Înainte de a se urca la volan, premierul a afirmat că are noroc cu această inaugurare, că mai apucă și el să conducă.”Noroc că mai inaugurăm autostrăzi în România, că mai am și eu ocazia să conduc. Că altfel…”, a spus Boc.
După această scurtă declarație, primul ministu, cu ministrul Transporturilor în dreapta, au pornit către Arad spre autostradă.
UPDATE. Ajunşi la Arad, premierul Emil Boc a afirmat că de sâmbătă încă 32 de kilometri de autostradă intră în circulaţie în România.
“Practic, punem în circulaţie tronsonul de autostradă Arad-Timişoara. De astăzi, încă 32 de kilometri de autostradă intră în circulaţie în România. Asta înseamnă pentru noi, cei care de trei ani conducem destinele Guvernului României, să avem 122 de kilometri de autostradă pe care se circulă în România. (…) O felicit în primul rând pe doamna ministru (Anca Boagiu – n.r.) pentru că din nou a dat dovadă de pragmatism şi s-a ţinut de cuvânt. Ştiţi bine că am fost aici, uneori mai supărat, uneori mai puţin supărat pe constructori, dar iată că au reuşit să respecte termenul pe care l-au angajat cu Guvernul. Şi, de astăzi, timişorenii şi arădenii şi toţi cei care intră în ţară au un drum pe care să circule şi să nu mai avem necazuri cu accidente şi alte probleme care sunt cunoscute în această zonă. Este încă o victorie a lui <<da, se poate>>, împotriva negativismului. O victorie a <<da, se poate face un lucru temeinic, bun, şi la timp>>. Se vede faptul că dacă aloci bani mai mulţi pentru infrastructură lucrurile încep să se vadă. Faptele sunt cele care vorbesc, dacă în mandatul vechiului guvern s-au finalizat cinci kilometri de autostradă, deja în aceşti trei ani avem 122 de kilometri de autostradă în circulaţie. În concluzie, faptul că România are cel mai mare procent din PIB alocat investiţiiilor se vede încă o dată”, a spus Boc.
Contractul de execuţie a autostrăzii Arad-Timişoara a fost semnat pe 11 decembrie 2008, iar lucrările ar fi trebuit să înceapă în ianuarie 2009 şi să fie finalizate doi ani mai târziu, în ianuarie 2011. Însă, în realitate, lucrările de construcţie realizate de consorţiul FCC Construccion-Astaldi au demarat doar în vara anului 2009. Au urmat alte întârzieri, constructorul invocând faptul că pe traseul autostrăzii au fost descoperite mai multe situri arheologice, care trebuiau studiate de muzeografi.
De altfel, în luna octombrie 2011, în timpul unei vizite pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara, premierul Emil Boc s-a declarat nemulţumit de faptul că firma constructoare nu a reuşit să finalizeze acest obiectiv nici cu ajutorul unei extensii de timp acordată de Ministerul Transporturilor.
„Vremea a fost perfectă. Dacă nici aici la şes, unde nu sunt dealuri, unde nu sunt viaducte, nu terminaţi o lucrare la termen, ce să spună alţii unde e teren defectuos? E foarte târziu raportându-ne la termenul de iulie (2011 –n.r.) pe care l-aţi avut. Nu e un tronson greu, care să necesite lucrări de artă inginerească. Sunt profund nemulţumit de faptul că nu se respectă termenele contractuale”, a spus Boc.
În lungime de 32,25 de kilometri, autostrada Arad-Timişoara face parte din coridorul IV Pan European, care traversează Europa de la Vest la Est. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 milioane euro. Deşi circulaţia a fost deschisă pe acest tronson, lucrările nu sunt finalizate. Anul viitor, până în luna martie vor mai fi executate lucrări care însă nu afectează circulaţia, cum ar fi amenajarea unor parcări şi a unor zone pentru staţiile de combustibil.
La inaugurarea autostrăzii Timişoara-Arad au participat şi Traian Igaş, ministrul Administraţiei şi Internelor, şi Daniel Funeriu, ministrul Educaţiei.
Liber pe autostrada Arad-Timisoara si centura Aradului
Citiți principiile noastre de moderare aici!