practice de traversat regulamentar pe trecere cu si fara semafor, cat si pe la coltul intersectiei fara trecere de pietoni.
4)exersati traversarea corecta, cu asigurare corecta, in toate cazurile, indiferent de existenta semaforului si culoare verde, ceea ce poate presupune in multe cazuri oprirea dvs. pe trotuar pana trec masinile aflate prea aproape de dvs pentru a putea opri in siguranta.
5)felicitari, invatati acum si dvs. pe altii sa traverseze corect.
ba ca robu in jus si jos, ba fritz in sus si jos, numa scuze gasiti. Nu fratilor, nu asa. De scuze suntem satui de 32 de ani. Problema e ca noi nu construim cu cap si facem totul de mantuiala ceea ce rezulta si dezastrul in care ne aflam acum, ca tara si ca drumuri. Toti pe repede inainte si gata, nu aveti imagine de ansamblu. Sunt efectiv coplesit cand ma gandesc cate strazi naspa avem in oras. Consilierii nu isi fac treaba. Chiar nu pot sa cred ca la cate probleme sunt, nimeni din primarie nu le observa fara ca noi sa facem sesizari…..TRIST
puneti calmatoare la trecerile importante + educatie in scoli + APROBATI BUGET PT ACHIZITIA SI INSTALAREA A SUTE DE CAMERE VIDEO, aprobati prin HCL normele de aplicare si trimiteti odata amenzile direct acasa la contravenient. Fix ca afara. E SIMPLU !!!
Cum a spus: Nu este de ajuns.
Cu aproape 2 decenii prea tarziu si mult prea putin. Acum suntem in situatia in care suntem disperati si incercam sa peticim ce putem.
De cand are Fritz legatura cu traficul din Timisoara ? Se apropie alegerile ??
Cele doua accidente in discutie au avut loc din cauza trecerii prin loc nepermis, deci nu pe trecerea de pietoni. Incriminarea soferilor in acest caz este total incorecta. Chiar si la 40 km/h intr-un trafic aglomerat cand atentia soferului este distribuita in foarte multe directii, aparitiia intempestiva intr-un loc nepermis pentru traversare la cativa metri in fata masinii a unui pieton este aproape imposibil de evitat. Mai ales ca este vorba de accidentarea mortala a unui copil cred ca ar fi cazul sa ne gandim la altceva, adica la educatia din scoala. Dupa revolutie in scoala s-a introdus ora de religie a carui utilitate n-o discutam acum dar cred ca mult mai utila ar fi fost ora de circulatie pietonala si rutiera cu referire la toate mijloacele de transport pe care le foloseste omul (trotineta, bicicleta, motoreta, motocicleta, masina etc). Cred ca daca s-ar fi introdus cu cativa ani in urma aceasta ora de educatie rutiera in programa scolara si prescolara poate ca si cei mai in varsta ar fi tras invataminte de la copii si cred ca lucrurile ar fi stat altfel. Fritz ce poate sa faca? Sa puna garduri intre trotuar si carosabil prin tot orasul? Amenzi? Amenzi s-au dat si pana acum dar pana se ajunge sa-i amendeze pe toti indisciplinatii tot vor mai fi accidente.