Vă reamintim, după modernizarea străzii Arieș, specialiștii din primărie au decis să instituie sens unic de circulație pe strada Cluj și să desființeze banda specială pentru transportul public, ambulanțe și taximetre. Începând din 26 aprilie, în zonă se circulă altfel, iar toate mijloacele de transport care vin din Soarelui sau Girocului au fost deviate pe Surorile Martir Caceu și pe Aleea F.C. Ripensia.
Cu o petiție în față și nenumărate comentarii de la timișoreni, primarul Nicolae Robu a recunoscut că totul este un experiment și că timpul va dovedi dacă este de bun augur sau nu.
„Și eu am rețineri că noile schimbări ne vor da satisfacție. Am acceptat experimentul propus de specialiști și vom vedea în practică dacă va fi mai bine sau nu”, îi explica primarul unui fan de pe Facebook.
Întrebat de reporterul tion.ro, două săptămâni mai târziu, cum se prezintă traficul în zona str. Cluj – Arieș – Surorile Martir Caceu – F.C. Ripensia, edilul-șef a răspuns că deocamdată totul merge, dar s-ar putea și mai bine.
„Toată lumea spune că merge bine. Deocamdată, nu avem semnale că nu ar fi în regulă ceva. Sigur că este o improvizație peste liniile de tramvai, că încă sunt prezente acele borduri, dar ele nu creează mari necazuri. Mai trebuie reparat asfaltul dintre liniile de tramvai. Dacă socotim cât stăteau la semafoare pe linia asfaltată (pe str. Cluj, dinspre Județean spre centru – n.r.), unde era necesar să se dea timpi mai mari pe direcțiile perpendiculare, am înțeles că nu era fluența chiar foarte bună. Nici taximetriștii nu erau foarte mulțumiți de viteza cu care se deplasau pe acolo. Dacă se puneau altfel se creau cozi foarte mari pe direcțiile perpendiculare, pe 1 Decembrie și pe Eroilor, s-a făcut acolo un compromis”, a explicat, pentru tion.ro, Nicolae Robu.
Primarul spune că specialiștii de la centrul de management al traficului monitorizează permanent circulația din zona respectivă și că până acum sunt doar semnale pozitive. Cu toate astea, s-ar putea mai bine, așa că Robu mai vrea o bandă pe Aleea F.C. Ripensia. Chiar și cu prețul îngustării trotuarelor.
„Se face o monitorizare din sistemul de trafic management, de acolo se scot rapoarte și rezultă că e mai bine. Părerea mea personală este următoarea, că mai trebuie creată o bandă pe Aleea F.C. Ripensia, să fie o bandă dedicată pentru transportul public, în sensul înspre oraș. Lăsând parcările, se poate gestiona, trotuarul se poate îngusta puțin, nu vin eu cu detalii acum, dar există posibilitatea de a mai crea încă o bandă. Oricum nu putem interveni acum, așteptăm să se plece în concediu, că este o arteră foarte circulată și nu putem, în timp ce toată lumea e în activitate, să facem lucrări pe ea”, a mai spus edilul pentru tion.ro.
Aleea F.C. Ripensia a mai fost o lună în șantier, în toamna lui 2017, pentru amenajarea unei benzi de circulație în plus. De la 1 octombrie 2017 se circulă pe trei benzi, dar Robu crede că mai e loc de una.
Modificările din trafic
Vă reamintim, odată cu finalizarea lucrărilor la carosabilul de pe str. Arieș, pe str. Cluj și pe Arieș, tronsonul dintre Michelangelo și Surorile Martir Caceu, circulația se desfășoară pe un singur sens, pe patru benzi, prima bandă fiind prioritară pentru autovehiculele de transport public, taximetre, ambulanțe, pompieri, poliție.
Pe str. Arieș, de la intersecția cu Martirilor și Surorile Martir Caceu spre Rebreanu, se circulă pe trei benzi, iar la intersecția cu Rebreanu sunt patru benzi. Prima bandă este de dreapta spre Șagului, a doua de înainte și la stânga, a treia este de stânga spre AEM, iar a patra îi duce pe șoferi pe calea de rulare a tramvaiului, dar doar până după intersecția cu Aleea Sănătății.
A fost desființată banda dedicată transportului public dinspre Județean spre centru, de pe str. Cluj. Pe str. Arieș, pe sensul de la Bd. Liviu Rebreanu spre Surorile Martir Caceu se circulă pe două benzi, iar la intersecția cu str. Calea Martirilor, respectiv cu Martir Caceu se va continua obligatoriu la dreapta. În plus, ieșirea din parcarea din zona Stadion este asigurată controlat prin semafor, odată cu relocarea trecerii de pietoni de pe str. Arieș. Primăria a mai desființat o zebră cu această ocazie, cea de la începutul străzii Arieș, la intersecția cu linia de tramvai.
În urma modificărilor, în locul troleibuzelor 15 și 16 circulă autobuze, care circulă, înspre centru, pe Surorile Martir Caceu – Aleea F.C. Ripensia – Intersecția Michelangelo. Acestea opresc pe Aleea F.C. Ripensia în dreptul Sălii Olimpia, respectiv pe Aleea F.C. Ripensia înainte de intrarea în Intersecția Michelangelo, iar pe viitor se va crea a patra bandă pe Aleea F.C. Ripensia, prioritară pentru autovehiculele de transport public, taximetre, salvare, pompieri, poliție, mai informau cei din primărie.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/sensul-unic-de-pe-strada-cluj-un-experiment-robu-vom-vedea-in-practica-daca-va-fi-mai-bine-sau-nu/2243400
http://www.tion.ro/gata-cu-santierul-pe-aleea-ripensia-se-circula-deja-pe-trei-benzi/1907445
Citiți principiile noastre de moderare aici!