Executivul Primăriei Timişoara a elaborat un nou proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea actualului Regulament de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în regim TelPark. Proiectul urmează să fie supus la vot în Consiliul Local Timişoara.
Se doreşte ca şoferii să fie taxaţi, în zonele de aplicare a sistemului TelPark, de luni până vineri, între orele 8 – 19, nu doar până la ora 17, precum şi sâmbăta, între orele 8 – 13. Liviu Barbu a precizat că aceasta a fost „propunerea primăriei şi a oamenilor care locuiesc în zona centrală, a riveranilor”. El nu s-a arătat prea încântat de acest lucru, declarând că asta va presupune cheltuieli suplimentare pentru ADP. Conducerea societăţii consideră, în schimb, că în oraş trebuie montate parcometre, Barbu precizând că cele mai ieftine aparate costă 2.500 de euro, iar cele mai scumpe ajung la 12.000 de euro. Se pare că în urma discuţiilor purtate în Comisiile de specialitate ale Consiliului Local, se va renunţa totuşi la ideea de a-i taxa pe şoferi şi sâmbăta.
Staţionare limitată la o oră în zona pieţelor
O altă propunere este ca în parcările adiacente pieţelor agroalimentare staţionarea să nu poată depăşi o oră. Barbu şi Spătaru consideră că doar aşa se va putea face ordine în parcările din zona pieţelor, unde comercianţii şi-au transformat autovehiculele în depozite de marfă. „Vrem să schimbăm ceea ce se întâmplă în jurul pieţelor agroalimentare. Nemulţumirile se îndreaptă către Poliţia Comunitară. Este inadmisibil ca toate locurile de parcare din jurul pieţelor să fie blocate de mini-depozitele de marfă, de acele autoutilitare. Sunt mii de reclamaţii înregistrate la Poliţia Comunitară, dar şi la ADP şi inclusiv la nivelul Consiliului Local. Cu toată reacţia negativă a unora, dorim să facem ordine în acest segment. Suntem conştienţi că vor exista reacţii din partea comercianţilor, va trebui să găsim soluţii şi pentru ei”, a spus directorul Poliţiei Comunitare.
„Abonamentele de parcare sunt foarte ieftine”
De asemenea, se propune ca, în imediata apropiere a unor instituţii de interes public, deci în special pe anumite străzi din zona centrală, ADP să poată stabili, cu avizul Comisiei de circulaţie de la nivelul primăriei, ca perioada de staţionare să nu poată depăşi două ore taxabile. „De ce se impune acest lucru? Studiile pe care le-am făcut au relevat faptul că rata de schimb pe un loc de parcare în zona centrală era de cinci ore, ceea ce e inadmisibil. Acest lucru este legat de faptul că abonamentele de parcare sunt foarte ieftine. Lucru acesta a dus practic la blocarea situaţiei în zona centrală. Au fost foarte multe plângeri de la cei care au achitat abonamente şi nu au unde să parcheze. Noi am cerut să se limiteze numărul de abonamente vândute, dar nu s-a acceptat acest lucru”, a declarat directorul ADP.
Pe aceste străzi se poate stabili ca primele 15 sau 30 de minute de staţionare să fie gratuite, cu condiţia afişării, în interiorul autovehiculului, a unui imprimat având forma unui ceas, validat corespunzător, care va putea fi „achiziţionat” de la punctele de desfacere a tichetelor. Abonamentele TelPark nu vor fi valabile în aceste perimetre. În situaţia în care şoferii depăşesc aceste perioade, ADP va putea ridica maşinile, potrivit proiectului. Barbu spune însă că ridicarea va fi măsura extremă şi că se va acţiona cu „mai mult discernământ”.
Străzi cu limitare în zona centrală
Liviu Barbu a prezentat şi lista zonelor şi străzilor unde se doreşte limitarea staţionării la două ore: Piaţa Libertăţii, Lucian Blaga, Vasile Alecsandri, Ianos Bolyai, Dimitrie Cantemir, General Praporgescu, Proclamaţia de la Timişoara, Augustin Pacha, Eugeniu de Savoya, Victor Vlad Delamarina, Piaţa Ţepeş Vodă (Doiceşti), Piaţa Ionel I. C. Brătianu (Dr. Russel), George Coşbuc, Paul Chinezu, Matei Corvin, Radu Negru, Mercy, Piaţa Sf. Gheorghe, Carol Telbisz (Bocşa), General Traian Doda (Ţarcului), Palanca şi Carusso.
Parcările supra şi subterane, în aşteptare
Potrivit directorului ADP, Liviu Barbu, societatea pe care o conduce a amenajat circa 430 de noi locuri de parcare în cursul anului trecut, şi există şi câteva proiecte pe anul acesta, dar se aşteaptă efectuarea unor lucrări edilitare în primă fază. „Noi administrăm 9.125 de locuri de parcare, dintre care 3.280 în parcări amenajate, iar restul pe străzi (…). Noi suntem singurul operator din România care pe lângă administrarea sistemului de parcare şi construim locuri de parcare. Nu mai există suprafeţe care pot fi transformate în locuri de parcare decât cu nişte eforturi foarte mari. Presupun un război care ştim când începe şi nu ştim când se termină. Războiul cu cei de la Mediu”, a mai spus directorul ADP.
Cât despre parcările subterane şi supraterane, încă se poartă discuţii cu potenţiali investitori.
În ceea ce priveşte lucrările la parcarea subterană din Piaţa 700, Barbu a precizat că deocamdată… încă se aşteaptă devierea unei conducte de gaz. Concluzia, nu doar a conducătorilor auto, ci şi a directorului ADP şi a şefului Poliţiei Comunitare, este că trebuie construite mai multe parcări!
Citiți principiile noastre de moderare aici!