Cătălin Drulă (USR), fost ministru al Transporturilor, și Sorin Grindeanu (PSD), actualul ministru, își lansează diverse acuze în spațiul public de câteva zile – în condițiile în care ne apropiem de lansarea campaniei electorale pentru alegerile parlamentare.
Pe de o parte, Sorin Grindeanu spune că USR „dă dovadă că este un partid consecvent în a susține un om politic fără nicio realizare pentru județ și Timișoara: Cătălin Drulă”, în timp ce Drulă susține că „România pierde cel puțin 500 de milioane de euro din PNRR pentru că Sorin Grindeanu și-a numit politrucii în companiile din subordinea ministerului Transporturilor”.
Discuțiile au început încă de când partidele și-au depus candidaturile la Biroul Electoral Județean. Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu sunt cei care deschid listele USR Timiș, respectiv PSD Timiș, pentru Camera Deputaților.
În momentul depunerii candidaturilor, social-democrații au insistat pe ideea că sunt singurii care propun candidați locali, nu „parașutați de la București”. Când cei de la USR Timiș au fost întrebați ulterior cum comentează acest aspect, Dominic Fritz – președintele filialei județene – a spus că alături are „o echipă care iubește Timișoara și reflectă diversitatea județului”.
Cătălin Drulă a plusat câteva zile mai târziu, scriind pe rețelele de socializare că „rușinea Timișoarei la București are un nume: Sorin Grindeanu”.
„Nimeni nu va uita OUG13 și sutele de mii de români în stradă. Timișenii n-au uitat cine s-a făcut preș pentru Dragnea.
Rușinea infrastructurii românești din Banat este porțiunea lipsă din autostrada A1 (Holdea-Margina) și are un nume mare scris pe ea: PSD.
Miniștrii PSD ai transporturilor și premierii PSD (printre care și dl. Grindeanu) au încurcat și blocat acest proiect timp de 10 ani. Cu tot felul de scuze și idei penibile, cu acuzații despre urșii aduși de USR în păduri.
După 10 ani, în 2021, eu am pus în PNRR finanțarea pentru acest proiect major cu tuneluri în lungime de aprox. 2 km. Din păcate, termenul de finalizare în interiorul PNRR (2026) pare deja compromis la cum s-a mișcat investiția în mandatul dlui. Grindeanu.
În mandatul meu (de 4 ori mai scurt decât al dlui. Grindeanu, 8 luni vs. 35 luni) am rezolvat și rușinea de pe drumul DN68A Margina-Holdea, un drum care era plin de cratere, aproape inutilizabil și a fost adus la o stare decentă.
Viitorul sector de Vest al Centurii Timișoarei va avea 4 benzi pentru că a fost semnat contractul de proiectare în mandatul meu. Am deblocat și sectorul de Sud care avea autorizații și avize lipsă, din păcate acolo, după cum și-a dorit dl. Grindeanu, drumul are doar câte o bandă pe sens, rușinos pentru o metropolă europeană.
Sunt bucuros că tot în PNRR am adus 1,8 miliarde de euro pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara – Arad. Și acolo lucrările se mișcă prea lent față de termenul de 2026.
Progresul fizic al lucrărilor conform ultimei raportări CFR pe cele 4 loturi este rușinos: 0%; 9,5%, 1,1% și 1,2%.
Cât despre dl. Grindeanu și PNRR: România pierde cel puțin 500 de milioane de euro din PNRR pentru că Sorin Grindeanu și-a numit politrucii în companiile din subordinea ministerului Transporturilor (CNAIR, Metrorex, CNIR și multe altele).
Comisia Europeană a constatat că procedurile de selecție au fost viciate și politizate, adică exact la ce se pricepe dl. Grindeanu cel mai bine. Rușinos și iresponsabil. Banii românilor pierduți pentru ca sa aibă clientela de partid câte o sinecură.
Eu stau cu capul sus în fața românilor pentru munca făcută. Cei care îi fură pe români de 35 de ani ar trebui să simtă rușinea de care vorbesc. Dacă ar avea-o”, a explicat Drulă.
A urmat Sorin Grindeanu, care a spus că dacă Drulă ar fi chemat la Margina sau la Coșava nu ar ști unde să vină.
„Ministrul 0 kilometri. […] Să nu uităm, domnul Drulă ar vrea să fie pentru a treia oară deputat de Timiș, dar dacă îi spunem să vină la Margina sau la Coșava s-ar putea să nu știe despre ce vorbim. Asta după opt ani de deputat de Timiș și dorind încă un mandat.
Nu am nimic cu domnii aceștia parașutați în Timiș. E treaba partidelor care îi propun, dar până la urmă ar trebui să apere interesele județelor care îi propulsează în Parlament. Nu am văzut la niciunul dintre ei în acești ani, cum e și domnul Drulă, care, repet, e parlamentar de Timiș din 2016, cum nu cred că o să văd nici în viitor, preocupări deosebite ale acestor domni pentru bunăstarea județului.
Eu vă rog să verificați listele PSD de prin 2004 încoace, și să vedeți dacă am avut măcar un parlamentar care să nu fie din Timiș. În 20 de ani!
Și vă rog să vedeți, ca o comparație, cum e la celelalte partide. Asta arată respect pentru timișeni, pe care noi considerăm că-l arătăm dorind să propulsăm în Parlament doar timișeni”, spune Sorin Grindeanu, deputat de Timiș și ministru al Transporturilor.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XRespect pentru timișeni… da, ca multe a făcut PSD-ul pentru Timis, Timisoara in special…cireașa de pe tort, probabil pierd și banii din PNRR pentru tuneluri.
Ce caută Zdrulă la Timiș?