Primăria Timișoara a lansat, duminică, licitația pentru proiectarea și execuția „obiectivului de investiții «Pasaj Inferior Solventul», după ce în 6 iunie a pornit-o pe cea pentru dirigintele de șantier. Tot atunci era anunțată și procedura pentru execuție.
„Prin prezentul contract se va realiza un pasaj care va cuprinde linii de tramvai, se va moderniza întreaga tramă stradală, inclusiv rețelele edilitare stradale, subterane și supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi, aducându-se astfel o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului și siguranței circulației”, se arată în anunțul publicat în 21 iunie pe SEAP.
Pasajul Solventul va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării, „pe sub un pachet de zece linii de cale ferată”.
„Această subtraversare este imperios necesară întrucât legătura între cartierul Ronaț, respectiv Blașcovici cu cartierul Iosefin este actualmente posibilă doar pe sub pasajul Jiul. Scopul proiectului este de a îmbunătăți condițiile de circulație din municipiu prin amenajarea pasajului, a străzilor, a trotuarelor, amenajare piste de biciclete și zone verzi, acolo unde situația din teren permite”, scrie în caietul de sarcini.
Două benzi pe sens și linie dublă de tramvai
Vor fi câte două benzi pe sens și benzi separate pentru liniile de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri, care vor fi amenajate tot pe trotuare. Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 metri, linia de tramvai dublă va avea 424 metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu.
Primăria pune la bătaie 115.09 milioane de lei cu tot cu TVA pentru actualizarea PT și execuție, echivalentul a 23,7 milioane de euro.
Durata contractului va fi de 26 de luni: două luni pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 de luni pentru execuția. Totul se calculează de la data emiterii ordinului de începere. Până atunci mai trec câteva luni, pentru finalizarea licitației. Este greu de crezut că lucrările vor putea începe în acest an, astfel că în cel mai bun caz pasajul ar putea fi gata în 2023, dacă totul merge bine. Va avea o garanție de cinci ani de la recepția lucrărilor.
Se vorbește de opt ani despre realizarea pasajului care să lege Calea Bogdăneștilor de str. Gării.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XIncompetenti si lipsiti de viziune, ca de obicei. Jonctiunea ar trebui sa fie intre Bogdanestilor si Dambovita ca sa fie cu adevarat utila.
-
Stai linistit ca au gresit termenul. Voiau sa zica 2123. Nu-l mai prindem noi oricum…
-
perfect de acord. dar cum indraznesti tu sa ceri autoritatilor sa faca un proiect bine gandit si competent ii insulti.
Mda, cam ai dreptate Uica Nitza…
Pai da, Bogdanestilor cu Dambovita si co-lateral cu Iosefinul, respectiv o extrema a Iosefinului.
Robu-i de vina!
-
esti un prost
-
Nu la toate e ROBU de vină, ci si institutiile centrale care nu i-au dat pe repede-nainte actele solicitate.
Dar hai sa ne punem in pielea lui Robu. Daca e sa facem ceva fain, ba birocratia care e si-asa stufoasa, ba unele persoanje care n-au nicio treaba cu realitate si emit tot felul de păreri si uite asa ca s-a tot tărăgănat treaba cu Solventu. Sunt ferm convins (desi nu sunt fan al PNL) ca treaba ar fi fost mult mai rapid rezolvata daca avea si cu cine sa-l sprijine, ma refer la institutiile centtrale.
-
Nu s-a prea inteles ironia. Ce sa-i faci…
-
-
haha sa cauta. pana acum ce ati facut?
Pana sa gaseste pana incepe….va fi 2025 si pana va fi gata…2125