Este gata Studiul de Fezabilitate (SF) pentru obiectivul de investiții „Amenajare INEL IV tronsonul Calea Buziașului – Malul stâng al Canalului Bega”. Proiectul urmează să fie dezbătut și votat de aleșii locali în următoarea ședință a Consiliului Local Timișoara.
Inelul IV reprezintă o arteră de legătură de categoria a II-a și va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, cu o lățime a părții carosabile de 14 m. Trotuarele, situate de o parte și de alta a părții carosabile, vor avea o lățime de 2,5 m. În proiect sunt prevăzute piste de biciclete pe ambele părți, având o lățime de 1 m, dar și amenajarea unei zone verzi între piste și carosabil.
Valoarea estimată a tronsonului de circulație este de 190.823.281,57 de lei cu TVA inclus, echivalentul a aproape 38,5 milioane de euro. Cum suma este foarte mare, Primăria Timișoara caută surse de finanțare la nivel național.
Practic, Inelul IV ar urma să contribuie la fluidizarea circulației în oraș, preluând traficul greu și de tranzit între principalele intrări în oraș și zonele de locuințe din zona centrală a Timișoarei, respectiv principalele platforme industriale ale orașului.
Crearea acestui tronson din Inelul IV implică însă și exproprieri, întrucât traseul drumului trece inclusiv pe terenuri care în momentul de față sunt proprietate privată.
Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, se estimează că durata de implementare a proiectului este de numai 3 ani. Nouă luni ar urma să fie suficiente pentru obținerea terenului și derularea procedurilor de achiziție publică pentru serviciile de proiectare tehnică și execuție (PT + E). Odată contractate, alte 12 luni vor fi necesare pentru întocmirea proiectului tehnic și obținerea Autorizației de Construire și 18 luni pentru lucrările de execuție.
„Completarea și închiderea Inelului 4 este cheia fluidizării traficului în oraș, împreună cu realizarea centurii, lucrare în sarcina Ministerului Transporturilor. În ultimii doi ani, am finalizat deja o parte din Inelul 4 Nord, segmentul Măcin-Constructorilor-Imbroane, lucrare apreciată atât de locuitorii din zonă, cât și cei din Dumbrăvița. Am finalizat șantierul de pe Prezan-Venus, precum și extinderea și modernizarea Căii Buziașului. Acestea sunt lucrări strâns legate de viitorul tronson. Porțiunea de 7 km dintre Calea Buziașului și malul stâng al Canalului Bega va închide Inelul 4 în zona de sud-est a orașul. În latura vestică a Timișoarei, lucrăm la Pasajul Solventul, am avansat în partea de proiectare la Podul Solventul și am contractat serviciile de proiectare pentru continuarea străzii Gării, respectiv Noua Radială Vest. Gândim strategic traseele de deplasare în oraș, pentru că sunt proiecte care vor influența dezvoltarea Timișoarei în următoarele decenii”, transmite primarul Dominic Fritz.
Despre întregirea Inelului IV se vorbește însă de ani buni. La începutul anului 2019, Nicolae Robu, la acea vreme primar al orașului, spunea că va pune presiune pe Direcția Generală Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități, pentru ca specialiștii în drumuri să se concentreze la maximum pe această investiție. Abia în toamnă, PMT a reușit să lanseze licitația pentru găsirea unui proiectant. De documentație s-a ocupat firma Beta Tehnic SRL.
Pe aceeași temă:
Se pregateste continuarea lucrarilor la Inelul IV de circulatie al Timisoarei
Pași concreți pentru Inelul IV de circulație: încă două tronsoane vor fi date în lucru
Trimite articolul
XDoamne ajuta. Inca un studiu de fezabilitate realizat de administratia usr. La cat mai multe !
-
Sugerezi ca cei de la USR fac cele mai multe studii de fezabilitate. Parca asa e legea. A mai fost facut studiul asta inainte? Daca da, de catre ce administratie si de ce a expirat? Sau de ce a fost nevoie sa fie refacut?
Tot degeaba daca si tronsoanele existente se intrerup cu balize de plastic… ca in intersectia Calea Lipovei – strada Marginii/constructorilor. Inteligentul de Robu a blocat traversarea Caii Lipovei, iar inteligentii actuali au mentinut ineptia aia.
-
La acea intersecție, orice altceva în afară de pod sau tunel, nu va funcționa. Semafor, sens giratoriu, nu vor face decât să lungească cozile imense din Dumbrăvița. Fluxul principal e 95% pe direcția Timișoara – Dumbrăvița. Cei 5% care merg pe Constructorilor-Gr Alexandrescu pot face un mic ocol de 50m respectiv 200m pană la sensul giratoriu de la Kaufland, respectiv Ion Ionescu de la Brad. Din “fericire” tronsonul de est al centurii nu va fi gata nici peste 10 ani.
OK, BRAVO! Dar… există lucrări de artă care au amplasamente clare și care ar trebui separate de tronsoanele de șosea. Podul peste Bega, spre Calea Lugojului, este una din lucrări. A doua, mai complicată, e legată de o nouă intersectare cu calea ferată. Asta, dublarea/modernizarea căii are deja un proiect. Deci, cum vine inelul 4?! Pasaj supra- sau subteran? Fonduri de la Primărie sau de la CFR, Grindeanu, PNNR?
-
un bun prilej pt roxana sa lanseze niste fumigene in sedinta clt scotand in evidenta amatorismul useristilor, mai ales al lui ruben.
Chiar se poate ignora complet faptul ca inelu 4 inseamna si segmentul care sa lege calea sever bocu de calea aradului? Ce studii mai asteapta si pentru banalitatea aia de tronson din care o bucata e si proiectata gata de sedako. Fiind obligatie a lor. Ce se mai asteapta? Sa expire toate proiectarile si sa o ia de la capat?