Compania națională de transport călători pe calea ferată a ajuns la „fantastica” performanță de a avea în prezent o durată a călătoriei cu trenul între Timișoara și București aproape la același nivel cu una din anul 1939. E drept, vinovată de situație nu este (numai) CFR Călători, aproape la fel de mult durează și o călătorie cu trenul operat de o companie similară privată care circulă pe aceeași rută.
Problemele apar din cauza infrastructurii feroviare precare, probleme care au dus permanent la creșterea duratei de călătorie. Vara se dilată șinele din cauza căldurii, iarna e zăpadă pe calea ferată, iar copacii netoaletați cad și rup linia de contact.
Cert este că un călător are nevoie de mai mult de nouă ore de călătorie pentru a parcurge ruta amintită. Conform mersului trenurilor, călătoria durează 9 ore și 16 minute în acest moment cu o garnitură a CFR Călători, respectiv 9 ore și 15 de minute cu trenul operatorului privat. Diferența o face calitatea garniturilor folosite, cele ale operatorului privat sunt mult superioare; în plus, aici există cabine de lux și cușete. În prețul biletului sunt incluse o apă, o cafea și un sandwich.
Pentru comparație, un drum între Timișoara și București în 1939 dura 9 ore și 17 minute, dar trebuie ținut cont că traseul de atunci avea 578 de kilometri, față de cei 533 de acum. Atunci, trenurile treceau prin Pitești și Piatra Olt, nu prin Videle și Roșiori, cum circulă în prezent. În 1988, cel mai rapid tren între cele două orașe a făcut 7 ore și 50 de minute, în 2009 7 ore și 47 de minute, pentru ca acum să fie 9 ore și 10 minute.
Tot din aceeași categorie putem aminti durata unui drum cu trenul de la Iași la Timișoara, care în urmă cu zece ani dura 14 ore și 33 de minute, iar în prezent 15 ore și 21 de minute.
Pentru comparație, drumul cu avionul între Timișoara și București durează aproximativ o oră, la care se adaugă durata operațiunilor de îmbarcare și debarcare. Cât despre transportul feroviar, operatorul național ne-a obișnuit în ultima perioadă cu surprize tot mai interesante, cu locomotive blocate din cauza defecțiunilor tehnice în mijlocul câmpului, cu oameni lăsați în frig și întârzieri de sute de minute.
Citiți principiile noastre de moderare aici!