Serviciul de iluminat public din municipiul Timișoara a fost concesionat de primărie în urmă cu 10 ani, în 21 octombrie 2005, către societățile AEM, pentru zona de sud a orașului față de canalul Bega, și Elba, pentru partea de nord. Miercuri expiră, așa că reprezentanţii municipalităţii le-au cerut consilierilor locali să aprobe o prelungire, pentru că nu au reuşit să pregătească încheierea unor noi contracte.
Zis şi făcut, la finele săptămânii trecute, aleşii au aprobat prelungirea contractelor de concesiune a serviciului de iluminat public, în sensul că cei doi operatori vor asigura în continuare partea de întreţinere şi pavoazarea oraşului de sărbători.
„Procedurile de atribuire a noilor contracte de concesiune a serviciului de iluminat nu pot fi încheiate până la data de 21.10.2015. Conform Legii 51/2006 (…), serviciul de iluminat public este un serviciu de utilitate publică şi are caracter permanent şi regim de funcţionare continuu. Pentru a nu crea disfuncţionalităţi în funcţionarea sistemului de iluminat sunt necesare în permanenţă lucrări de întreţinere a acestuia. De asemenea, cu ocazia sărbătorilor de iarnă sunt necesare lucrări de iluminat festiv. Având în vedere că începând cu data de 22.10.2015 nu există atribuit un contract privind serviciul de iluminat public, propunem prelungirea contractelor existente până la încheierea noilor contracte de concesiune, dar nu mai mult de 2 ani”, au propus autorităţile locale.
S-a decis prelungirea contractelor cu 2 ani, şi numai cu privire la activităţile de întreţinere şi iluminat festiv – deci nu şi modernizare, noi investiţii -, şi cu condiţia ca la încheierea noilor contracte de concesiune cele vechi să înceteze.
Reprezentanţii primăriei spun că, pentru întreţinere, fondurile alocate pentru 2015 nu au fost epuizate şi mai există încă aproape 220.000 de lei.
„Conform (…) contractului SC2005-18129/21.10.2005, valoarea lucrărilor de întreţinere este până la concurenţa sumei de 483.112 RON/an fără TVA, adică 140.000 Euro/An fără TVA, iar valoarea lucrărilor pentru realizarea iluminatului festiv de sărbători este de 103.524 RON/An, adică 30.000 Euro/An fără TVA”, explică autorităţile locale, sumele fiind similare pe ambele contracte.
Între timp, Primăria Timişoara ar urma să organizeze totuşi o licitaţie pentru concesionarea serviciului de iluminat.
La finele anului trecut, în decembrie 2014, s-a încheiat contract pentru întocmirea unui studiu în acest sens – Studiul de fezabilitate şi oportunitate şi caietul de sarcini privind concesionarea serviciului de iluminat public din municipiul Timişoara. Prin primăvară studiul a ajuns să fie aprobat în consiliul local.
S-a făcut şi un studiu de fundamentare a deciziei de concesionare a serviciului, care a fost de asemenea aprobat în plenul CLT la finele săptămânii trecute, şi urmează să se dea comandă pentru caietul de sarcini şi pregătirea documentaţiilor în vederea desfăşurării procedurilor de achiziţie publică, au explicat oficialii primăriei.
Asta înseamnă că până la desemnarea unor operatori prin licitaţie publică va mai dura…
Estimare de peste 85 de milioane de euro pe 10 ani
La elaborarea studiului de fezabilitate s-au luat în calcul încheierea unor noi contracte pe 10 ani şi următoarele lucrări: lucrări de modernizare bulevarde/ pieţe aparate iluminat LED – 7.175 buc., 94.537,096 mii lei, lucrări de modernizare zona centrala aparate iluminat LED – 772 buc., 13.934,132 mii lei, lucrări de modernizare SIP cu aparate iluminat LED în restul oraşului – 19.072 buc., 66.113,970 mii lei, extinderi SIP – 3.000 buc. – 38.723,255 mii lei, iluminat arhitectural – 50 obiective, 5.000,000 mii lei, lucrări de întreținere – menţinere – 11.282,000 mii lei, iluminat festiv pe 10 ani – 4.500,000 mii lei etc.
Sunt prezentate mai sus valorile estimate ale lucrărilor fără TVA.
„Obligaţiile privind finanțarea şi realizarea investițiilor de peste 67.673 mii euro fără TVA / 304.529 mii lei fără TVA cad în sarcina concesionarului, autoritatea contractantă încasând redevenţa anuală care va fi stabilită prin contractul de concesiune şi rambursând valoarea investiţiei eşalonat timp de 10 de ani“, precizează reprezentanţii primăriei.
Valoarea totală estimată ar depăşi 85 de milioane de euro cu TVA, potrivit SF-ului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!