Subiectul șantierului de la intrare în Dumbrăvița până la A1 a fost dezbătut marți în plenul Consiliului Județean Timiș. CJ Timiș a decis să rezilieze contractul cu Tehnocer, firma care se ocupă de lărgirea și modernizarea drumului Dumbrăvița – A1, la începutul anului. Rezilierea a avut legătură cu slaba mobilizare a constructorului pe teren, dar și cu falimentul societății City Insurance, care trebuia să garanteze polița de asigurare.
Vă reamintim că șantierul de extindere la patru benzi Dumbrăvița – Giarmata – A1 a ajuns la 28% din execuție la finalul anului 2021. Instituția i-a mai dat totuși o șansă constructului, însă pe 19 ianuarie, a anunțat că a trimis o notificare pentru rezilierea contractului. Constructorul nu putea onora contractul cu garanția de execuție, care trebuia să fie emisă de City Insurance, societate aflată în faliment.
CJ Timiș a demarat mai apoi proceduri de expertiză pe teren, întrucât instituția nu știa nici unde se situează cu șantierul, constructorul refuzând să actualizeze graficul de lucrări. Expertizele s-au finalizat, iar concluziile au fost punctate.
„A rezultat un raport care a evidențiat mai multe neconformități. Încă o dovadă în plus că cel contractat nu corespundea și nu făcea treaba bine în teren. După expertiză a trebuit, conform legii, o procedură de achiziție pe noul tronson 2 – Socar – centură – autostradă, pentru revizia de proiect tehnic. În momentul de față suntem în procedură de clarificări cu ADR Vest pentru procedura de execuție pe tronsonul 2, dacă se poate într-o săptămână să avem totul pus la punct. Totul este în regulă, ADR Vest a spus ca revizia e ok. Supervizorul nu și-a făcut niciodată treaba și este în culpă și îi vom imputa neconformitățile identificate. În certificatele de plată, de exemplu, punea lucruri care nu sunt în teren, ceea ce e de neadmis din bani publici”, a punctat administratorul public al județului Marian Constantin Vasile.
În plus, administratorul public a spus că este exclus ca drumul să piardă finanțarea și că o nouă licitație ar putea fi lansată în săptămânile următoare. În plus, s-a ajuns la un acord între CJ, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
„Lucram și pe tronsonul 1 și cu Primăria Timișoara și Dumbrăvița am agreat un protocol care să completeze acordul de parteneriat. Nu credem că pierdem finanțarea pentru că există o regulă ca la final de ciclu de finanțare europeană, ceea ce trece de decembrie 2023 să fie asigurat din bugetul propriu CJ Timiș și putem până în iunie 2024 să terminăm. Cu justificări bune putem prelungi până în decembrie 2024. Vrem ca totul să se deruleze cât mai bine și vom sta lângă partenerii noștri. În 4 luni, cu aproximație, am putea demara ordinul de începere pentru execuție”, a mai precizat administratorul public al județului.
Referitor la protocolul între cele trei instituții, Marian Constantin Vasile a declarat pentru Tion că acesta se referă la faptul că instituțiile vor cădea de-acord asupra unui mod comun de intervenție în acest proiect.
„Au fost agreate în scris și protocolul va veni în plenuri și va avea efecte. Prin el clarificăm aspecte tehnice și patrimoniale financiare sau sustenabilitate pe termen lung, inclusiv pe cinci ani de acum înainte”, a mai spus Marian Constantin Vasile.
CJ Timiș a semnat încă din martie 2018 contractul pentru „Modernizare DJ 691: lărgirea la patru benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”, care va fi executat pe două tronsoane. Valoarea lucrărilor este de 80,34 milioane de lei, dintre care 66,48 de milioane de lei sunt bani europeni. Proiectul este desfășurat în parteneriat de Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
Șoseaua care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea în cele din urmă patru benzi de circulație. Șantierul a fost deschis în anul 2020, de societatea SC Tehnocer SRL.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XLucru romanesc
“Ar putea fi lansata”….nici copii mei (pe care inca nu ii am) nu o sa vada drumul ala gata
A falimentat AEM și fuge la stat fără ai spune cumnatului care ..întâmplător e viceprimar și STPTintamplator aparține primăriei. INTAMPLARI!!??
Ma ceva in procedurile voastre de cacao.
Lucrare data cu dedicatie unei firme prietana PSD.
Suferim noi cei de rand pentru cat sunteti voi de avari si flamanzi pentru o putere aparenta, ce se poate schimba la fel ca directia vantului.
Faceti odata soseaua aia!!!
ar putea
Cea mai proastă conducere a CJT,de 30 de ani încoace. Alin Nimica este pe lângă orice subiect din acest județ !!!
-
asa e
evident ca s-ar putea. la noi orice se va face dar nu se stie cand, nimeni nu raspunde dar la dat din gura sunt primii. ,,de ce nu vii tu Tepes Doamne ..,,
Oare pe ce lume trăiți?!?
Voi – cei de la CJT sunteți complet rupți de realitate și incapabili de o minimă empatie cu cei ce (vrând-nevrând) trebuie de ani buni (și grație vouă, încă mulți ani) să suporte supliciul acesta.
Probabil că dl. Nica va duce la bun sfârșit acest drum în aceeași manieră în care a realizat și dat în folosință AQUA PARK-ul din Dudeștii Noi – un proiect atât de reușit (și în care media s-a implicat din birou atât de mult) încât unii sînt convinși că s-au și îmbăiat în bazinele INEXISTENTE…