Autodaris Car Service SRL şi Paint System Service SRL, două service-uri auto din Timişoara, au cerut falimentul societăţii Uniqa Asigurări, conform unui anunţ al Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).
Potrivit solicitărilor depuse la Tribunalul Bucureşti, Autodaris SRL „este titulară a unei creanţe certe, lichide şi exigibile în cuantum de 57.044,47 lei pe care debitoarea nu o poate achita din disponibilităţile băneşti actuale”. De asemenea, creanţa deţinută de Paint System Service SRL este în valoare de 78.380,2 lei.
„Deşi am încercat găsirea unor soluţii de rezolvare amiabilă a plăţilor acestor dosare de daună cu directorul de daune al societăţii de asigurări într-un termen rezonabil de timp, acesta a preferat să mă asigure de grija pe care Uniqa Asigurări o are faţă de asiguraţii/păgubiţii săi, fără însă să achite plata dosarelor de daună”, se arată într-un comunicat de presă semnat de Cristian Muntean, director ASSAI.
De asemenea, ASSAI îi acuză pe cei de la Uniqa Asigurări de lipsă de transparenţă.
„Sesizăm Autoritatea de Supraveghere Financiară asupra faptului că Uniqa Asigurări nu a actualizat informaţiile de pe site-ul societăţii privind situaţia reclamaţiilor în primele 5 zile ale fiecărei luni (ultima situaţie postată pe site fiind raportarea pentru luna septembrie), încălcând astfel prevederile articolului 12 (1) din Ordinul Nr.11/2012. Societatea de asigurări Uniqa Asigurări, prin netransmiterea acestor informaţii în termenul legal pe site-ul societăţii, în special în preajma campaniilor de vânzare a poliţelor RCA (luna decembrie şi luna iunie) nu a asigurat transparenţa unei informări corecte faţă de consumatorul de produse de asigurări, fapta prevăzută şi sancţionabilă conform Ordinul Nr.11/2012 emis de către CSA. Pentru a îndepărta orice suspiciuni care planează asupra Autorităţii de Supraveghere Financiară privind modul în care această instituţie înţelege a supraveghea piaţa de asigurări din România, care creează din ce în ce mai multe probleme asiguraţilor şi păgubiţilor în ultimul an, adresăm rugămintea de a aplica cu promptitudine măsurile legale prevăzute la Articolul 13 din Ordinul Nr.11/2012 şi să facă publice sancţiunile în termen legal”, se mai arată în anunţul ASSAI.
Cei de la Uniqa Asigurări se apără şi spun că ei şi-au achitat restanţele către cele două firme şi că vor face demersuri pentru recuperarea prejudiciilor de imagine create de această situaţie.
„Având în vedere comunicatul de presă transmis astăzi, 10.12.2013, de către Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI), dorim să aducem următoarele precizări: UNIQA Asigurări colaborează cu o rețea de peste 500 de service-uri din toate județele țării, în condiții de parteneriat profesional bazat pe clauze contractuale clare. Subliniem faptul că sumele datorate din punct de vedere legal celor două unități reparatoare la care se face referire în respectivul comunicat au fost achitate de către UNIQA în conformitate cu drepturile cuvenite asiguraților cu titlu de despăgubire. UNIQA și-a achitat toate obligațiile care decurg din contractele încheiate cu asigurații cu privire la cele două service-uri menționate în comunicatul ASSAI și astfel considerăm că acest demers este nefondat. Aceasta distorsionare a situației reale nu sprijină nici interesele asiguraților, nici cele ale societăților membre ale asociației. Prin urmare, UNIQA Asigurări își rezervă dreptul de a întreprinde măsurile legale pentru acoperirea prejudiciului cauzat companiei”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!