Unul dintre autobuze va fi testat timp de zece zile, în timp ce celălalt, un model mai nou, va rămâne în circulație pe străzile Timișoarei timp de o lună, au anunțat reprezentanții municipalității la data semnării protocolului, în urmă cu circa două săptămâni.
Autoritățile locale au afirmat că vor astfel să facă o comparație între autobuzele cu motor electric și cele clasice, care circulă la ora actuală în Timișoara, având în vedere intenția anunțată de primarul Nicolae Robu de a achiziționa vehicule de acest tip pe viitor.
„Acest experiment ne va ajuta să ne fundamentăm mai solid decizia privind modul în care vom dezvolta parcul auto al RATT. În orice caz, informându-ne şi ce fac alţii şi care sunt curentele la nivel european şi mondial, am ajuns la concluzia că viitorul este al autobuzelor cu motor electric (…) Noi vrem, ca oraş al atâtor premiere, să fim pe trend”, declara Robu.
Potrivit directorului RATT, Ioan Goia, autobuzele electrice ar urma să meargă pe linia autobuzului 33 şi pe cele ale troleibuzelor 11 şi 14. Cel puțin acesta era planul inițial, dar traseele pe care vor circula urmează să fie anunțate. Iniţial cei de la RATT au anunţat că vehiculele vor ieşi pe traseu din 24 octombrie, dar reprezentanţii municipalităţii spun că punerea lor în circulaţie s-a amânat pentru începutul săptămânii viitoare. Vineri va avea loc predarea și o prezentare a acestor mijloace de transport, au anunţat oficialii primăriei.
Reprezentanții firmei care va pune la dispoziţia municipalităţii autobuzele cu motor electric spun că marele avantaj al acestor vehicule este autonomia de care dispun.
„Autobuzul are nevoie de o perioadă de încărcare completă de şase ore sau o încărcare rapidă de trei ore. Are cea mai mare autonomie existentă în piaţă – 250 de kilometri pe încarcare, în condiţii de trafic urban. Nu va fi nevoie să fie încărcat pe timpul traseelor, pe timp de zi, ci peste noapte. Timişoara este primul oraş din România în care se testează un autobuz cu nivelul acesta de tehnologie”, explica Adrian Moşoarcă, directorul regional al societăţii, atunci când a fost semnat protocolul. Preţul unui astfel de autobuz electric este de două ori mai mare decât al unuia cu motor termic, între 300.000 şi 400.000 de euro, estima reprezentantul firmei respective.
UPDATE. Reprezentanții Primăriei Timișoara au revenit cu precizări: doar unul dintre autobuzele electrice, cu două uşi, va putea fi pus în circulație, la începutul săptămânii viitoare, pe linia 33, timp de 30 de zile, și nu ambele, după cum au anunțat inițial. Celălalt va fi lăsat doar pentru “studiu” şi teste la RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!