Aleşii locali aveau 46 de proiecte de hotărâre pe ordinea de zi, dar unul dintre ele a fost retras. Este vorba de prelungirea contractului de asociere cu FC Timişoara, până în 2012, şi stabilirea contribuţiei de la bugetul local pentru finanţarea principalului club de fotbal din oraş. Executivul Primăriei propunea ca FC Timişoara să primească, anul viitor, o finanţare de 10.000.000 de lei de la bugetul local, şi încă pe atât în 2011 şi 2012. Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi la propunerea consilierului local Traian Stoia, care a reclamat faptul că încă nu a fost stabilit bugetul pentru oraş, pe anul viitor. Reprezentanţii FC Timişoara au părăsit imediat sala, fiind urmaţi, probabil pentru câteva explicaţii, de secretarul primăriei, Ioan Cojocari.
Tot în şedinţa de marţi, aleşii au aprobat procedura de administrare a taxei de tranzit. Această taxă, care va intra în vigoare din ianuarie 2010, a fost aprobată printr-o hotărâre de consiliu local anterioară, iar prin proiectul de acum s-a stabilit cum vor fi colectaţi banii şi ce se va face cu ei. Taxa de tranzit, în valoare de 200 de lei, va fi plătită pentru traversarea oraşului Timişoara, pentru vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, de către persoanele fizice sau juridice care nu au domiciliul/sediul în judeţul Timiş. Taxa nu va fi plătită pentru autovehiculele de mare tonaj înmatriculate în Timiş.
Banii strânşi din achitarea acestei taxe vor fi folosiţi pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii la drumurile din oraş. Taxa va putea fi plătită la câteva puncte de control acces, unde vor exista nişte cabine şi bariere, la principalele intrări în oraş, pe Calea Aradului, Calea Lugojului şi Calea Şagului, sau la unele benzinării, cu care municipalitatea intenţionează să încheie contracte în acest sens.
Consilierii s-au pronunţat şi în ceea ce priveşte cumpărarea unui bloc de garsoniere cu patru etaje pe strada Polonă, cu destinaţia de locuinţe sociale, şi împuternicirea Comisiei de negociere cu terţii a CLT să negocieze preţul de vânzare-cumpărare a acestui imobil. Aleşii au aprobat proiectul fără discuţii. De asemenea, consilierii locali au aprobat protocolul de acordare a facilităţilor la transportul în comun, pentru mai multe categorii de persoane, în 2010, şi studiile de fezabilitate pentru reabilitarea liniilor de tramvai şi modernizarea tramei stradale, pe nouă tronsoane din oraş: străzile Ioan Slavici şi Polonă, pe strada Ardealul, tronsonul Ana Ipătescu – Victor Hugo – Aluniş – Drubeta, Bulevardul Cetăţii, Aleea Avram Imbroane – strada Gheorghe Adam, Calea Bogdăneştilor, strada Ştefan cel Mare, Calea Buziaşului şi Calea Stan Vidrighin.
Aleşii şi-au dat acordul şi pentru un proiect care se referă la incinerarea deşeurilor din Timişoara – au aprobat Studiul de fezabilitate pentru valorificarea energetică a deşeurilor prin conceperea unei instalaţii adecvate şi integrarea acesteia în cadrul CET Sud.
Citiți principiile noastre de moderare aici!