La următoarea ședință de plen a Consiliului Local Timișoara, aleșii municipali vor trebui să voteze actualizarea devizelor pentru reabilitarea celor două poduri.
Astfel, reabilitarea Podului Eroilor, din zona Elba, este estimată să coste 5,6 milioane de lei, în scădere cu 200.000 de lei față de devizul inițial aprobat de Consiliul Local, în 2015. Podul Ștefan cel Mare, situat pe bd. Dragalina, este estimat să coste 8,57 milioane de lei, cu circa 300.000 de lei mai puțin decât era estimat în 2015.
La aceste lucrări va contribui și Primăria Timișoara cu bani, respectiv 206.000 de lei în cazul Podului Eroilor și 967.000 de lei în cazul Podului Ștefan cel Mare. Astfel, în total, cele două lucrări de reabilitare vor costa 3,08 milioane de euro, din care contribuția de la bugetul local va fi de 255.000 de euro.
Conform specialiștilor, Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și, consideră inginerii, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri.
„În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, scrie în hotărârea de consiliu local în care a fost aprobat studiul de fezabilitate.
Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, a fost construit în aceeași perioadă ca Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m.
„În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, este precizat în hotărârea de CL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate.
Lucrările sunt așteptate să înceapă în acest an.
Citiți principiile noastre de moderare aici!