Autoritățile locale s-au chinuit aproape doi ani să le înmatriculeze, însă până la urmă au lăsat-o baltă, spunând că legea din România nu permite înmatricularea lor. În concluzie, primarul Nicolae Robu a anunțat că ele vor circula pe străzile pietonale și prin parcuri.
De fapt, cele două minibuze în valoare de 30.000 de euro ar putea primi numere de mopede și astfel ar putea fi scoase pe drumurile publice, însă primarul Nicolae Robu nu vrea să-și asume această răspundere dacă s-ar întâmpla vreo nenorocire. Așa că „a ordonat” ca ele să fie puse în circulație pe pietonalele din centrul istoric și prin parcuri, cum ar fi Parcul Copiilor sau Parcul Botanic, dar și la Zoo.
Am încercat în nenumărate rânduri să aflăm cum ar trebui să viseze turiștii că Timișoara are mașinuțe turistice ce pot fi închiriate pentru plimbări prin oraș.
Am cerut informații de la RATT, dar și de la Direcția de Comunicare a Primăriei Timișoara. RATT ne-a comunicat că mașinuțele pot fi închiriate contra unei sume per kilometru, cu tot cu șofer, turistul fiind cel care ar urma să stabilească traseul. Însă pentru a circula pe străzile pietonale din Cetate, conform legii, orice vehicul ar avea nevoie de aviz de la Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Timișoara. Conform Direcției de Comunicare, „Comisia de Circulație nu a eliberat niciun aviz, nu a avut solicitări”, deci nici nu i s-a cerut să gândească vreun traseu. Avem însă tarif.
„A fost stabilit un tarif de 4,65 de lei/km pentru microbuzele electrice, fără TVA. Acestea sunt închiriate pentru acțiuni de agrement în parcuri și zone pietonale, inclusiv în centrul orașului”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.
L-am informat și pe primarul Nicolae Robu despre această situație. Edilul-șef credea inițial că se cunoaște un traseu…
„Dacă nu este aviz urmează să se dea, încă nu s-a făcut, că nu era vremea… Nu s-a știut, când au fost achiziționate, nimeni nu și-a putut închipui că în România se poate întâmpla o astfel de aberație, să nu le poți pune în circulație normală. O să le cer… asta este eficiența aparatului primăriei și RATT-ului… ce să spun altceva. Ar fi trebuit ca RATT să se adrese Comisiei de Circulație și să propună niște trasee prin centrul istoric și prin alte părți, trasee de interes turistic. Asta trebuiau să facă. O să îi cer eu directorului să vină. Dacă nu se ocupă primarul de toate, nu se întâmplă nimic. Că de asta îmi ies din când în când din pepeni. De absolut toate trebuie să mă ocup eu…”, ne-a declarat Robu.
Rămâne de văzut dacă primarul Timișoarei va reuși să pună lucrurile în mișcare și până la urmă, poate măcar până la vară, turiștii vor afla că pot admira clădirile istorice degradate ale Timișoarei… din mașinuțele electrice de 30.000 de euro.
Articole pe aceeași temă:
Se pun in sfarsit in circulatie minibuzele electrice! RATT a stabilit traseul si tariful
Turistii se vor plimba cu minibuze electrice la Timisoara. Au sosit cele doua masinute!
Citiți principiile noastre de moderare aici!