Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (ADI SMTT) a aprobat ajustarea tarifelor de călătorie pentru bilete și abonamente, valabile începând cu data de 1 ianuarie 2022, conform propunerii făcute de către operatorul de transport Societatea de Transport Public Timișoara. Nu mai este necesară aprobarea și în Consiliul Local Timișoara.
„Pentru a veni în sprijinul călătorilor și pentru a încuraja utilizarea transportului public local, introducem abonamentul general anual, care oferă cea mai ieftină opțiune de călătorie pentru cei care efectuează zilnic deplasări (costul zilnic fiind de 3 lei indiferent de numărul deplasărilor efectuate sau de tipul mijloacelor de transport public utilizate). De asemenea, agenții economici au la dispoziție două variante de abonament pentru angajații lor, nominalizat/nenominalizat care este util nu doar pentru deplasările la locul de muncă și la domiciliu, dar și pentru munca de teren”, spun reprezentanții Societății Metropolitane de Transport Timișoara.
Noile tarife aplicabile în aria teritorială de competență a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (ADI SMTT) sunt:
- Bilet unic (valabil 60 minute, pe toate mijloacele de transport public) – 4 lei;
- Legitimații de 1 zi (valabile pentru toate mijloacele de transport public) – 15 lei;
- Abonament 1 linie pentru 30 zile – 100 lei;
- Abonament 1 linie expres pentru 30 zile – 115 lei;
- Abonament general 30 zile – 130 lei;
- Abonament general agent economic nominalizat (valabil pentru o perioada de 30 de zile)- 200 lei;
- Abonament general agent economic nenominalizat (valabil pentru o perioada de 30 de zile) – 250 lei;
- Abonament general anual – 1.100 lei.
S-au eliminat abonamentele de șapte zile și abonamentele de 2 linii din cauza numărului redus de solicitări.
„Planul tarifar modificat și tarifele ajustate produc efecte începând cu 1 ianuarie 2022, pe întreaga arie teritorială de competență a unităților administrativ teritoriale membre ale ADI SMTT, în beneficiul cărora este organizat și funcționează serviciul public de transport local”, conchid cei de la SMTT.
În prezent, tariful pentru un abonament general este de 93 de lei, tarif care se aplică din data de 15 iulie, 2009, în timp ce tarifele celorlalte titluri de călătorie (abonamente și bilete) se aplică încă din 1 mai, 2018. Biletul unic, care este valabil 60 de minute, introdus prin HCL 324/14.06.2019, înlocuiește biletul pentru o călătorie de 2,5 lei la același tarif de 2,5 lei.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XLa 4 lei/bilet e mai scump decat cu masina.
-
Ei, na, mareste doNimic si cu dublul repetent penal costul masinii, se pot pune tot felul de taxe, de parcare, ceva taxa de poluare cum voia firea taxa “oxigen”, si ce le-o mai da prin cap, si brusc e mai ieftin cu stpt-ul chiar si scumpit. Daca le mai da prin cap si sa puna cate un bumper “strategic”, niste limite de 30km/h pe ici pe colo ca la brasov…
Atat poate usr, sa ia bani de la cetateni, sa-i dea la ONG-uri pt “consultanta” si “management”, pentru “proiecte” realizate cu cat mai multi voluntari. -
te cam bate matematica, cum sa fie mai scump? cat costa rca + dizalul?
da, daca faci un singur drum, cu masina lu’ altu’ la care nu platesti tu nimic in afara de dizal, e mai ieftin. dar pe luna sau pe an iasa mult mai scump.
-abonamentul general pe 1 an e 1560 ron.
-rca pe 1 an e de la 800 lei in sus (eu am 1100) + dizal (la 10.000 km/ an ai 3600 lei si asta e cu consum de 6, care e cam imposibil sa ai in oras) si aici nu mai adaugam reviziile.
-anvelope decente sunt la 250 lei bucata, asta daca nu-ti iei second NERULATE IN ROMANIA si vechi de 7 ani.mama voastra de batuti in cap, nu ganditi in perspectiva pentru o perioada mai lunga de 5 minute, ma mir cum de nu va ploua in gat.
Acu’ sa vezi ce-o sa se arunce timisorenii sa-si faca abonamentul general pe un an…1100 lei la salariile si pensiile majoritatii, sint o nimica toata…
Ahahah, bine votat. Timisoara vota scumpiri, si…cam atat :)))))
-
voi astia cu iluzia votului sunteti chiar sub-oameni.
Sa ii multumiti lui Fritz! El care tot militeaza pentru renuntarea la masina personala si folosirea mijloacelor de transport in comun! Penibil!
-
În mod sigur și cei care mergeau cu transportul în comun, vor merge strictul necesar și atât. E foarte scump sa dai 8 lei pe zi, doar pentru 2 drumuri. Unul dimineața și unul după masa, în cazul în care mergi la munca. Și…condiții comuniste. Tramvaie vechi, scaune înghețate și murdare. 80% din tramvaie sunt asa.
Asa da, de acum, si Fritz si Latzcau vor merge numai cu STPT! Ce bine ca ati identificat cum sa incurajati folosirea transportului in comun! Asta era problema, abonamentul general anual lipsa si pretul prea mic!
Latzcau, Fritz, ne vedem in statie? Voi la cat plecati, sa mai schimbam o vorba, mai luati pulsul cetatenilor, ca pana acum le ati cam luat restul(curatenie, caldura, iluminat public, parcuri, si sa nu uitam taxele…) .
i
Asta ar trebui sa rezopve problema bonurilor neplatite de 2 luni? Datoriilor la furnizori? Amenda cu penalități pentru care se riscă sechestru pe bunuri? Cred ca ar trebui 1 zi sa uitați de bani ce ii luați sa nu spuneți ce deranjează si sa faceți o știre despre starea economica a societății, este la un pas in urma coletrmului, nu sunt bani pentru nimic, sunt datori enorme (anaf, furnizori si creditr la băncii)
-
Imi cer scuze, nu dorem sa va acuz de luare de mită, este doar o parere personală, nu inteleg de ce nu se spun lucrurile acestea ce mi se par grave, importante si de anunțat cetățeni despre riscurile transportului in comun, sa înțeleagă de ce personalul este stresat, nervoa etc.
Sau schimbat modalitățile de plată a orelor (suplimentare, weekend, etc.) se castiga tot mai puțin, nu sunt piese, 80%din personalul de la boruri sunt adusi politic, 0 competența -
Pai…cred ca ar trebui sa aibă o conducere care are salarii mai modeste și sa sa administreze aceasta societate mai bine.
Ne îndeamnă Fritz asta sa ne folosim masinile! Ieși mai ieftin cu mașina!
HaHaHa …. decizia K…lui. Sa vezi de atunci cati o sa mearga pe naspa ! DE CE ? Va spun direct ! Pt ca SERVICIILE RATT NU (cu NU MARE ) o sa se schimbe. O sa ramana la fel de penibile … doar ca mai SCUMPE ! Ce concluzie tragem de aici ? Cetateanul o sa ramana la aceleasi injuraturi fata de RATT (stiu ca nu se mai numeste asa dar imi place ca suna cam ca si SOBOLANUL in engleza) … o sa ramana la fel inghetand in statii cu copii mergand la scoala etc. ASADAR mai TOVARASI si RATT … ASTA NU E SOLUTIA ! Faceti cum va duce mintea (da nu va duce) ca tot PROST o sa iasa pana nu taiati CANCERUL de la radacina. Va pup pe aparatele de 2 lei numite panouri de afisare ( vedeti daca cunoasteti persana veche …poate descifrati ceva de pe ala de la Prefectura – e unul dintre cele mai haioase…ca sunt MUUUULTE ).
-
Ați mai pierdut un client. Dracu’ să mă ia dacă mai folosesc eu transportul vostru în comun.
Vă doresc să vă transportați voi unii pe alții, preferabil unde a fost transportată și bunica !
Rămâne cum am stabilit …-
o sa-ti fac cu mana din transportul in comun in timp ce tu stai in trafic ca smecherul.
-
Consiglierii ribului in actiune. Fritz e sungur in fata mafiei.
Prea multe scumpiri:parcare,impozite,bilete transport. Si cei de sus vor impozit progresiv. Tot de pe spatele oamenilor cinstiti de la privat vreti sa luati totul…Asta nu e stat, mai ales ca favorizeaza doar bugetarii. Isi dau ei intre ei…
De la 2.50 la 4 lei e cam mult.
Puteau si ei sa puna 3 lei.
Astia din usr au intentii bune, dar la multe faze am impresia ca sunt rupti de realitate. Ei traiesc in lumea lor semi-elitista unde ne uitam toti la netflix, dam check in la un resto in weekend si mergem in austria la pandorf de ae ori pe an.
-
legalizarea pedofiliei nu e o intentie buna.
-
ai uitat sa te stergi la gura dupa rahatul ce l-ai scos.
-
Asa e cand nu citesti articolul si nu realizezi ce inseamna acea scumpire. Nu zic ca e ideal dar frate, citeste pana la capat. Acel bilet de 4 lei o sa fie universal valabil timp de 2 ore. Poti merge cu mai multe mijloace de transport, nu doar pe o linie.
-
Tu ai citit articolul? 60 de minute sunt 2 ore?
-
@ levente, si inainte tot 60 de minute puteai sa te plimbi cu biletul cumparat direct de pe tramvai-autobuz, cu cardul de credit. Doar ca era 2.50> Am citit articolul.
-
-
Și…cu ce ma ajuta ca eu am nevoie doar de 30 minute sa ajung la munca și mai merg încă 30 minute peste 8 ore? Ca doar nu ma plimb cu transportul în comun sa vad cum merge și sa pierd vremea. Și… pe lângă acest aspect ați văzut cum sunt majoritatea tramvaielor? Și un coteț de găini e mai curat și e mai cald in el! Sunt de acord sa mărești preturile, cât dorești dar, oferă ceva în schimb. Nu un singur tramvai nou și restul abea se clatină. Mai un pic și se dezmembrează în mers.
Primăria dă 1 milion de euro pentru SF train-tram Reșița-Timișoara.In pretul asta propus de 4 ron este si valoarea biletului Timisoara-Resita???Intreb si eu ca nu mai prea inteleg ce vor USR isti astia.Ca in afara de scumpiri de greaua mostenire,de ca alti ii saboteaza nu prea vad sa stie alt ceva
Se reduce si timpul de asteptare in statii?
-
daca renunti la masina, da.
Si calitatea serviciilor se imbunatateste? sau asta nu trebuie…
-
Înainte plătim apoi mai vedem ce condiții primim. Asa e la noi.
Ati pierdut inca un client..
Asta e.. fac 45 de minute pe jos pana la lucru, 45 de minute inapoi, mai bine decat sa folosesc transportul in comun..
Multumesc, STPT!
-
sa ne trimiti poze cu before and after la picioare.
Deci, Fritz asta …
1. Ne recomanda, daca nu ne obliga, sa ramanem bransati la Colterm ptr ca este mai “verde” si economicos, dupa care lasa fraierii care-l cred fara apa cald si caldura. Apropo, cat de legal este ca Colterm care nu-ti garanteaza incalzirea sa aiba un cuvant de spus la debransare?!
2. Ne recomada sa nu circulam cu masina ci cu transportul in comun ptr. ca e mai “verde”, dar scumpeste transportul in comun. Eu mai am o intrebare, daca fraierii il cred si 50% din cei care azi circula cu masina vor dori sa circule cu mijl. de transport in comun, Primaria TM poate garanta numarul necesar de mijl. de transport? Poate garanta un flux de mijl. de trasnport la 10-20 de minute pe TOATE liniile? Liniile actuale acopera TOATE cartierele? Avem suficente autobuze, troleibuze, tramvaie functionale ptr un oras de 500000 de locuitori?
Sau doar aberam discutii ?!
Bravos musiu! Acum, că tot s-au încălzit (de s-au topit de-a binelea) și sau (mai) spălat și timișorenii cu apă caldă (probleme rezolvate nemțește de magicianul Donimic Frigutz), iată că_cetățenii vor avea și posibilitatea să călătorească la preț de ”frunce” – vorba ceea, dai un ban în plus, dar… e bun dat!
Va platim taxe si impozite pe apartamente si T.V.A voi nu credeti ca ar trebui sa fie tranportul gratis?Faceti ceva de bani pe care voi ii incasati in fiecare luna.
Nu se încurajează absolut nimic cu aceasta scumpire decât plimbarea frauduloasă.
Daca se măreau și salariile pe 1 ianuarie era justificată oarecum mărirea asta grosolană .
Rușine!!!!