Consiliul Județean Timiș (CJT) este instituția care administrează drumurile județene. Pe lângă asfaltarea, întreținerea și deszăpezirea drumurilor județene, CJT continuă să preia drumuri comunale sau orășenești, care leagă mai multe unități administrativ teritoriale, întrucât primăriile nu au capacitate financiară să le modernizeze.
Este și cazul drumului dintre Moșnița și Ghiroda.
„Drumul Moșnița Veche-Ghiroda va fi legat de Centura orașului, care este pe raza comunei Ghiroda, unde este prevăzut un sens giratoriu cu descărcare în nord, spre Ghiroda, și în sud spre Moșnița. Din acel sens giratoriu până în Moșnița Veche preluăm acel tronson la Consiliul Județean și vrem să-l asfaltăm fiind o alternativă a Centurii orașului Timișoara pentru că este un drum prevăzut în acel coridor, o idee plecată de la nivelul CJT în urmă cu mulți ani prin care se leagă toate comunele periurbane între ele prin drumuri asfaltate spre a nu fi necesar tot timpul să mergi pe Centura orașului. Este un drum de până în trei kilometri și ne propunem să-l asfaltăm din bugetul CJT”, a declarat pentru Tion Alexandru Proteasa, vicepreședintele instituției.
De asemenea, alte trei drumuri vor scurta distanța în viitor pentru mii de timișeni.
„Mai sunt și alte astfel de drumuri pe care ne axăm acum. Este un drum care leagă Ciacova de comuna Parța, care va scurta foarte mult distanța între orașul Ciacova și Timișoara.
Avem în lucru documentația pentru a lega un drum între orașul Gătaia și orașul Buziaș, practic legăm cele două orașe și scurtăm mult distanța asfaltând o porțiune de drum neasfaltat, prin câmp, între satele Sculea și Șipet.
De asemenea, mai avem în calcul un drum care să lege Grabaț de Șandra.
În zona comunei Pietroasa, satul Poieni, am vrea să legăm drumul de comuna Bătrâna din județul Hunedoara. Comuna Bătrâna este cea mai mică din România. Avem o bucățică de teren care ține de Direcția Silvică și trebuie intabulat, apoi ni-l va transfera și-l vom asfalta.
Mai există un drum care leagă satul Luncanii de Jos din comuna Tomești de localitatea Rușchița din județul Caraș-Severin, o punte de legătură între cele două județe. Mai există un drum între Ohaba și județul Arad.
Știm că este o prioritate pentru timișeni infrastructura rutieră și în toate doleanțele, pe primul loc se află infrastructura”, a spus Alexandru Proteasa.
Vicepreședintele CJT a mai spus, referitor la situația drumului Mașloc-Fibiș-Pișchia, că lotul 2 este la faza de proiect tehnic și se încearcă accesarea de fonduri europene prin intermediul ADR Vest. Proteasa speră ca până în primăvară să fie eliberată autorizația de construire, iar CJT să organizeze licitația pentru execuție.
„Comparativ cu anul trecut, anul 2023 ne prinde cu contractele de reparații deja existente întrucât licitația pentru cele patru loturi, în care a fost împărțit județul, este în curs. Așteptăm societățile să se înscrie, vom desemna câștigătorii și în martie vom avea deja contractele pentru reparații. În 2022, au fost întârziate fiind încheiate abia în luna iunie. Însă în martie 2023 vor fi încheiate pentru următorii patru ani”, a mai informat Alexandru Proteasa.
Trimite articolul
XDaca le face Alin Ni(mi)ca cum a facut si drumul intre Mosnita si Giroc, care e de mai mult de un an in proiectare, mare drum de o banda pe sens aproape tot asfaltat deja, o sa termine cu ce e scris in articol in 2167.
Nu vad nimic concret, vreun termen de începere a vreunei lucrări. Actuala administrație este slăbuta, nereușind să pună nici măcar un indicator decent de limita județ pe dj691.
-
Moșule, cocoșule… Vrei indicatoare pentru limitele județene. Da, erau frumoase pe vremea când aveam ONT. Acum vrem jos cu indicatoarele de Schengen.
-
wandacomunista @ ramai cu ONT tau in vremurile comuniste! Indiferent de regim, forme de guvernare si alinate politico-economice un indicator intre judete, tari sau regiuni este necesar si pentru analfabetii la Geografie si Istorie
-
DJ691 între Dumbrăvița și A1 stă părăsit, în ce an se vor relua lucrările? Este o rușine pentru Timișoara și județ!
Dacă tot se face drumul acela ar fi necesar și un drum care sa ocolească mosnita veche, cu facem cu tot traficul, îl lăsăm prin centru??? Avem copii care risca sa fie călcați de mașini plus ca ar trece mult tonaj mare, indiferent de limitatoare. Nu le vrem prin centrul satului! În rest, sunt bine venite investițiile!
-
multe localitati au nevoie de drum ocolitor/”centura”.. cum ar sacalazul sau timisoara.. n-ai ce bre … fantezii de inceput de an.. macar sa incepem anul cu speranta … ca doar aia moare ultima
Bine gunoaielor ca principalul drum ce leagă Dumbrăvița de centura,nu v-ați înțeles la șpăgi!!!???
Faceti drumuri pe noi trasee da de ce nu intretineti ce ati mostenit ma refer la podul DE la CEBZA care lasa mult de dorit privind intretinerea ,in schimb voi faceti pod la PARTA la 5 km de Cebza…….??????
“o idee plecată de la nivelul CJT în urmă cu mulți ani ” – tot plecata pare si acum …s-a semnat vre-un contract de incepere a lucrarilor si nu stim noi ? sunt doar basme despre ce-or sa faca altii ca voi n-ati facut nimic …doar balmajiti
descarcare autostrada la Sanovita!!!