Proiectul în sine a fost unul redactat după ce au fost consultați peste 1.100 de elevi și reprezentanți ai acestora din toate județele. Procesul a fost unul coordonat de Salvați Copiii. Printre cerințele stipulate sunt prevăzute mai multe elemente care preocupă elevii din România, precum accesul la resurse educaționale online, tratament egal și nediscriminatoriu în școli dar și să poată fi primiți la ore, chiar dacă întârzie sau nu au semnele distinctive ale școlii pe ei.
Voluntarii organizației i-au însoțit pe reprezentanții mai multor asociații de elevi la registratura ministerului de resort pentru a depune ceea ce inițiatorii numesc „Statutul Elevului 2.0”. Propunerea actului normativ prevede și o anexă, cu o fișă de identificare a violenței psihologice – bullying, în mediul școlar.
„Organizațiile semnatare cer Ministerului Educației să includă în noul statut dreptul de a primi un dispozitiv electronic cu acces la internet pentru învățământul online și pentru resursele educaționale virtuale, respectiv reglementarea tratamentului egal și nediscriminatoriu în școală pe baza practicii administrativ-jurisdicționale a Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării și a cazurilor semnalate în ultimii ani la nivelul Organizației Salvați Copiii. Accesul nediscriminatoriu în școală este definit în proiect astfel încât elevii să folosească toate căile de acces și totodată să nu li se mai încalce dreptul fundamental la educație pe motive precum întârzierile sau lipsa unor semne distinctive”, spun cei de la Salvați Copiii.
„Copiii ne atrag atenția că procesul de educație trebuie să pornească de la elev și nevoile lui de cunoaștere și dezvoltare, fără a reduce învățarea la note și calificative. Este momentul să-I ascultăm și să le apreciem efortul de a se implica și de a-și cere drepturile”, afirmă Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
Elevii cer și protecție pentru momentele în care doresc să sesizeze nereguli în școală.
„Proiectul, inițiat de elevi și de Salvați Copiii, mai introduce o procedură pentru protecția elevilor care formulează diverse sesizări în interes public, astfel încât aceștia să nu mai fie pedepsiți când semnalează nereguli și abuzuri din sistemul de învățământ. Este prevăzut și un mecanism de sesizare și de adresare a încălcărilor punctuale ale drepturilor elevilor în funcție de nivelul la care se produc acestea: școlar, local, național”, adaugă reprezentanții organizației.
„Statutul Elevului 2.0” este susținut de către Organizația Salvați Copiii România, Asociația Elevilor din Constanța, Asociația Elevilor din București-Ilfov, Asociația Elevilor din Maramureș, Asociația Elevilor din Timiș, Asociația Elevilor din Bacău, Asociația Vâlceană a Elevilor, Uniunea Liceenilor Maghiari (Makosz), precum și Federația Coaliția pentru Educație.
Trimite articolul
XElevii sa faca bine sa invete , sa mearga la scoala si sa-si vada de tineretea si naivitatea frumoasa ce caracterizeaza aceasta tinerete. Elevii sunt persoane fara discernamant sau cu discernamant redus . Desigur nu din cauze patologice ci datorita varstei . Sa stea in banca lor si sa lase astfel de demersuri si fanteziste cereri de drepturi si alte cele . Unicul si supremul drept si obligatie este acela de a invata . Si atat .
-
Foarte pertinent comentariu!!! Elevii ar trebui sa isi respecte statutul de…elev!!!
-
Ăștia vin la școală sub efectul drogurilor de la ultimul chef. Trebuie testați înainte de intrarea in școală !!
-
Mentalitatea asta ca a voastră a permis abuzurile crase din trecut, de la profesori care dădeau cu liniarul în degete, până la abuzuri fizice sau psihologice grave! Dacă tu ai avut noroc să nu nimerești profesori dezaxați care să te lovească sau să facă măcar mișto de tine constant, nu înseamnă că toți au avut norocul ăsta. Eu am avut în școală un profesor cu care nu am făcut vreodată ore, dar știam că e renumit pentru că lovea elevii. Auzisem de clasicele “atenționări” de la ore de care se plângeau alții, și în prostia mea credeam că “precis au făcut și elevii ăia ceva”. Adică aveam și eu insuflată mentalitatea de “profesorul are dreptate”, și nu realizam faptul că un copil de 10 ani nu trebuie bătut sub nicio formă, chiar dacă vorbește în timpul orei sau ceva. Părinții mei nu m-au bătut niciodată, dar gunoiul ăla m-a lovit o dată în pauză când era beat (de obicei era doar amețit). Și nu, nu eram drogat. Eram elev cuminte și harnic, cu medii peste 9, nu fumam, nu eram obraznic, nu chiuleam, nu îi spusesem absolut nimic… Nici nu știa cum mă cheamă, nu făcusem cu el ore. Doar stăteam de vorbă liniștit cu un coleg în timp ce eram în pauză. Iar el a trecut pe lângă noi, și când a ajuns în dreptul meu s-a repezit și mi-a dat cu pumnul în stomac după care și-a continuat drumul. Și nu, noi n-am spus nimănui, de frică. 😐 Exact asta încearcă elevii să obțină, o modalitate anonimă și protejată de a semnala abuzuri! Acum pricepeți!?
-
-
-
La elevi “e vârsta de vină”, ok… 🙂 Dar la tine care e cauza lipsei de discernământ, de empatie, și de înțelegere a unui text simplu? 😀 Auzi acolo, “unicul și supremul drept și obligație”… Din ce secol vii?
Elevii din Asociatiile elevilor sunt intr-o continua campanie de denigrare a profesorilor si de instigare a colegilor . Au ajuns presedinti si avocati cei mai obraznici si chiulangii
-
Să ne arăți și nouă unde e denigrarea și instigarea in acest articol. Dacă ai nevoie de dicționar, e ok, avem răbdare. Apoi, abia aștept să ne explici tu, cel care se ocupă în general cu instigarea și denigrarea primarului și a unor… profesori universitari din Timișoara, pam-pam. Aaaaa, sau dacă Pirtea e din PNL, iar Fritz e din USR, atunci tu ai voie să îi denigrezi pe ambii, așa-i? 😀 Penibil…
Elevii sunt cei mai îndrituiți să evalueze activitatea profesorilor, întrucât sunt beneficiarii direcți. Sunt prea mulți profesori de calitate îndoielnică, cu pretenții și toane, care abuzează de statut și produc prejudicii majoreîn formarea tinerilor.
-
Oh, da! Tot respectul pentru profesorii dedicați, care își fac meseria cu drag. Dar la fel cum există elevi silitori și respectuoși, dar există și elevii chiulangii și porci, la fel există există și profesori normali, dar și porci in rolul de profesori. Și pot fi în orice poziție, de la profesorul de religie, tehnologie sau sport de la școala primară sau gimnazială, până la fostul decan “bogdanoovesc” de la facultate, ETC. 😉 Groh-groh! 🙂