Studiul de fezabilitate și-a găsit loc în bugetul pe anul 2021 în urma unei solicitări depusă de parlamentarii PNL din Oltenia. Au fost alocate 20 de milioane de lei pentru SF.
„Toți marii contributori la bugetul național, toți marii angajatori din Oltenia au solicitat de mulți ani guvernanților demararea acestui proiect de infrastructură rutieră. (…) Viitorul drum expres între Craiova şi Lugoj va face legătura cu Coridorul IV, dar va asigura și facilităţi suplimentare de transport privind capacitatea de navigabilitate a Dunării”, au transmis liberalii.
Senatul României a aprobat tacit mai multe proiecte legislative în toamna anului trecut. Printre acestea se numără și cel referitor la Autostrada Sudului, numită A6: execuția Autostrăzii Sudului A6 Lugoj – Caransebeș – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Roșiorii de Vede – Alexandria – București. La Lugoj, în Timiș, autostrada ar fi trebuit să se lege cu joncțiunea cu A1. Despre A6 se vorbește de la jumătatea anilor 2000.
Trimite articolul
XBani aruncați …
Miroase a veche meteahna. Sifonare prin studii de fezabilitate.
-
Orice investitie i cepe cu studiu de fezabilitate, important e ca dupa SF sa se treaca la licitatie si apoi executie
-
Așa este…
In toamna anului trecut, înainte de alegeri, era plin de proiecte de autostrazi…
Au trecut alegerile, autostrăzile devin drumuri rapide… in proiecte…
…și la final rămânem doar cu studiile de fezabilitate…
Autostrada asta A6 avea finantare din fonduri europene. Asta prin 2003-2004, cand situatia din fosta Yugoislavie era instabila. Era traseul principal al Tronsonul IV european,. Pornea undeva prin tarile balticr, trecea prin Cehia, Ungaria si se termina in Grecia la Salonic. Avea ranurile spre Dresda si o ramura de la Lugoj-Sibiu-Ploiesti- Constanta Era practic traseul de ocolire al Yugoslaviei. Podul de la Calafat fiind mai complex a primit finatare separata.
Insa la oficialii nostri nu le-a placut ca e cu fonduri 85% gratis ci au preferat sa se faca ca ploua si sa finanteze Bechtelul si alte strazi , cu bani de la buget.
Si acuma s-ar piutea accesa fonduri europene pentru autostrada A6 Lugoj-Calafat. Este noul cotidor European Carpatia, ca Traseul IV european a murit. Insa se pare ca nu se vrea, se vrea finantare de la buget ca se poate umfla pretul cat pentru o autostrada jumate. Nici traseul nu este prea dificil. Este majoritate campie, exceptand zona de dealuri de la Armenis pana la Gura Vaii. Restul este un traseu usor.
Insa ca la Tronsonul IV European se trage matza de coada, Toata autostrada s-ar fi putut face in 2004-2010 daca s-ar fi vrut.
Dezinteres tottal si batjocura la adresa “poporilui”. Eu as fi preferat autostrada in loc de mici si bere la betivani si ajutoare sociale la puturosi. Avand autostrada s-ar fi putut dezvolta regiunea si nu ar fi fost necesar ajutor social. Vezi Timisoara , Arad unde ai autostrada la scara cum sunt locuri de munca berechet si inca bine platite. Dar mai bine saraci si prosti si dependenti de plasa cu ulei si zahar decat muncitori ce isi castiga singur existenta, cu mult mai mare decat un amarat de ajuroe social.
-
Așa este… foarte buna descrierea…
Din fonduri UE este greu sa furi, ești verificat.
Din bugetul național, poate costa autostrada oricât, nimeni nu verifica furtul…
A6 este bine sa fie A6, nu drum expres presarat cu cadavre de animale pentru ca nu are gard si viteza va fi de autostrada. Plus multe accidente. Plus intersectii. O prostie drumul expres.
Alo, parlamentarii din Oltenia!
Chiar vreti sa ramaneti fara nimeni acolo? Si asa au venit grusul.
Orice ati face (autostrada, drum expres, alee sau banda de biciclisti), sa faceti toate benzile spre voi.
-
Sens unic …hahaha.Buna asta .
PSD = PNL = USL
PINA E GATA STUDIUL SE TRANSFORMA IN DRUM JUDETEAN !
daca ai avut un studiu de fezabilitate in care se spunea ca poti face o autostrada, de ce ar mai trebui altul nou doar ca sa se piarda cativa ani pt licitatii,contestatii facerea studiului si apoi reluarea aceasi birocratii pt licitatia tronsonului.deci pana in 2060 sa nu ne punem sperante…
-
Asa se spala banii ,, L E G A L “
Pina la Slatina Timis se poate face autostrada farà niciun studiu
Primaria Caransebes a propus demult..
“La Lugoj, în Timiș, autostrada ar fi trebuit să se lege cu joncțiunea cu A1”
Nu ar fi trebuit, o leage. Bucata de A6 intre Lugoj si A1 exista de 10 ani …
Deci practic diferenta de bani de la autostrada la drum express se duce pe studiul de fezabilitate. Daca sf costa 20 mil cat costa proiectul in sine? 200 mil? Si drumul cat costa? 20 miliarde???
Din moment ce s-a facut o bucata din A6 inseamna ca exista ceva studiu. Sunt de acord cu “actualizarea” lui pentru o suma modica, dar chiar 20 mil??? Asta iarasi e sifonare a la pdl asa cum au facut in cealalta criza financiara si cum vor face si acum!
E clar !
As vrea totusi sa stiu ce se va intampla si cine va plati daca studiul va fi facut in termen dar lucrarile nu vor incepe in termen
Avem deja o suma de astfel de studii platite, executate si expirate pt care nu raspunde nimeni
Daca se va intampla in continuare la fel inseamna ca nu am invatat nimic iar ,, E I “, PSD-PNL-USR , etc nu fac decat sa spele banii cu firmele de casa !!!
SF de la ce vine de la Scient Fiction? Stati linistiti pana se incepe sa se faca A6 mai trec 3 guverne. Iar pana se termina alte 3. Mai ales la zona Orsova. Si intre timp cate studii se mai fac? Cand exista unul din anii 2000. Simplu se trage la xerox vechiul studiu si se baga in buzunar 20.Mil lei. fromos. si Totul legal. Stampilat si aprobat.