Visul timişorenilor de a se urca pe autostradă la câţiva kilometri de oraş şi de a coborî, de exemplu, la Paris de pe drumul rapid va fi amânată pentru o perioadă încă neprecizată. Aceasta după ce, joi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat rezilierea contractului „Proiectare şi execuţie Autostrada Nădlac – Arad şi drum de legătură, Lot 1, km 0+000 – km 22+218”, semnat cu asocierea SC Romstrade SRL – Monteadriano Engenharia e Construcao SA – SC Donrep Construct SRL.
Măsura era una aşteptată, de mai multe zile se aştepta anunţarea oficială a deciziei. Totuşi, speranţele şoferilor din Timişoara era ca cele două părţi să ajungă la un acord şi lucrările să nu fie întrerupte. Din păcate, această reziliere presupune întârzierea semnificativă a procesului de construire a acestui tronson de autostradă, cel care făcea chiar legătura cu graniţa din Ungaria. Astfel, chiar dacă în acest moment se poate circula de la Izvin până la ieşirea din Arad, pe lotul 1 al autostrăzii Timişoara – Lugoj, urmat de Arad Timişoara şi centura de ocolire a Aradului, accesul direct spre sistemul vestic de autostrăzi nu se va face prea curând. Chiar dacă lucrările pe lotul doi al autostrăzii Nădlac – Arad sunt extrem de avansate. Din păcate, de la capătul lotului doi vor lipsi exact cei 23 de kilometri până la graniţă.
În data de 8 noiembrie, CNADNR SA a transmis Înştiinţarea de reziliere a contractului în conformitate cu prevederile Sub-Clauzei 15.2 din Condiţiile Speciale ale Contractului. Decizia de transmitere a Înştiinţării de reziliere a fost luată ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor contractuale de către antreprenor – în principal în ceea ce priveşte progresul înregistrat în derularea lucrărilor – dar şi referitor la alte deficienţe constatate.
„Precizăm că opţiunea beneficiarului de a rezilia contractul nu prejudiciază niciun alt drept al CNADNR SA prevăzut în contract”, au anunţat cei de la CNADNR:
Problema este că pentru desemnarea unui nou constructor va trebuită derulată o nouă procedură de atribuire. Aceasta presupune timp, deci întârzieri în activitatea de construcţie. Există, de asemenea, posibilitatea ca lucrările deja începute, aşa puţine cum sunt, să fie afectate de iarna care urmează. Contractul atribuit Romstrade era foarte mult în urmă faţă de graficul convenit cu CNADNR. În ultima săptămână muncitorii de la firmele subcontractate de Romstrade au blocat accesul pe şantier cu utilajele, ei protestând împotriva faptului că nu mai erau plătiţi de câteva luni.
Primul lot din autostrada Timisoara-Lugoj, deschis circulatiei
Citiți principiile noastre de moderare aici!