Primarul Nicolae Robu nu înţelege nici după un an de ce aceste minibuze au putut fi înmatriculate în Ungaria (cel puţin aşa a fost informat), iar în România ele sunt interzise pe drumurile publice.
“Este o problemă care nu-mi este foarte clară. Ele au fost înmatriculate în Ungaria, țară membru UE, în România nu este procedură. Se spune că nu este procedură, pentru că viteza este de sub 25 km/oră. City managerul Sorin Drăgoi mi-a spus că, de fapt, ele merg cu peste 40 km/oră, dar pot merge numai după ce sunt înscrise. Este un cerc vicios. Sunt lente, pentru că nu sunt înscrise. Așa mi-a spus city managerul, că au niște setări în cadrul lor, care pot fi făcute numai după ce sunt omologate și, în acel moment, pot circula. Se pare că nu mai există în niciun oraș din România așa ceva, sunt doar mai mici, dar care sunt într-un alt regim. Se va găsi o soluție…”, susţine acum Robu.
Ca banii să nu fie totuşi aruncaţi pe geam, minibuzele ar putea plimba turiştii într-o primă fază pe o distanţă de câteva sute de metri, între Grădina Zoologică şi Muzeul Satului, spune Robu.
“În ultimă instanță, le vom putea folosi pe circuitele interne. Să nu ajungem pe drumurile publice. Înseamnă la Muzeul Satului, la Grădina Zoologică, unde avem circuite cât de cât… Acestea sunt cele două obiective unde ar putea circula”, a mai spus Robu.
Cele două minibuze au fiecare o capacitate de 14 locuri şi au fost achiziţionate anul trecut. Vehiculele sunt de producţie chinezească şi au fost cumpărate din Ungaria unde, se pare, nu există probleme cu omologarea lor. La noi, însă, se aşteaptă soluţii…
Alte articole pe aceeași temă:
Minibuzele electrice nu pot fi puse in circulatie: primaria nu a reusit inca sa le inmatriculeze!
Citiți principiile noastre de moderare aici!