Festivalul Simultan și-a deschis porțile, cu cea de-a zecea ediție, miercuri, când timișorenii au fost invitați la Casa Artelor pentru a se bucura de proiecții video și concerte experimentale. Timp de patru zile, seria evenimentelor inedite a continuat, iar pe scena de la Sinagoga din Cetate au urcat, rând pe rând, artiști talentați, dedicați unor proiecte ieșite din comun.
Sâmbătă, Simultan a ajuns la final, dar numai după alte câteva evenimente și prestații fascinante. Primele ore din ultima zi de festival au fost dedicate copiilor. Micuții care au participat la workshop-urile simultan au învățat cum să-și construiască diferite instrumente muzicale din aparatură casnică veche și uzată. Copiii au fost lăsați să își exploreze creativitatea, iar, mai târziu, aceștia au învățat și cum să se folosească de instrumentele nou create. De aici, Simultan s-a dedicat, din nou, iubitorilor de artă video, iar atât la Casa Artelor, cât și la Sinagoga din Cetate, seria proiecțiilor video a continuat.
De la ora 20, s-a dat startul prestațiilor live. Astfel, Sinagoga din Cetate s-a transformat, ca și în celelalte zile de festival, în locul perfect pentru a urmări artiști experimentali, plini de idei inovative.
Prima care a urcat pe scenă a fost Soare Staniol, o formație românească. Grupul este alcătuit din șase membri, care combină sunetele instrumentelor acustice cu muzica electronică, poezia și arta vizuală. Astfel, cinci dintre membrii trupei se ocupă de muzică, iar al șaselea de proiecțiile video care se potrivesc perfect cu melodiile create.
Următorul artist care i-a încântat pe timișorenii iubitori de muzică experimentală a fost francezul Franck Vigroux. Acesta a adus în fața publicului sunete și ritmuri puternice, care s-au potrivit perfect cu atmosfera creată de spațiul întunecat de la Sinagoga din Cetate.
Cel care a încheiat seria evenimentelor live de la Festivalul Simultan a fost olandezul Xavier van Wersch. Artistul s-a dedicat muzicii electronice, dar acesta nu se bazează pe noile tehnologii. Xavier își creează singur instrumentele și aparatura de care are nevoie pentru a da viață muzicii, iar acestea sunt mereu construite din electronice vechi, care nu mai funcționează.
Citiți principiile noastre de moderare aici!