Mai exact, potrivit primăriei, noutatea ar fi că „se poate intensifica procesarea” dosarelor pe Legea 87. Astfel, în perioada imediat următoare, instituția va trimite 48 de dosare soluționate de Comisia municipală de fond funciar Timișoara către Prefectura Timiș, care va emite titlul de proprietate. În ultima perioadă, 17 timișoreni au intrat legal în posesia terenurilor solicitate. Dosarele soluționate până acum de Primărie însumează aproape 35.000 de metri pătrați, însă în total ar fi solicitate de aproape 25 de ori mai multe.
„În sfârșit punem punct unei aberații legislative care a blocat mii de oameni să obțină terenul și curtea locuinței. E o situație care trenează de peste 20 de ani. Am lucrat în ultimele luni la verificarea dosarelor și primii 17 proprietari din Timișoara au deja drept legal asupra terenurilor de sub sau de lângă casă. Am primit cereri pentru aproximativ 90 ha de teren. Sunt și suprafețe mai mari, sunt și suprafețe mici care revin fiecărui proprietar, pentru că imobilele au avut în general mulți foști chiriași. Analizăm dosar cu dosar, la Fond Funciar, la Patrimoniu și la Direcția Fiscală, iar cei care sunt în afara legii sunt respinși. Niciun metru pătrat nu va ajunge la cei care nu sunt în drept ”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Recent, a mai fost solicitat un act. Toate documentele necesare
În total, primăria ar avea 1.970 de dosare pe Legea nr. 87/2020 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991 și 146 pe Legea nr. 263/2022 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr.18/1991. După blocaje legislative, în primăvară, Prefectura Timiș a stabilit că dosarul solicitanților trebuie actualizat, astfel încât să conțină și un extras de CF cu geometrie.
Iată care ar fi, acum, toate documentele necesare:
- cerere care va cuprinde numele și prenumele persoanei solicitante, domiciliul acesteia, calitatea în care solicită atribuirea terenului aferent casei de locuit şi anexelor gospodăreşti, precum şi curţii şi grădinii din jurul acestora și suprafața de teren pentru care se solicită atribuirea conform art. 27, alin. (2^3) din Legea nr. 18/1991, modificat de Legea nr. 263/2022;
- copie de pe actul de identitate (C.I. / B.I);
- copie de pe actele de stare civilă: certificat de naștere, căsătorie și certificat de deces, certificat de moștenitor/calitate de moștenitor, dacă este cazul, hotărâre judecătorească, dacă există;
- extras de C.F. cu geometrie, individual și in extenso, în original – la zi, în care este evidențiat terenul aferent casei de locuit şi anexele gospodăreşti, precum şi curtea şi grădina din jurul acestora;
- documentație topo-cadastrală – întocmită cu ocazia înscrierii geometriei în CF (în original);
- după caz -copie de pe actul doveditor a dreptului de proprietate asupra imobilului (contract de vânzare-cumpărare, donație etc.);
- după caz: copie de pe actul de proprietate emis anterior prin care s-a reconstituit/constituit dreptul de proprietate asupra terenului aferent casei de locuit şi anexelor gospodăreşti,(ex. titlu de proprietate, decizie a prefecturii sau ordin al prefectului etc.);
- declaraţia dată pe propria răspundere – prevăzută la art. 10 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă vi s-a atribuit sau nu teren în proprietate prin reconstituire sau constituire, în caz afirmativ, se va menționa suprafața totală de teren atribuită în proprietate, prin reconstituire sau constituire, de familie, chiar dacă aceasta s-a făcut în mai multe localități sau de la mai mulți autori;
- declarație pe proprie răspundere a solicitantului, din care să rezulte că terenul solicitat nu se află în litigiu. În situația în care sunt litigii pe rolul instanțelor de judecată, să se precizeze de către solicitant acest lucru, iar dacă au existat, să fie comunicată soluția definitivă a instanțelor de judecată;
- orice alte documente doveditoare, utile soluționării cererii.
Persoanele care au nevoie de sprijin în întocmirea/actualizarea dosarelor se pot prezenta la Compartimentul Fond Funciar al Primăriei, de luni până vineri, între orele 8:30 și 10:30, iar în zilele de marți și joi, și în intervalul 14:00 – 16:00.
Trimite articolul
XPai un tembel de ministru actual anunta ca este interzis sa se ceara copii dupa documente eliberate de statul roman!
vad ca se cer copii dupa CI, certfificate de nastere, casatorie, deces, etc!
Plus “documentatie cadastrala utilizata la inscrierea geometriei in CF, in original???
Pai ce, prefectura inlocuieste ANCPI?
la munca nu la intins mana
La nivel de Timis mai functioneaza cate ceva, jumatate pe avarie dar in materie de Justitie pe Legea 112, judetul Caras Severin este zona calamitata Aici politicul si Justitia formeaza o HAITA care doar o schimbare fundamentala a Statului mai poate Rezolva Au ajuns atat de meschine interesele politicului incat au evacuat zeci de chiriasi pentru a face loc unui evazionist..DNA nu a raspuns solicitarii personale
În perioada comunistă iar acum le dă ca mită electorală FOSTILOR CHIRIAȘI profitori ai regimului comunist
În timp ce ADEVARATII PROPRIETARI așteaptă de peste 30 de ani o despăgubire
-
exact asta este in mare parte din cazuri, dar cateodata ii si pe bune treaba
-
Unii au mers la razboi si au primit 2 mp iar altii si-au zugravit casoaiele.Fiecare trebuie sa plateasca pretul corect.
I pune pe drumuri pe oameni și poate nu pot deveni proprietari pe terenuri
Cum este posibil ca un regulament al Comisiei judetene de Fond Funciar sa fie mai presus ca Legea 87/2020 in care sunt prevazute actele necesare.Acum se cere Extras de CF cu geometrie si documentatia topo cadastrala,pe care trebuie sa o platim tot noi,chiriasii de teren aferent casei de locuit.
Bună ziua este valabil și pt mine am teren concesionat de la primăria comunei 49 ani,as mai avea 22 ani de plătit concesiune,întrebare va rog As putea cumpăra terenul de la primărie?Obținut inn 1994 exista construcție pe el casa plus anexe și grădină, va mulțumesc