Vina pe profesori a fost dată de multe ori, şi continuă să fie dată, dar chiar şi cei de la Inspectoratul Şcolar şi-au dat seama că nu numai acolo e „hiba”. Degeaba predă profesorul, dacă elevul nu învaţă. Elevul mai trebuie să se pregătească şi acasă… un obicei pe care unii nu îl au.
„Scopul simulării este mai mult tehnic, de a obişnui elevul cu situaţia de examen, situaţia concretă de examen – aşezatul în bancă, completat formular tip de examen, nume, prenume, disciplină, obişnuirea elevului cu camerele de luat vederi, cu tot ceea ce se obişnuieşte la examenul de Bacalaureat. Scopul este şi evaluarea nivelului de pregătire al elevilor. Pentru că notele nu se trec în catalog, interesul elevului este scăzut. Mobilizarea pentru rezolvarea sarcinii de examen nu este la nivelul maxim”, spune inspectorul şcolar general din Timiş, Cornel Petroman.
Dacă luăm ca exemplu numai clasa a XII-a, vedem că elevii din Timiş au luat note peste 5 la matematică în procent de 25,08 la sută, iar la română – 50,24 la sută. Per total, diferenţa este de vreo 30 de procente în minus la promovare faţă de simularea din anul 2013.
„Interesul copiilor şi nivelul rezultatelor este mult mai scăzut decât în anii precedenţi. Joi avem o şedinţă cu directorii unităţilor de învăţământ ai căror copii au obţinut rezultate nesatisfăcătoare – note sub 5. Peste tot este necesară o pregătire suplimentară a elevilor pentru îmbunătăţirea nivelului de cunoştinţe. Pregătirea suplimentară va decide şcoala cum se va face. Aceste programe nu vor aduce de la sine îmbunătăţirea rezultatelor elevilor – au scopul de a-l pune pe elev să muncească. Trebuie să exerseze şi acasă. Şcolile să aibă părinţii în sprijin”, spune Petroman.
În şcoli vor avea loc şedinţe cu părinţii, în care profesorii vor cere sprijinul lor în lucrul cu elevii. Practic, liceenii vor trebui să înveţe şi acasă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!