Pe Calea Stan Vidrighin se vor executa lucrările a două proiecte strategice pentru Municipiul Timișoara. Impactul imediat începerii șantierelor îl vor resimți locuitorii din zonele vizate și, implicit, mediul de afaceri zonal.
Este vorba despre derularea a două proiecte importante:
1) Reabilitarea rețelei de apă canalizare, realizată prin fonduri europene atrase de Aquatim;
„Infrastructura de bază a orașului trebuie să fie pusă la punct, iar acest proiect include 66 de kilometri de rețeaua care asigură transportul apei potabile și a sistemului de canalizare din zona bulevardului de la AEM”, transmite municipalitatea.
2) Reabilitarea liniei de tramvai și a tramei stradale de pe Stan Vidrighin.
„Lucrările se află acum la ultimul pas înainte de demararea execuției. Proiectul are autorizație de construire eliberată, iar comisia de circulație a eliberat avizul pentru restricționarea circulației pe bulevard”, informează reprezentanții PMT.
Circulația pe bulevard va fi restricționată
Restricționările rutiere vor fi realizate etapizat, de-a lungul mai multor luni.
Conform avizului menționat anterior, primul sector restricționat este pe sensul vestic de drum, dinspre dr. Podeanu spre sensul giratoriu de la AEM. Sensul opus de drum va fi deschis, astfel încât să se poată circula din ambele direcții. Autoritățile anunță că perioada acestei restricționări este de 7 luni.
„Pe perioada lucrărilor se va putea circula cu câte o bandă pe sens, așa cum se circulă pe bulevardul Cetății. Ziua exactă pentru începerea lucrărilor va fi comunicată până la finalul săptămânii viitoare”, se arată în același comunicat.
Etapizarea închiderilor este următoarea:
– Etapa 1: 7 luni – sensul de mers de la str. Podeanu până la sensul giratoriu P-ța Gh. Domășneanu;
– Etapa 2: 4 luni – sensul de mers de la bd. 1 Decembrie 1918 până la sensul giratoriu P-ța Gh. Domășneanu;
– Etapa 3: 7 luni – sensul de mers de la sensul giratoriu P-ța Gh. Domășneanu până la str. Batania cu trecere pe sensul opus până la blvd. 1 Decembrie 1918;
– Etapa 4: 4 luni – sensul de mers de la sensul giratoriu P-ța Gh. Domășneanu până la blvd. 1 Decembrie 1918;
– Etapa 5: 4-8 luni (împărțită în 3 faze) – se finalizează intervenția pe sectorul cuprins de la str. Batania până la blvd. 1 Decembrie 1918.
Astfel, pentru a limita pe cât posibil efectele neplăcute ce vor veni drept consecință a implementării investițiilor menționate, viceprimarul Ruben Lațcău a invitat agenții economici din zonele afectate pentru a iniția un dialog formal și pentru a informa asupra procedurilor.
Din partea autorităților administrației publice locale au fost prezenți viceprimarul, echipa de proiect din cadrul primăriei și consilierul personal al primarului pentru relația cu mediul de afaceri. De asemenea, au fost de față și reprezentanții PORR Construct.
„Reprezentanții primăriei și ai constructorului au răspuns punctual la toate întrebările celor prezenți, iar scopul acestui dialog a fost transparența decizională. Administrația dorește ca agenții economici să fie informați cu privire la această etapizare și să asigure accesul pentru ca firmele de pe Stan Vidrighin și străzile afectate să poată funcționa în continuare”, declară reprezentanții administrației locale.
Valoarea investiției este de aproximativ 83 de milioane de lei (TVA inclus), iar termenul de execuție este de 30 de luni.
Trimite articolul
XVa fi un dezastru in toata partea de sud si de est a orasului. Acest santier nu trebuie inceput pana se inaugureaza centura de sud. Vor fi kilometri de cozi pana in calea Sagului, pana la Remetea , iar cei ce vin din Mosnita vor face doua ore pana in oras.
-
Intere pe cineva cine conteaza? Plimea va spune: macar face ceva, ca atat stiu limitatii.
-
Pe bune? Fara deranj nu exista lucrare. Sunt multi ce se plimba degeaba cu masina, aia sa lase masina acasa. Exista transport in comun, bicicleta, scuter, motor, trotineta .. Cu toate te deplasezi mai repede si mai ieftin decat cu masina personala. Cine e destept pricepe
-
daca se reface si linia de tramvai, la ce transport in comun te referi? autobuze in coloana kilometrica de camioane? Te-a spalat usr-ul pe creier complet?
-
Fara blocaj nu, dar fara deranj si poluare da. Te invit in tari mai rasarite sa vezi ca e posibil si nu ci efort foarte mare doar cu vointa si atentie. Si antenie nu ma refer la spaga. Chiar am facut cateva poze sa arat la optimisti de astia ca tine care nu cred.
-
Ai perfectă dreptate cand spui”în țările mai răsărite”,din păcate nu este valabil și pentru România.
-
-
-
Da tu crezi că le pasă?
-
Sunt de aceeasi parere, va fi un haos.
Nu trebuia inceput macar pana nu se incheiau lucrarile de pe str. Lidia, incat sa mai fie o varianta spre Calea Martirilor / Calea Sagului.
Cei cu TIR oricum nu aveau de ales, dar cei cu masini mai mici mai gaseau variante.
Pe de alta parte daca exista banii, autorizatia de construire nu au de ce sa astepte.
Va fi un dezastru pentru ca:
– nu avem centura
– sunt foarte multe masini si suntem foarte comozi
– nu utilizam mijloacele de transport in comun
– vom fi in continuare in praf si in noroi
Ne inarmam cu rabdare si mergem inainte. -
Asa si? Un transport in comun, o bici, troti? Oricum va dura 2 ani, plus inca vreo 5 pe care i-ati pierdut… Plus restul pe care ii veti pierde daca nu va uniti sa va puneti la punct un sistem de transport in comun. Altfel veti pierde 3 ore pe zi carandu-va cotetele dupa voi. Noroc ca se scumpeste “gazul”…
-
copy/paste si pentru tine, alt spalat pe creier: “daca se reface si linia de tramvai, la ce transport in comun te referi? autobuze in coloana kilometrica de camioane? Te-a spalat usr-ul pe creier complet?”
-
-
Si crezi ca le pasă ?
-
Doar ca nu stie nimeni cand se va termina si daca se va termina aceea centura (cu 1 banda de mers).
Sunt sigur ca nu va tine doar 7-8 luni, probabil vreo 24 luni, la ritmul in care se lucreaza in RO.
dumnezeule 7 luni pt niste tevi si o linie de tramvai?devynde deacu acot termenele astea muncesc cu 10 muncitori?ne meritam soarta acump si prost lung si incet
-
7 luni este planificat pentru o etapa dar tot proiectul va mai dura plus intarzierile de rigoare…
Ce-i aia Vidrighin Stan ? De unde ati scos asa nume? Ukraina?
-
E un fost primar al Timisoarei (transilvanean la origini).
Dar cand e greu cu google …
2km de strada= 2 ani de lucrari, tui mama ei de treaba
Nu poti porni proiect de modernizare Stan Vidigrin pana nu e gata Centura Sud, nu ai cum sa faci asta decat daca esti terorist.
Dezastru! Trebuia prima data așteptata finalizarea centurii, apoi reasfaltat Rebreanu, deschisa circulația pe linia de tramvai cum s-a făcut și la județean și după începerea lucrărilor astea!
-
Daca asteptam realizarea centurii…… ne prinde pensia din urma si se mai schimba 3-4 guverne.
Intreaba pe Grindeanu de ce nu avem cebntura si de ce s-a oprit, sau aproape s-a oprit execuutia ei.
Intreaba pe Nica ceb e cu Centura, ca centura apartine de CJ si nu de Primaria Timisoara.
Sa se grabeasca astia sa faca centura mai repede si nu va mai fi un “dezastru” la circulatia prin oras. Dar Nica so Grindeanu habar nu au ca ar fi de competenta lor.
Si de ce sa astepte Primaria Timisoara cu toate lucrarile pana se misca altii.-
Așa și ce dacă mai așteptăm 1-2-3 ani? Ai vorbit că un copil frustrat care nu mai vrea să meargă la școală, că vrea direct să se angajeze salahor să câștige bani! Dar pe termen lung banii ii câștigi după ce termini școală, facultatea, faci experiență câțiva ani buni. Adică în viața exista o planificare, nu totul se întâmplă mâine!
Așa și aici planificarea era: centura, drumul boilor, Lidia, Rebreanu și abia după Vidrighin. Dar dacă ești Usrist cu facultatea la Spiru Haret in 10 ani nu înțelegi nimic!
-
-
Traim ca-n Rusia frate, vin direct si iti spun ca inchid pe 7 luni (adica 2-3ani) te pun in fata faptului implinit. Au atras bani pentru Reabilitarea rețelei de apă canalizare… nu va este rusine, comunistilor de la Aquatim, cat despre Trauben Latzcau ce sa mai zic, repetent in tot ceea ce face. Sa va trazneask bunul D-zeu… sincer +++ – macar de-ar fi terminat “Centura”
STATI IN CASA. ARATATI CA VA PASA.
-
Mai bine ține-ți tu respirația până le pasă lor!
Vine capitala european astept 3D asa azi la alegeri…o sa se invarta Timisoara dupa dege…pana termina centura cred ca in 5ani sau se surpa dupa primul an…depinde de cat se frura si cate firme mai trb sa fure….pana.se gata…de restu nu mai zic ii reluare…vine vara nu au chef de munac vine toamna iarna ,apoi primava….trb facute cenrure si dupai dai drumu la dezvoltare dar la noi se fac invers fara cap,si dupai dai drumu la dezvoltare urbanistica…toati care vin is chititi pe furat…nici cu neamtu nu mie rusine…
daca se anunta ca se face ceva sar toti sa zica ca e proiectul lui Robu, sa nu se laude Fritz. daca ceva ce se face nu e pe placul unora, nu mai e proiectul lui Robu asa ca il injura pe Fritz. acest proiect trebuia sa inceapa in 2021. s-a tot amanat sperand ca va fi gata Lidia, dar daca nu se incepe, vom plati penalitati constructorului. problema este ca acum 4 ani cand au inceput studiile pentru proiect nu s-a gandit nimeni ca traficul greu trece pe acolo si se va face aglomeratie. puteau sa mai stea putin sa fie gata centura si sa refaca alte bulevarde sau strazi mai mici
Traficul va fi restrictionat ani buni…nu luni bune. :))))) Sunt 100000% convins ca nu va fi gata inainte de 2028. 🙁