Mai mulți liceeni din Timiș și Hunedoara au experimentat cu tehnologii care încurajează cercetarea și utilizarea energiilor regenerabile. Tinerii au experimentat electroliza și au avut ocazia să descopere, prin kituri de termoscanare și camere de termoviziune, care sunt „punctele de pierdere” la școlile și clasele lor. A fost o experiență inedită, spun tinerii.
„Ne-a prezentat doamna profesoară în clasă, în mare, toate experimentele. Ni s-a prezentat tuturor chestii foarte interesante”
„Am învățat informații noi în urma experimentelor. Am urmărit și niște materiale, videoclipuri, am completat chestionare, lucruri interesante”
„Au fost foarte faine, chiar mi-au deschis ochii, mi se pare, către partea asta de energie alternativă”, au mărturisit mai mulți elevi, dintre cei care au participat la proiect.
A fost și o lecție pentru profesorii implicați. Zeci de cadre didactice au fost instruite să conducă aceste experimente, alături de elevii de la clasă.
„Am avut plăcerea să derulăm, ca și parteneri, inspectoratul școlar din Timiș și cel din Hunedoara, acest proiect RONNES, cu un deosebit impact asupra cadrelor didactice și elevilor. Au învățat că există alte tipuri de energie pe care le putem folosi, care nu sunt nocive, deci energie verde. Au avut de-a face cu experimente extraordinar de interesante în acest sens. Au fost implicați 4.000 de elevi, din cele două județ”, a declarat Monica Seviciu, inspector de specialitate, din cadrul IȘJ Timiș.
Nu în ultimul rând, în cadrul proiectului RONNES, derulat de Universitatea „Politehnica” Timișoara, au fost produse două prototipuri: o bicicletă cu propulsie pe hidrogen, dar și o mașinuță, are funcționează pe același principiu.
„Vrând-nevrând, vor trebui să fie inginerii de mâine care trebuie să salveze planeta, pentru că e puțin probabil să putem continua pe aceeași cale pe care am mers până acum. Ei au avut șansa și au în continuare șansa să fie informați în legătură cu ce se poate face și chiar au avut ocazia să pună mâna pe experimente, prin intermediul seturilor experimentale, care au fost achiziționate și distribuite”, spune profesorul Corneliu Crăciunescu, coordonatorul proiectului.
Studenții implicați vor continua activitățile care centrează energiile regenerabile și în proiectele următoare, în cadrul activității de la Politehnică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!