Vă reamintim, CFR vrea să modernizeze infrastructura feroviară, pe ruta Caransebeș – Timișoara – Arad. La finalul lunii august, Sorin Grindeanu, în calitate de ministru al Transporturilor, anunța că a fost semnat un contract în valoare de 8,77 miliarde de lei pentru proiect. Banii vin prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În proiectul de modernizare sunt cuprinși 162 de km din linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad. Proiectul este împărțit în patru loturi:
Lotul 1: Caransebeș – Lugoj
Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est
Lotul 3: Timișoara Est – Ronaț Triaj
Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad.
Contractul pentru reconstrucția și dublarea lotului 3, pe raza municipiului Timișoara, a fost semnat vineri, 4 noiembrie. De proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 3 Timișoara Est- Ronaț Triaj” se ocupă Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, pentru 300 de milioane de euro (fără TVA).
Proiectul cuprinde patru pasaje rutiere care vor traversa calea ferată și vor fi amenajate pe strada Gheorghe Adam în zona UMT (274 de metri lungime), strada Enric Baader în zona Gării de Est (425 de metri lungime), străzile Comoarei – Radu de la Afumați din zona Ronaț (380 de metri lungime) și pe DN 6 în zona Ronaț (330 de metri lungime).
Cei de la Asociația Pro Infrastructură explicau ieri că reabilitarea căii ferate din Timișoara este „un fiasco urbanistic”, iar că studiul de fezabilitate care stă la baza proiectului „are numeroase carențe”, ceea ce a dus la aplicarea unor soluții „rurale” la doi pași de centru.
Marți, 15 noiembrie, primarul Dominic Fritz a transmis că acest proiect gestionat de CFR și Ministerul Transporturilor „va afecta Timișoara pentru următoarea sută de ani”.
„Dacă e bine făcut, ne va conecta mai bine de Europa și de România printr-un mod de transport nepoluant. Este șansa noastră să călătorim cu trenuri mai rapide. Dacă e prost făcut, va bloca orașul, va afecta grav mobilitatea, va spori ambuteiajele în trafic și va crea un zid pentru pietoni și bicicliști între nordul și sudul Timișoarei”, a spus Dominic Fritz.
Acesta atrage atenția asupra trei aspecte care ar trebui lămurite, și anume:
„Sensul giratoriu suspendat de la Baader – nu e clar cum vor fi legate benzile auto de pe Demetriade cu cele de pe Baader și ce efecte vor fi asupra fluenței traficului;
Pasajul de la Ronaț (Radu de la Afumați) – acum e planificată o rampă foarte complicată care va distruge stadionul de rugby, pentru că pilonii de susținere ajung în marginea terenului;
Stațiile de tren metropolitan – ne dorim completarea proiectului cu încă 2-3 puncte de oprire, pentru că ideea e să încurajăm oamenii să folosească trenul și în deplasările în zona metropolitană”.
Atât cei de la Asociația Pro Infrastructură, cât și primarul Dominic Fritz pledează pentru un dialog între autoritățile centrale – autoritățile locale – timișoreni, pentru ca varianta finală a proiectului să fie una optimă.
„Mă aștept ca CFR și Ministerul Transporturilor să aibă un dialog nu doar cu Primăria, ci și cu timișorenii și să organizeze mai multe prezentări și consultări publice pe marginea proiectului. Doar prin dialog și deschidere putem livra timișorenilor un proiect de o calitate net superioară celui prezentat acum”, conchide edilul.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XTi-a stricat CFR afacerile cu terenuri de langa calea ferata ? Se simt tepuiti cei care au luat terenuri si acum nu mai e rentabil ? Nu le place ca pe calea ferata trec tenuri ? Voiau sa puna mana ei si pe calea ferata, sa o dezmembreze, si sa isi faca o centura prin mijlocul orasului care sa duca exact la acele terenuri ? Si acum iasa la atac ? Vreti sa nu se modernizeze acea cale ferata ? Noapte mintii.
-
Ce treaba are CFR cu terenurile de langa calea ferata? Incerc doar sa inteleg. Nu cere nimeni sa fie mutata calea ferata, nici sa se schimbe. Doar se cer niste lamuriri in legatura cu proiectul care pare foarte SF, si de aceea trebe niste lamuriri. Orice poate zice ca face tunel pe sub tot orasul si transport cu rachete. Ideia e sa fie fezabil si sa se merite
calea ferata ar trebui sa ocoleasca orasul!
-
Exact, prin sud, pe linia de la Giroc. Nu are de ce sa desparta orasul in doua.
-
SERIOS? vrei doar tu sa fi in centrul orasului? o mai mare ineptie nu am vazut…
-
Esti ptea prost Bulache, mars inapoi la scoala. Daca umblai prin tarile civilizate ai fi observat ca orice cale ferata trece prin oras astfel incat gara centrala sa fie cat mai aproape de centru! Mai mult pe actualul traseu de la Statia Tm N la Est trenul ajunge in 3 minute. Niciodata nuvei ajunge in 3 minute nici cu politia cu girofaruri in functie
Nu are voie nimeni sa comenteze la acest articol. Treburi grele.
La E. Baader nu este nevoie să se facă nimic. Este foarte bine așa cum se prezintă acum.
Mult mai bine ar fi dacă s-ar racorda străzile Mihail Kogălniceanu și Divizia 9 cavalerie, printr-un pasaj subteran.
Nu este nevoie decât de puțină viziune și gândire orietată pentru viitor. Decât să facem un sens suspendat între două căi cu o bandă pe sens, mai bine racordăm două bulevarde cu două benzi pe fiecare sens și păstrăm ca rezervă trecerea la nivel cu calea ferată.
Dacă tot se face pasajul de la Solvenți,mai facem și pasarele…tot orașul este blocat,la Cetății stau 3-4 muncitori și freacă menta de luni de zile,mai terminați cu SF-urile .
-
Scrie-i lu’ Grindeanu, atunci.
Eu îl mega apreciez pe primarul Timișoarei. In momentul asta Timișoara chiar are nevoie nu doar de un plan urbanistic, negândit, ci un plan urbanistic care sa fie făcut cu cap. Haide sa nu mergem repede ci prost, ci sa facem lucrurile cu cap. Punctele enumerate mai sus de primar sunt adevărate și vor afecta pentru mult timp infrastructura orașului. Așa se gândește german!
-
Gresesti. Mandatul astuia si al acolitilor sai deja ne-a afectat pe zeci de ani. In urma.
Toti ciumpalacii (vorba aradeanului) se dau destepti, mai ales noaptea, pe la 3. Unde ati mai vazut sa fie introduse (sau marit numarul) liniile de cale ferata in miezul oraselor? In Africa poate. In toate tarile civilizate sunt scoase in afara in masura posibilitatilor. Ce ati vazut ca “urban train” este un compromis acolo unde nu a fost posibila/fezabila scoaterea in afara a liniilor. Si sa nu facem confuzie cu metrourile sub/supra terane. Astea sunt cu totul altceva.
Asta pe care soarta (si sictirul fata de cel dinaintea lui) l-a facut primar, nu are viziuni. Are vedenii.-
In afara de Timisoara nu te-ai mai plimbat pe niciunde se pare. Cale ferata exista in toata Viena si e folosita ca mijloc de transport in comun.
-
Paraschiv, te faci de râs.
În majoritatea orașelor europene trenul este folosit ca un mijloc de transport în interiorul orașelor, nu doar între ele. Dă o fugă până la Graz, oraș mai mic decât Timișoara, are cel puțin 5 stații de tren în zona centrală a orașului. Vezi Berlin, are peste 200 de stații de tren (S-Bahn) care merg dinspre centru înspre zonele limitrofe.
Primarul are dreptate, nu ne putem bate joc de proiect, trebuie bine gândit modul în care se implementează pentru că alte investiții nu o să mai prindem mult timp de acuma.
-