„Sunt colegii noștri inspectori sunt plecați în monitorizare în unitățile de învățământ, deocamdată nu s-au sesizat incidente. La ora 09.00 a început proba, subiectele au fost postate în grafic, totul decurge așa cum prevede metodologia. La orice examen pot să existe și absenți, vom monitoriza prezența între 10.00 și 10.30, atunci vom ști exact câți elevi au fost prezenți”, a declarat Aura Danielescu, inspector școlar adjunct al ISJ Timiș.
Pentru elevii de clasa a opta va urma mâine proba la limba maternă, iar în 18 martie, proba la matematică.
Elevii de clasa a 12-a vor susține și ei mâine proba maternă, urmată de cea la matematică și istorie în 18 martie. Ultima probă va avea loc în 25 martie, când aceștia vor fi testați la alegere, la una dintre materiile: biologie, chimie, fizică, informatică, geografie și știinte socio-umane.
Ce subiecte au avut elevii timișeni la simularea examenului de bacalaureat
Cei 7000 de elevi timișeni de clasa a 12-a au trecut prima probă simulată a examenului de bacalaureat, cea la limba și literatura română. Aceștia au avut la dispoziție trei ore pentru a rezolva subiectele Variantei 2, pregătită de către profesorii din județ.
La primul subiect elevii au primit un text și nouă întrebări pe marginea acestuia. Textul i-a aparținut poeziei Ex libris, de Tudor Arghezi, pe marginea căreia tinerii au avut de scris un scurt eseu, au scos sinonime, au comentat pasaje și au avut de comentat o imagine artistică. La cel de-al doilea subiect elevilor li s-a cerut să compună un text de 150-300 de cuvinte despre „rolul artei în societate”. Subiectul al treilea a constat în compunerea unui eseu de minimum 600 de cuvinte, în care tinerii au fost nevoiți să ilustreze „tema și viziunea despre lume într-un roman interbelic studiat”.
Fiecare subiect a avut câte 30 de puncte.
Ce subiecte au avut elevii timiseni la Evaluarea Nationala
Inspectoratul Școlar Timiș a publicat pe site și subiectele pentru Evaluarea Națională, pe care le-au primit elevii de clasa a opta. Primul subiect a constat într-un text pe marginea căruia aceștia au trebuit să răspundă la mai multe întrebări. Fragmentul primit a fost un text extras din Cireșarii, de Constantin Chiriță, însoțit de cerințele de a extrage sinonime, de a explica rolul virgulelor, de a preciza un mod de expunere identificat în fragment, a transcrie un indice temporal și unul spațial și de a prezenta, în 30-50 de cuvinte, portretul personajului Moș Timofte. Tot la acest subiect candidații au avut de redactat o compunere în care să ilustreze relația dintre Moș Timofte și elevi, așa cum reiese din textul prezentat. La cel de-al doilea subiect, candidații au primit un text din De ce imită copiii, de Claudia Gabriela Dumitriu. Pe marginea acestuia, elevilor li s-a cerut să identifice funcția sintactică a cuvintelor din text, să identifice propozițiile subordonate din text și să formuleze mai multe propoziții. Ultimul subiect a constat în redactarea unei scurte narațiuni, de 80-150 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută la școală în care au fost implicați și colegii. Primul subiect a avut 42 de puncte, cel de-al doilea 36, iar ultimul, 12 puncte.
UPDATE. Prezență de 82% la simulările de luni din Timiș
259 de elevi de clasa a opta au lipsit luni de la simularea Evaluării Naționale. Dintr-un total de 5323 de elevi înscriși, doar 5064 s-au prezentat de dimineață pentru a susține proba de limba și literatura română. Prezența a fost mai scăzută în rândurile elevilor de clasa a 12-a. Au lipsit 606 elevi la zi, 663 la seral și 623 la fără frecvență. Astfel în timp ce au fost înregistrați 5484 de elevi la zi, doar 4878 s-au prezentat. La seral, dintr-un total de 748 de candidați, au venit la examen doar 85, iar la fără frecvență, din 678 înscriși, au susținut proba de limba română doar 55.
Camerele video au lipsit din aproape jumătate din sălile de examen. Astfel simularea Evaluării Naționale a fost susținută în 327 de săli de clasă, dintre care doar 170 au fost supravegheate video, iar doar 206 de săli dintr-un total de 292 în care s-a simulat examenul de bacalaureat au fost monitorizate cu un sistem video.
„Totul a decurs bine, nu am avut probleme. Am avut monitorizare în aproape 130 de unități atât din mediul urban cât și din mediul rural. Nu au fost probleme. Acum așteptăm rezultatele la română. Până miercuri încă se corectează, probabil pe joi o să le știm, a declarat inspectorul școlar adjunct al ISJ Timiș, Aura Danielescu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!