Pe lângă lucrările efective, sunt în curs de finalizare și relocările de utilități. În ultima perioadă, lucrările s-au concentrat în zona Ghiroda.
„Principalele lucrări din ultima perioadă de pe șantierul centurii de sud a Timișoarei s-au concentrat în special în zona comunei Ghiroda, fiind montate grinzi la podul peste Bega (km 24+725), iar în zona km 23 a început așternerea primului strat de asfalt. De asemenea, s-au montat grinzi și în zona pasajului de la km 7+156. Se mai lucrează la structura rutieră în zona localității Giroc și se execută lucrări de terasamente în proximitatea nodului rutier cu DN 59 (Timișoara – Șag). Au fost finalizate relocările de rețele de telecomunicații, pentru rețele de apă și irigații stadiul depășește 65%, iar relocările/protejările de rețele electrice și gaz sunt în curs de execuție. Stadiul lucrării per ansamblu a depășit cu puțin pragul de 50%” transmit reprezentanții DRDP Timișoara.
Lucrările pe șantierul Centurii Timișoara Sud au demarat, teoretic, în 25 martie 2020, când a fost semnat ordinul de începere. Într-un an și trei luni de șantier s-au făcut doar 27,4% din lucrări, iar reprezentanții CNAIR au recunoscut că acestea sunt întârziate din cauza „slabei mobilizări a constructorului”.
Conform contractului, centura trebuie să fie gata în 24 de luni, iar reprezentanții DRDP anunță că termenul final este acum ultima lună a anului 2022.
Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.
După ce va fi gata și această centură, mai rămâne de realizat tronsonul dintre ieșirea spre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz. Odată construită, centura de sud a orașului va avea o garanție de zece ani.
Probleme urgente ar fi în zona de intersecție a viitoarei centuri cu drumul Moșnița Nouă, care provoacă blocaje. Și Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de stadiul și evoluția lucrărilor și chiar a luat în calcul anularea contractului cu constructorul, însă subiectul nu a mai fost abordat de ceva timp.
Pe aceeași temă:
Centura Timișoara Sud, gata în procent de 45%. Lucrările vor fi reluate din ianuarie 2022
Trimite articolul
XPENIBIL
GRINDEANU DEMISIA.
-
Peste 10 15 ani va fi gata.
-
Ești optimist.
-
Grindeanu face doar balet rezileaza contractul la fel ca la Dumbravita-Giarmata ca sa mai treaca catva ani pana la terminarea lucrarilor. Astea sunt contractele semnate de politrucii analfabeti scăpătati in politica mioritica
De ce nu mai merge Grindeanu pe santier? La inceput zicea ca merge la fiecare 2 saptamani sa ne arate “progresul”…
Incompetenta si nepasare! As vrea sa vad vreun bugetar imbecil incercand sa explice de ce Timisoara nu are centura in 2022. Nu cred ca exista atribute mai potrivite decat lenea si incompetenta institutionala pentru institutiile publice din Romania.
Adaugati la asta DNA-ul de Timis…complet inexistent!
Din păcate mai e mult de lucru, mai ales pe partea de repicări ale stâlpilor de înaltă tensiune din zona Moșnița. Mă surprinde sa văd că se încep lucrări fara că terenul sa fie pregătit
centura nu trebuie sa fie “de sud”, trebuie sa fie in jurul orasului, ca de-aia e centura. deci nu e 50%, e cel mult 10-15%
Boschetareala romaneasca de 30 de ani , nu ne mai vindeca nimeni !!!
cum Vidrigin este sparta am vrea sa ocolim orasul pe portiunea de centrua Ghiroda=> Calea Buziasului. De ce nu se poate concentra toata echipa de sprijinitori de lopata pe tronsonul respectiv in urmatoarea luna? Macar sa dam drumul la jumatate din ea (un flintic fiie vorba intre noi).simplu_daca vrem
Mai lasati prostiile ca nici 20% nu e gata, daca mergi in Mosnita nu-s nici pilonii si nici decoperat macar, in Giroc -Ciarda la fel, Utvin doar pilonii si in rest nu s-a lucrat anul acesta in 5 luni nimic pe tronsoanele astea si sigurat nu va fi gata nici anu viitor in decembrie