Dacă ne gândim că de reabilitat ar mai
fi doar porţiunea cuprinsă între
ieşirea din Timişoara şi
intersecţia cu viitoarea
centură de ocolire a
Timişoarei, deci porţiunea aflată pe
teritoriul comunei periurbane
Dumbrăviţa, termenul nu pare
nerealist. Desigur, dacă există şi
voinţă şi spor de lucru din partea
angajaţilor societăţii SIRD,
tocmită să se ocupe de lucrare. Ceea ce nu se
prea întâmplă. Pe şantier, la
începutul săptămânii, doar
câţiva muncitori învârteau
nişte lopeţi. Situaţia s-a mai remediat
în ultimele două zile, prin centrul
Dumbrăviţei
făcându-şi apariţia câteva
utilaje care cârpeau gropile rămase peste
iarnă.
„Urmează şi stratul final, de
uzură, al asfaltului. Când vremea o va
permite se va turna. Dar pentru aceasta trebuie ca
afară să fie un anumit număr de grade
peste zero”, spunea
Crăciunescu.
Conform proiectului iniţial DJ 691
Timişoara-Maşloc ar fi trebuit realizat
într-un termen record de trei luni, contractul
spunea că pe 8 august 2008 drumul trebuia
terminat. Nici vorbă de aşa ceva! S-a
modificat proiectul, s-au gândit intersecţii
cu semafoare în
Dumbrăviţa, s-au găsit
ţevi şi cabluri pe unde acestea nu trebuiau
să fie, a venit iarna, a fost gândit un sens
giratoriu la intersecţia cu
centura, etc. Nenumărate motive
pentru a nu se putea respecta termenul. Termen final
care nu se poate estima nici acum. Dacă bate iar
vântul sau plouă afară? Executantul va
găsi metode să se folosească de
condiţiile speciale prevăzute în
contract. Vicepreşedintele administraţiei
judeţene, Adam Crăciunescu,
spune că nu poate avansa o dată exactă
până la care să fie gata lucrarea,
deoarece nu ştie cum va fi… vremea.
„Noi avem contract, dar nu răspundem de
modul în care lucrează
firma.Dacă nu respectă termenul vom
aplica penalităţi. În contract sunt
prevăzute cazurile de forţă majoră,
care au împiedicat muncitorii să-şi
facă treaba. Este vorba de condiţiile meteo
nefavorabile, a fost o perioadă cu
zăpadă, apoi a plouat… Eu zic că este
benefică această prelungire a termenului,
deoarece aşa putem să fluidizăm mai bine
traficul în Dumbrăviţa”, a
declarat Crăciunescu. Un termen
posibil de finalizare, estimat de vicele
CJT, ar fi de 20 de zile
lucrătoare, în cazul în care
condiţiile meteo sunt favorabile. Terminarea
lucrării este întârziată şi
de realizarea acelui sens giratoriu la intersecţia
cu centura, lucrare de care ar trebui
să se ocupe Drumurile Naţionale.
Până atunci să ne rugăm să nu
vină ploaia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!