Joi dimineață,10 persoane au ajuns la spital (o victimă a murit după ce a ajuns la unitatea sanitară) după ce mașinile în care se aflau s-au ciocnit sau au ieșit de pe șosea. Toate incidentele s-au petrecut din cauza poleiului. Accidentele s-au petrecut joi dimineață, între orele 7 și 8.20, pe fondul neadaptării vitezei la condițiile de mers, spun polițiștii. Șoseaua era cu polei, iar șoferii nu au adaptat viteza la condițiile de drum.
Polițiștii au sancționat firma Tredeco Holding, care se ocupă cu deszăpezirea pe DJ 592, Timișoara – Buziaș – Lugoj, cu 7.025 lei, și firma Axo Util, care deszăpezește pe DJ 680, Lugoj – Tapia, cu 3.045 lei. Reprezentanții Consiliului Județean Timiș transmit că regretă cele întâmplate, își asumă și că vor sancționa la rândul lor firmele de deszăpezire care nu au fost pe teren atunci, în intervalul orar 6-7, deși cei de la CJ Timiș spun că firmele au acționat și patrulat toată noaptea. În afară de acel interval.
„Firma care acționează în acea zonă va fi sancționată. Această firmă a acționat în zona Nădrag – Crivina. La ora 5 dimineața drumul era uscat, a venit acel eveniment imprevizibil, firma nu fost prezentă acolo între 6 și 7.A fost până atunci. S-a acționat în zona Nădragului, unde am avut zăpadă și alunecuș. Imprevizibilul, viteza neadaptată, un drum care la 6.30 a fost umed. Pe câțiva metri au fost lentilele de alunecuș. Acum s-a luat legătura cu toți, se fac verificări, vedem ce consecințe sunt, din punct de vedere material. Partea nostră de vină ne-o asumăm. Probabil că nici firma nu a acționat, trebuia să fie mult mai atentă și vigilentă. Am luat măsuri drastice astăzi. Temperatura era de plus un grad, nimeni nu s-a gândit că se formează polei. Am atenționat toate firmele, pe toate cele șase zone. Traficul se intensifică de la 5 dimineața, să se intensifice și verificările pe teren. Se va trece la sancțiuni pecuniare asupra firmei pentru faptul că nu s-au executat lucrările de înlăturare a lentilelor de gheață în acea perioadă”, a declarat Nicolae Oprea, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș.
Firmele care deszăpezesc drumurile județene din Timiș:
- zona I – Sânnicolau Mare – SC GROUP DCM SRL;
- zona II – Pișchia – SC MNG TRANS SRL;
- zona III – Gătaia – SC AXELA CONSTRUCŢII SRL;
- zona IV – Buziaș – SC TREDECO HOLDING SRL;
- zona V – Bethausen – SC COMPACT PRODUCT SRL LUGOJ;
- zona VI – Făget – SC AXO UTIL SRL.
Trimite articolul
XNu mai urlati acuma fraierilor cand firmele PNL fura de rup pamantul in doua?
Acuma va doare undeva… ca doar sant hotzii vostrii!
MWE PNL
-
Obositule tu stii pe ce lume traiesti ? Ai un creier cat o nuca si aia uscata. Crapa ochii la ce scrie in articol si lasa politica. Daca esti bun la politica demonstreaza, nu fii postaci tembel PSD.
‘Șoseaua era cu polei, iar șoferii nu au adaptat viteza la condițiile de drum.’
Cand aud vorba asta imi vine deja sa vomit jur. Cum de numai la noi e cazul acesta? Am fost in zilele trecute cu furtunile nebune prin vest si pot sa zic al dracului ca puteam sa conduc fara nici o problema cu peste 140 in ploaie cu zapada si vant de ziceam ca imi arunca uneori masina de pe drum.
De ce trebuie soferii sa se adapteze intotdeauna la conditiile de drum? De ce nu sunt drumurile cum ar trebui sa fie si administratorii / constructorii amendati la fiecare accident de genul?
Nu spun ca cetateanul nu are nici o vina , ca noi suntem vitezomani in general si nerabdatori, dar nu e fiecare accident vina cetateanului 100%, e un 40/60 , daca nu mai mult …
-
Pentru ca singura variabila asupra careia ai control atunci când conduci ești tu.
În primul rand tu trebuie sa te asiguri, pentru ca tu conduci mașina, nu statul.-
Dar atunci nu mai platesc nicio acciza, taxa si asa mai departe !!! Pentru ce platesc aceste taxe ???Doar pentru a-mi asuma tot eu ceea ce ei nu sunt in stare sa faca ??? Rusine celor care gandesc asa, ti-ai luat in angajament, du-l frate pana la capat !!!
-
-
Peste tot in lumea asta soferii adapteaza viteza la conditiile meteo si starea drumurilor. Ce fac autoritatile sau firmele cand e ceata? Ce “masuri” sa ia pentru indepartarea cetii? Acelasi lucru e si cu poleiul. Sau ar trebui vreo 10000 de muncitori cu 1000 de masini sa imprastie material antiderapant ca sa curete, probabil, nici jumatate din drumuri. Dar asa e romanul s-a obisnuit sa dea vina pe cineva, trebuie sa existe un vinovat ca altfel treaba n-are nici un farmec. Pe vremea plumbuitului conduceam pe drumuri acoperite complet de zapada batatorita si ghiata ( uneori deabia puteai sa pleci din loc la un semafor) si totusi nu erau atatea evenimente fiindca oamenii conduceau responsabil.
-
Întoarcete tu pe vremea plumbuitului. Atunci erau 5 maşini pe toată strada. Si da sunt responsabili, statul a externalizat serviciile de dezăpezire către firme private care nu au luat tot judeţul sunt pe tronsoane de drum şi da când e ceaţă nu au ce să facă şi nici nu le cere nimeni să facă nimic dar când au de ieşit în stradă de două ori pe iarnă ar trebui să iasă şi să-şi facă treaba.
-
Fac naveta pe acel drum. Firma care are contract pe acel drum ar fi trebuit să intervină de 2 ori în iarna asta, de DOUĂ ORI şi nu a făcut-o niciodată. Dacă plecam cu 15 minute mai devreme putem fi eu cea lovită de “şoferul ce nu a adaptat viteza la condiţiile de drum”. 7000 lei costă viaţa celui decedat şi suferinţa celor care au ajuns în spital? 7000 lei costă mobilizarea de forţe ce a fost acolo (SMURD, pompieri, poliţie, ambulanţe)? 7000 lei pentru faptul că peste 100 de maşini am stat în pădure la Sinersig mai mult de o oră? Probabil vor contesta amenda primită iar dacă nu vor câştiga procesul anul viitor contractul va fi mai umflat cu 7000 lei. Din cei care au trecut ieri dimineaţă pe acolo pot fi începători care n-au avut polei sub roţi niciodată, de ce călcaţi pe cadavre pentru bani? O maşină cu sare şi 2 oameni să o împrăştie ar fi evitat tragediile de ieri. Poate ar trebui presa să facă nişte “săpături” că tare sunt curioasă a cui e firma asta şi cum a luat contractul. Oare nu simt că au pe conştiinţă aceşti oameni?
-
Tu crezi că firma are obligația să circule la fiecare 15 min pe toate drumurile să se asigure că nu a apărut poleiul? Există un timp de intervenție, dacă dădea cu material antiderapant pe drum uscat țipai iar că sifonează banii publici!
Trebuie să conduci prudent mai ales cînd temperatura poate varia mult într-un timp foarte scurt! Se cheamă conducere preventivă! Dar așa îs meltenii obișnuiți: așteaptă să îi ferească alții!