Reprezentanții Primăriei Timișoara vor de ceva timp să lărgească șoseaua ce duce spre Moșnița. Au deja de un an studiul de fezabilitate adoptat, început încă din anul 2017 de către o firmă din Oradea. Calea Buziașului va avea șase benzi până la intersecția cu centura, aflată și ea în șantier. Lucrările sunt estimate la 30,73 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 6,3 milioane de euro.
Zilele trecute, Primăria Timișoara a reușit să lanseze licitația pentru dirigintele de șantier care va supraveghea lucrarea „Modernizare și extindere Calea Buziașului”. E la pachet cu o altă lucrare – amenajare str. Spătarul Milescu, o arteră mică perpendiculară pe Buziașului.
Dirigintele de șantier care va oferi asistență tehnică pe șantierul Calea Buziașului ar putea primi 88.237 de lei cu TVA de la primărie, adică puțin peste 18.000 de euro. Ofertele se pot depune până în 16 noiembrie.
Șase benzi cu trotuare și piste de biciclete
Potrivit documentației, Calea Buziașului va fi modernizată și extinsă pe o lungime de aproximativ 2 kilometri (1.705 m – n.r.). Reprezentanții primăriei spun că șoseaua va avea șase benzi de circulație până la limita cu viitoarea centură a orașului, imediat după calea ferată. Vor fi amenajate și trotuare decente, dar și piste de biciclete, spații verzi și vor fi făcute 50 de locuri de parcare.
„Fiind o zonă aglomerată permanent este necesară modernizarea și extinderea benzilor de circulație de la intersecția Calea Buziașului cu strada Matei Milo până la limita administrativ teritorială a municipiului. În prezent, tronsonul cuprins între intersecția Calea Buziașului cu străzile Matei Milo și Magnoliei este prevăzut cu 4 benzi de circulație (două benzi pe sens), tronsonul cuprins între strada Magnoliei și limita administrativ teritorială, pe o lungime de aproximativ 400 m, este prevăzut cu 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens), iar până la limita administrativ teritorială drumul se îngustează la două benzi de circulație (câte o bandă pe sens)”, se arată în SF-ul adoptat în urmă cu mai bine de un an.
Șantier în 2021
Primarul în exercițiu al orașului anunța încă de la sfârșitul lunii august că suntem „la startul efectiv” al lucrării și vorbea despre patru benzi în loc de șase. De altfel, în documentație nu scrie niciunde câte benzi vor fi realizate, aceste detalii fiind puse la punct cel mai probabil în proiectul tehnic.
Oficialii primăriei spun că este gata și proiectul tehnic, realizat tot de firma Doragi Consulting din Oradea, și că în curând va fi lansată licitația pentru execuție. Deși Nicolae Robu anunța „o nouă lucrare, la startul efectiv al ei”, va mai trece ceva timp până când primăria va găsi un constructor. Șantierul efectiv ar putea începe în primăvara anului viitor, dacă totul merge conform planurilor.
Conform documentației, „durata de execuție a lucrărilor” este de 24 de luni, iar „durata de realizare a investiției” este de 12 luni. Rămâne de văzut când va reuși municipalitatea să pornească și licitația pentru execuție.
Drumul Boilor, încă în șantier
Între timp se lucrează la Drumul Boilor, intrat în șantier în urmă cu un an și trei luni. Lucrările sunt aproape gata, spun cei din primărie, care estimează că în decembrie s-ar putea circula deja pe alternativa la Calea Buziașului. Șoseaua ce leagă Timișoara de Moșnița Veche de la strada Albăstrelelor ar fi trebuit finalizată în opt luni de la deschiderea șantierului.
Pe de altă parte, Consiliul Județean Timiș a demarat din 10 august lucrările pentru lărgirea la patru benzi a drumului ce leagă Timișoara de Moșnița Nouă. În septembrie, președintele în exercițiu al CJ Timiș anunța că „se creionează” pistele de biciclete. Acolo lucrează firma Strabag, în baza unui contract de aproape 31 de milioane de lei. Termenul de execuție al lucrării este de șapte luni, dar nu se știe cât se va mai putea lucra până la venirea iernii. Dacă totul merge bine, lucrările ar putea fi gata în vara anului viitor.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XToate bune si frumoase, dar asa cum am mai scris la art articol pe aceasta tema…calea ferata industriala se va scoate sau nu? Ca aia ne omoara cu zile, multi opresc pe degeaba la ea. Altfel degeaba promitem n benzi
-
Asa se intampla la toate trecerile CF oricat de perfecta ar fi trecerea. Parca ar transporta oua.
-
E privata
Mai ieri se lauda fostul carmaci al CJ cu aceasta realizare “viitoare” ce statea in pixul lui personal, primit pe CNP. Acum realizarea “viitoare” ramane la stadiul incurca trafic, avariaza masini si pune in pericol biciclistii. O mare realizare, ce sa mai zic?
Au fost si prosti care l-au votat, ca altfel nu pot fi numiti…
Daca iar decoperteaza si lasa asa cum este pana la Mosnita e clar va fii dezastru…
Am trecut azi prin Mosnita…au ras sute de arbori…masacru ecologic. kktul asta de primar PNL-ist a asteptat alegerile inainte sa defriseze…Robu fiind dobitoc a taiat vreo 200 arbori exact inainte de alegeri…politicieni imbecili!
-
pentru unii infrastructura este egal cu zero….ei se numesc psdiști ecologiști
Ce este Mosnita? De ce investiti aiurea ? Arati regiunea si saditi copaci. Numai numele provoaca greata.
Nu inteleg pentru ce se ocosesc sa faca 6 benzi. Sunt suficient cele 4 existente, iar dupa ce va fi si drumul boilor disponibil chiar nu vor mai fi probleme de trafic. Trebuie doar sa se largeasca la 4 benzi cei 300 de m de drum ce tine de timisoara pana la
unirea cu drumul largit la care se lucreaza in Mosnita. Daca n-ar fi calea aia ferata nici cat e acum nu ar fi traficul.
Au decopertat si acum cauta diriginte de santier….. astia care i-ati votat pe “fostii”, mergeti la oglinda, dati-va cate 10 palme si rostiti dupa mine “am fost un dobitoc”
-
dacă nu era Dobra și Bojin… acuma aveam deja 8 benzi pe care se circula demult…. pute asfaltul a PSD… de aceea nu sa realizat nimica de atîția ani…. acuma cînd e haos total voi va-ți trezit la realitate
-
Exact , cat de …. sa fi sa il decopertezi si sa stai asa cu el , pana acuma e plin de gropi, daca intra asa in iarna putem sa ne luam adio, o sa facem 1h ca sa traversezi mizeria de drum.
Pomi taiati artata ca dupa razboi, la noi se lucra cu fundu si fara gram de responsabilitate -
Care “Voi”, nu am votat PSD-ul niciodata…. sunt din aia care au inghetat in fata Operei in Ian-Feb 2017….
-
-
@victor si cei ca el….deosebiti fratilor diferenta intre CJ Timis care face drumul spre Mosnita si Primaria Timisoara care largeste Calea Buziasului…..criticati ca prostii ca s-a decopertat si acum cauta diriginti…..fratilor, e vorba de 2 lucrari diferite, gestionate de 2 institutii diferite, cautati pe harta limita de oras si nu comentati aiurea doar sa va aflati in treaba, si in primul rand CITITI CUM TREBUIE ARTICOLELE inainte de a porni comenturile !!!!