Spectacolul Operei Naţionale Române pe muzica lui Adolphe Charles Adam este realizat de Carmen Cojocaru, după coregrafia clasică a lui Marius Petipa, iar scenografia este creaţia Krisztinei Nagy.
Bianca Fota este timişoreancă şi a absolvit Colegiul Naţional Ion Vidu, fiind distinsă cu Premiul I la trei Olimpiade Naţionale de Balet consecutive. Este, încă din 2003, solistă a Operei Naţionale din Bucureşti. Graţia ei desăvârşită, maniera de dans expresivă şisenzuală, tristeţea, bucuria, dramatismul pe care le induc înspectacole intervenţiile ei, fac din balet nu o artă exclusivistă a celor puţini, ci o experienţă deosebită pentru toţi cei dornici de emoţii intense. Altminteri, tânăra vedetă a baletului românesc contrazice cu nonşalanţă “canoanele” binecunoscute ale balerinei ce trăieşte cu …apă plată şi lămâie: « arzând » la maximum pe scenă şi în repetiţii, Bianca nu se fereşte de dulciuri şi nu exlude din regimul ei spaghetele milaneze sau grătarul, fără ca micile pofte culinare pe care nu şi le refuză să-i schimbe în vreun fel silueta perfectă.
Alături de Bianca Fota şi de prim-balerinul bucureştean Gigel Ungureanu, în spectacolul de la Timişoara dansează balerini ai Operei Naţionale Române, dar şi elevi ai secţiei de Coregrafie a Colegiului Ion Vidu. Spectacolul de luni prilejuieşte şi un debut: Alexandru Pântea în Pas de deux, alături de Andreea Farcaş.
Giselle de Adolphe Adam aparţine stilului supranumit “baletul alb”. Reunind armonios muzica, dansul şi pantomima, Baletul Giselle poate fi considerat un punct culminant al romantismului. Premiera mondială a avut loc în 28 iunie 1841, la Academia Regală de Muzică din Paris.
Citiți principiile noastre de moderare aici!