Prima întrebare pe care i-am adresat-o fostului primar Hep Monatzeder se referă la circulaţia bicicletelor în centrul oraşului, având în vedere nemulţumirile iscate la Timişoara de decizia recentă a autorităţilor locale de a interzice accesul bicicletelor în zonele pietonale din Cetate.
„Parţial da (n.r. – este permisă circulaţia bicicletelor în zona centrală în Munchen), dar nu în zona pietonală. Ceea ce am observat, dacă venim cu oferte de drumuri pentru biciclete, din ce în ce mai mulţi cetăţeni din Munchen folosesc bicicleta ca mijloc de transport. Procentajul, când am început primul mandat de primar, era de 6% biciclişti, acum suntem în jur de 20%. Avem o dezvoltare fantastică în domeniul circulaţiei cu bicicletele, infrastructura este prea mică deja”, a explicat oficialul german, care a avut o preocupare specială pentru dezvoltarea infrastructurii de transport cu bicicleta în timpul mandatelor sale.
Cum vede ceea ce se întâmplă în Timişoara, unde multe piste pentru biciclişti au fost create prin îngustarea trotuarelor?
„Noi căutăm ca fiecare participant în trafic să aibă locul lui. În Timişoara am omis acest lucru, se caută să fie presat totul pe partea de trotuar. În Munchen am luat din partea carosabilă ca să creăm necesarul de loc pentru biciclişti, pe partea de stradă s-a făcut pista”, a mai explicat Monatzeder.
El spune că s-ar aventura totuşi să circule cu bicicleta prin Timişoara, dar preferabil… prin parcuri.
„Numai în anumite zone, probabil în zonele interzise, prin parcuri. În Munchen, noi încercăm preponderent şi prin parcuri să conducem traseele bicicliştilor, pentru că nu este aerul poluat din trafic”, a afirmat oaspetele german care a luat parte la Ziua Serviciilor Publice timişorene.
Alte articole pe aceeași temă:
Interzis biciclistilor in centrul Timisoarei. Robu face sondaj dupa ce a luat decizia
Biciclistii rai – la protest in centrul Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!