Locuitorii din Urseni spun că Centura de Sud a Timișoarei îi îndepărtează, de fapt, de oraș, pentru că trebuie să ocolească până și 8 kilometri ca să ajungă acasă sau la serviciu. Au trimis și o scrisoare către CNAIR și îl roagă pe primarul Dominic Fritz să-i ajute. Intersecția centurii cu Calea Urseni este una simplă, „în cruce”, conform proiectului, dar oamenii vor sens giratoriu.
Marian Dobre, un localnic din Urseni, a făcut deja o interpelare către CNAIR. A cerut modificarea intersecției Calea Urseni cu Centura Timișoara Sud, dar i s-a răspuns că se pot folosi sensurile giratorii de la Moșnița și Giroc, ceea ce înseamnă că șoferii trebuie să ocolească pentru a ajunge la serviciu sau acasă.
Cei care vor dori să meargă din Timișoara la Urseni vor face un ocol de 7-8 km dus-întors pentru direcția de mers Timișoara – Urseni, pe DC 98 Calea Urseni, până la sensul giratoriu DJ 595 Urseni – Giroc.
Pe sens invers, ocolul va fi de aproape 4 km dus-întors. Cei care vor dori să ajungă în Timișoara din Urseni vor ajunge la sensul giratoriu de la intersecția cu Calea Buziașului ca să întoarcă pe centură, pentru a putea continua efectiv pe Calea Urseni.
Răspunsul final al DRDP Timișoara
Șoferul revoltat din Urseni a scris din nou companiei de drumuri, dar a primit un răspuns mai dur. Directorul DRDP Timișoara, Horațiu Simion, spune că modificarea proiectului pentru amenajarea unui sens giratoriu ar însemna pierderea finanțării europene pentru centura de sud a orașului.
„Amenajarea unui sens giratoriu la intersecția variantei de ocolire cu DC 98 ar implica întârzieri în finalizarea Variantei de Ocolire Timișoara Sud, din cauza reproiectării și reavizării soluției de amenajare a intersecției, identificării terenurilor suplimentare afectate, emiterii hotărârii de guvern pentru exproprierea acestora. (…) De asemenea, costurile suplimentare determinate de aceste întârzieri ar duce la o modificare semnificativă a proiectului din punct de vedere economic (…), ar duce la declararea proiectului ca neeligibil și implicit la alterarea condițiilor de atribuire a contractului, la nerambursarea costurilor de către Comisia Europeană”, explică directorul DRDP Timișoara.
Horațiu Simion spune că ar fi totuși o variantă pentru ca oamenii să nu mai ocolească până la 8 km. Practic, potrivit acestuia, soluția ar fi la autoritățile locale.
„Deoarece intersecția Variantei de Ocolire Timișoara Sud cu DC 98 se va amenaja ca intersecție «în cruce», care să interzică virajul la stânga, pentru a asigura legătura directă dintre Urseni și Timișoara pe DC 98, fără a folosi sensurile giratorii de la km 18 + 117 și km 14 + 608, este nevoie de construirea unui pasaj pe DC 98, peste Varianta de Ocolire Timișoara Sud, în cadrul unui proiect implementat de autoritățile locale și județene”, mai spune șeful DRDP.
Se strâng semnături
Omul care a cerut ajutorul CNAIR spune că este conștient că amenajarea unui pasaj peste centură este departe de realitate.
„Sper că vom găsi împreună o soluție (…) fie prin execuția unui sens giratoriu, fie prin proiectare, respectiv execuție pasaj pe DC 98, peste centură, deși această a doua variantă cu siguranță nu va fi implementată în viitorul apropiat (…) DC 98 – Calea Urseni aparține și intră în atribuțiile CJ Timiș, aceștia din urmă nefiind în măsură la ora actuală să execute o astfel de lucrare și nici în viitorul apropiat”, le-a spus Marian Dobre vecinilor din Urseni.
Șoferii nemulțumiți din Urseni s-au apucat să strângă semnături și îi invită inclusiv pe locuitorii din Moșnița Nouă să le semneze petiția. Cer „construirea unui sens giratoriu la intersecția dintre Calea Urseni și Centura de Sud a Timișoarei sau construirea unei intersecții care să permită traversarea variantei ocolitoare de sud a Timișoarei dinspre Urseni către Timișoara și invers fără a se crea un ocol pe centura Timișoarei în acest sens”.
Șantierul la viitoarea centură de sud a Timișoarei a împlinit un an în luna martie și s-au făcut doar 25% din lucrări, spun reprezentanții DRDP. Șoseaua va avea 26 de kilometri și costă 324,2 milioane de lei cu tot cu TVA, majoritatea bani europeni. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scapi Spa, care ar trebui să închidă șantierul în 24 de luni. AICI puteți vedea imagini proaspete de pe viitoarea centură.
Articole pe aceeași temă:
FOTO. Centura Timișoara Sud, în șantier de un an. S-au făcut un sfert din lucrări
Trimite articolul
XDaca s-au mutat la sat, sa stea la sat. Platesti impozite mai mici, ai aer curat si vrei aceleasi beneficii ca unul care sta in Timisoara. Centura se face pentru timisoreni, nu pentru locuitorii satelor de pe langa Timisoara.
-
Hahahaha esti tampit rau de tot! Nu o face pt mata cumva centura si nu stim noi?
-
Alin esti prost de puti are dreptate anonimus , centura nu ii facuta pentru minusculul Urseni sat de circari de unde provine si denumirea.
-
Fara suparare dar giratoriu pe centura mi se pare o prostie, reducere de viteza cu posibile ambuteiaje cand este trafic intens pe drumul secundar (vezi giratoriul de la iesirea din Dumbravita spre autostrada, sau cele de la Lugoj). In plus, limita de viteza pe centura trebuie sa fie aproape de 100, nu de 30 km/h.
Varianta pasajului este binevenita, dar va dura probabil spre 10 ani. Ideal era daca se construia concurent cu proiectul actual (daca tot e santier) dar suntem departe de asa ceva.
-
Pai centura nord are giratorii deja (la aeropor, la dumbravita, la giarmata vii, la aradului). Orice centura are giratorii in intersectii. Mai iesi si tu din casa.
Un fleac, v-au ciuruit
Un lucru normal, sens sau pasaj… Dar în România nu se poate face lucruri normale…nu cel care a proiectat centura și cel care îl construiește prost e de vină… Vinovati sunt locuitorii din Urseni… Singurul popor din lume unde romanul își bate joc de român..
-
Du-te ma, de frustrat ce esti!
Vrei centura cu o banda pe sens si intersectii de tot felul cam la fiecare doi km? Esti bolnav la cap?
Vor ocoli si ei putin. Sau sa faca primaria Urseni. Sa le mareasca taxele ca sa aibe banii. Sau asta nu e fain? Pe banii altora e ok, dar cand sa platesti …
Un singur lucru e important: sa NU EXISTE FIZIC posibilitatea de a vira stanga sau de a traversa centura. Pentru ca altfel sa te ti accidente. Un zid mare de beton e solutia. Pod pentru cele cateva zeci, poate cateva sute de masini (ale localnicilor, ca cele in tranzit vor alege alte trasee) nu se justifica.
Cine a acceptat proiectul, era clar in alt film.
Asta DA proiect!!!
Girocul se poate duce la plaja la Timis pe drum direct iar cei din Urseni trebuie sa faca ocoale pentru a veni la oras si a pleca acasa, adica nu merg la plaja vara ci merg intregul an…
Din masuratorile mele vor face aproape 10 km in plus cand merg catre Urseni si aproape 4 km cand merg catre Timisoara.
Tare de tot proiectul centurii!!!
-
Mai mestere Manoli, mai fa odata masuratorile. Te roaga Ana.
Pont: Cand pleaca spre casa pot alege direct varianta Timisoara-Mosnita-Urseni sau Timisoara-Giroc-Urseni, fct de partea de oras din care pleaca. Si nu mai ocoleste nimeni 10 km, decat daca are chef de o plimbare.
Sti, daca nu ai bani de mertan te multumesti cu Logan, macar pana mai agonisesti ceva.-
Mai mariusica, vezi ca bati campii!
-
Asa este când se dau tot felul de contracte la firme de partid. Rușine celor care au dat avizul așa, fara a interveni înainte de aprobarea proiectului! Ar trebui să răspundă financiar si penal!
cel mai tare ca la Giroc s-a proiectat un sens giratoriu in camp care asigura conectivitatea cu un drum fictiv DJ 595D ( Giroc – Urseni), iar pe bieti oameni din Urseni i plimba… SMECHER TOMA DE LA GIROC
Nu-i tare icișa la noi pe romanica? Ca in clasa a 3-a: un vehicul pleaca din punctul A spre B si unul din B spre A. Unde vor ajunge ele? Copilul de clasa a 3-a ar raspunde: ala din A in B si ala din B in A. Politicienii nostri ar raspunde: unde ii duce incompetenta si miserupismul nostru!
Sa vii tu sa gandesti sa rupi un drum drept si sa ii pui pe unii sa urce pe centura sa mearga sa intoarca la kilometrii departare…. incredibil. Sa freci un drum vechi de legatura si in plus sa aglomerezi centura aiurea pentru 1 intersectie…. incredibil.
E ok, stati linistiti, nu o sa intereseze pe nimeni. Pnlistii prin marii smenari nica si preoteasa ii intereseaza cum sa duca autostrada de pe terenurile lu unu, care au valoare, pe terenurile lu altu care nu au valoare ca sa ii creasca valoarea. Nu ii intereseaza pe ei de niste mii de “fraieri” ca trebuie sa ocoleasca kilometrii intregi fiecare zi!
Alt mare pnlist a facut la fel in timisoara. Robu a facut numa stradute cu sens unic, numa semafoare, interzis la stanga, etc si uite asa de 6-7 ani ne plimbam ca in labirint prin timisoara.
Si dupa ne miram ca sunt cozi, ca indicii de poluare cresc etc. Pai normal cand inainte intre A si B faceai X kilometrii si azi faci cu 50%, poate chiar 100% in plus.
lucru facut romaneste. Cand te gansesti cati bani irositi pe “studii” care tot timpul dau chix cand ajung sa fie confruntate cu realitatea din teren.
-
Acolo se scurg banii.. in Studiile de fezabilitate “pe hartie” platite cu milioane de euro sunt mecanismul principal de sifonare a banilor din proiecte!
Nu locuiesc dar cretinatate mai mare de mult n-am vazut. Bai voi sunteti normali la cap? Sa plateasca oamenii aia greseala voastra?
Cred ca este o scapare a INVESTITORULUI atunci cand a pregatit Caietul de sarcini pentru proiectare (utilizat la licitatie) iar Proiectantul General a ales solutia cea mai ieftina/simpla.
Un sens giratoriu este solutia optima (tehnic si mai ales economic) al interdectia .
In acest moment DC 98 (care duce la Urseni) preia o parte din traficul de pe DJ 592 (spre Mosnita Noua).
CNAIR – vai de steaua lor că habar nu au ce proiecte fac…cum sa te pună sa ocolești prin Moșnița sau Giroc?? Pai așa mai bine desființezi DJ de tot… Incompetenți cat cuprinde la statul român…și plătiți regește…
Este tardiv si stupid sa te comporti ca un retard acum.
La discutiile privind traseul centurii sud au fost chemati toti primarii cimpanzei ai Timisorii, Mosnitei, Ghiroda, Giroc.
De la Urseni a fost senior Bucurel (primat PNL Mosnita Veche). Pupati-l acum pe la f.s.r.
“– Km 16+510 – intersectie tip “giratorie” intre Centura Sud si DC 98 (Timisoara – Urseni in zona Rudicica)”
Nu cunosc detalii, dar am impresia ca primaria Mosnita nu si-a prea dat interesul in eea ce priveste lucrarile mari de infrastructura rutiera de pe raza comunei. Nu trimit actele actualizate pt traseul autosteazii Tm – Belgrad, acum aflam ca nu au militat pt construirea unui sens giratoriubla intersectia drumului de Urseni cu vo sud. Nu stiu ce sa zic, par cam nepregatiti in kegatura cu subiectelevde infrastructura rutiera de nivelul asta.
-
In Mosnita administratia se ocupa cu imobiliare, asta-i intereseaza. Nu altceva. Vezi Preoteasa de la PNL care-i acum vicepresedinte CJT care si-a asfaltat drumurile de la terenurile lui, in plin camp. Pe banii primariei.
imbecilii…treaba asta cu giratia trebuia facuta de la inceput. Proiectanti si directori fara viziune. Bineinteles ca acum nu se mai poate…indolenta si incompetenta e la ea acasa in institutiile si companiile statului roman
Varianta cu pasaj peste centura este solutia optima si corecta! Sa mearga revoltatul impreuna cu toate autoritatile locale la Oraadea sa vada ca accesul la noile cartiere de langa centura se face doar prin pasaje denivelate! Doar niste cretini pot pretinde sensuri giratorii la fiecare colt de uliță ingreunand astfel traficul de pe centura de ocolire.
-
Afectati sunt mii de oameni si nu pretindem numai sens giratoriu ci orice alta, solutie alta decat a ocoli si aglomera alte intersectii si giratorii, pasaj peste, pasaj pe sub, giratoriu nu conteaza numai sa nu ne ingradeasca facilitatea la oras…
eu zic sa nu faca nici o intersectie a centurii cu drumurile peste care trece, sa fie doar centura si atat. ca doar asta au nevoie oamenii, sa se invarta in jurul locuintei, nu sa mearga dintr-o parte in alta. cat de idioti sa fie cei care au propus asa o solutie tehnica ? si autoritatile judetene tac si nu zic nimic. unde sunt acum vajnicii aparatori ai parcelelor din Mosnita care nu vor autostrada pe la ei prin sat ? Urseniul sa ramana rupt de lume ? penibil. ar trebui cei din Urseni sa blocheze tot traficul acum in zona. sa puna 2 camioane pe calea ferata 🙂
Traiasca USR!
Este incredibil cum pur si simplu isi bat joc de mii de oameni, de comunitati intregi, in loc sa ne faciliteze accesul si sa ne apropiem de oras pe noi ne indeparteaza, avem copii la gradinita care este cam la 600 de m de acea intersectie spre Timisoara si ne vedem nevoiti sa ocolim kilometri intregi cam de 4 ori pe zi, inadmisibil. Sa nu mai vorbim de întârzierea politiei, ambulantelor, pompierilor care doamne fereste ar putea fi diferenta intre viata si moarte….
Acuma hai sa gandim lucid.
O centura de ocolire cu o banda pe sens si cu sensuri giratorii la fiecare 500 de metrii este o solutie nefericita !
Inchipuiti-va ca pe aceasta centura se vor deplasa TIR-urile care trebuie sa ocoleasca orasul. La sensurile giratorii aceste TIR-uri incetinesc pe la 30-40 km / h.
Pai ce avantaj am eu, care stau in urma TIR-ului si nu pot sa depasesc, ca ori e circulatie pe sensul celalalt, olri am linie continua.?
Centura este prost proiectata,: Trebuia sa fie ca un drum expres proiectata. Bani ar fi fost !
– Trebuia cu cel purin 2 benzi pe sens, cu banda de acceleratie si banda de decelaratie
– Trebuia cu pasaje pentru drumurile ce o ontersecteaza.
– Trebuia facuta cu parapet per mijloc , sa nu poti intra pe contrasens (din motive necunosvcute)
– Trebuie facuta , ca la autostrada, cu gard de-a lungul ei, ca altfel o sa fie o gramada de dorei ce se urca pe ea unde vor ei si mai urca si ciobanii cu oile pe ea, ca sa treaca dincolo.
Asa cum e ea acuma este ca un drum dintr-o zona de cartier unde ai zona de 30 km/h.
Centura este numai cu numele , ca ca functionalitate este mult sub necesitati. Se vor produce o gramada de accidente grave pe ea, ca multi nu vor avea rabdare sa se tarasca in spatele TIR-urilor si vor intra in depasiri riscante.
Asa cum este acuma este mai degraba un pericol si nu un ajutor. Ceva de genul: Uite, asa se face ceva prost gandit
Am cautat sa vad cum se face o intersectie dintre un drum de viteza si unul cu limitare de zona rezidentiala.
Cea mai buna (rapida, sigura, ieftina) solutie este cea folosita la DJ592 cu CT Sud: pasaj peste giratie cu benzi de angajare/degajare. Asa trebuiau facute toate.
Acum primariile trebuie sa scoata banutii si sa faca ei pasaje peste Centura si sa construiasca 2 sensuri mici (sau benzi de incadrare la stanga) pe drumurile comunale pentru intoarcere si intrare pe CT.
-
Corect!
Asa era perfect pentru toti si absolut logic.
Nu-ti trebuie o facultate pentru a gandi asa.
Si nici nu este normal intr-o tara normala sa se tot amestece primarii in asemenea decizii.
Proiectantii care iau si bani pentru asta trebuie sa aplice cele mai bune solutii la orice problema. Nu sa vina primarul si sa le deschida mintea.
Dar cum nu suntem o tara normala, ne alegem cu proiecte gresite, ciudate, etc.
Oare pulifritz stie de aceasta luare de pozitie sau el inca viseaza ca problema este rezolvata ?
-
Nenea, problema asta tine de CNAIR si de Urseni adica Mosnita, eventual de CJT, ce treaba are primarul din alt oras cu asta? Imeidat o sa intrebi si daca primarul din Sacalaz stie de luarea de pozitie.
E bine, ca mai scad preturile la terenuri in Urseni. Mergem și facem casă
În loc sa se facă cu viziune.. Sa poți sa mergi cu Bicicleta / pe jos.. Pista de biciclete si trotuar pana la Urseni.. Va fi închis traficului pietonal, și bicicletelor.. Doar cu mașina și cu ocolire… Mare boer e romanul ca s-a născut cu fundul în mașină… Idioti de proiectanți!!! Idioți care au acceptat!!!
Nu poți face sens giratoriu la fiecare 2-3 km pe centură. Este neplăcut pentru cei din urseni dar acesta este adevărul. Îmi și imaginez coada la intrarea din moșnița pe drumul județean spre Timișoara. Acolo ar fi iar bun un sens giratoriu. Există bani la consiliul județean pentru un asemenea sens?
Pentru cei care comenteaza aiurea pe aici ca nu e bine un sens giratoriu acolo va rog sa gasiti contra argumente la ce scrie mai jos:
1. Drumul catre Urseni a fost gandit ca o descarcare pentru drumul catre/dinspre Mosnita, prin urmare va creste numarul de masini pe varianta Mosnita, ceea ce va duce la o aglomerare si mai mare…
2. Avand sens doar la Mosnita si la Giroc se vor aglomera foarte mult aceste iesiri. Si asa sunt aglomerate zilnic cand vine sau pleaca lumea la lucru.
3. Grosul celor de la Urseni vor merge catre Mosnita, deci acolo va creste aglomerarea…
4. Multi uita ca vorbim de o centura cu o banda pe sens, care dupa se intampla si in alte orase cu acelasi tip de centura, o sa fie impanzita de camioane, ceea ce va ingreuna si mai mult traficul. Si o sa vedeti ce cozi se vor face la intersectia cu drumul de la Mosnita….
5. FOARTE IMPORTANT zic eu: O parte din cei care veneau de obicei pe Bucovat, vor venii pe centura (mai scurt) sa nu uitam ca drumul boilor este si el intr-o nebuloasa al intersectia cu centura, deci din nou va creste traficul in zona sensului de la Mosnita.
6. Centura de nord are sens giratoriu cu toate drumurile care leaga o localitate si se circula repede si bine. Nu uitati ca pe acolo nu circula foarte multe camioane, nu aceeasi situatie va fii cu aceasta centura ce va lega autostrada de iesirea din Romania catre Serbia….
Problema este ca cineva a gresit cand s-a facut proiectul si nu recunoaste, e clar la stat asa e nimeni nu e vinovat
Presimt ca centura va fii prea aglomerata si multi o vor ocolii… Si sigur o parte din avantajul castigat de drumul de 2 benzi pe sens catre mosnita va fii pierdut cu acest sens cu centura, o centura care va avea un trafic mai ridicat.
Toate acestea s-ar fii rezolvat usor fie cu o centura cu 2 benzi pe sens (insa acum e imposibili sa modifici tot proiectul) singurele variante ramase sunt sensuri sau amenajarea de pasaje, dar …….