Organizată de Galeria Andreiana Mihail din București, expoziția va avea vernisajul joi, 21 noiembrie, ora 19.00, la City Business Centre (CBC) Timişoara ( strada Brediceanu nr. 10), la parterul corpului C. “Expoziția este un bun prilej pentru galerie de a întâlni un public nou, cel timișorean, căruia îi prezentăm o consistentă selecție tematică și istorică a lucrărilor fotografice ale lui Ion Grigorescu”, declară Andreiana Mihail.
“Iată că City Business Centre depăşeşte sferele tradiţionale ale unui centru de afaceri şi continuă să se implice și în viața culturală a Timişoarei, prin evenimentele care au loc aici. Suntem onoraţi de fiecare dată când reuşim să găzduim la Timişoara artişti de o asemenea valoare”, afirmă Ovidiu Şandor, dezvoltatorul CBC Timişoara. Expoziția, ce acoperă o perioadă de creaţie întinsă pe trei decenii, poate fi vizitată în perioada 22 noiembrie – 16 decembrie, de luni până sâmbătă, între orele 10:00 și 18:00.
“Cine face fotografie ia cu mâna hârtiile şi le trece dintr-o baie în alta după care apar pete, sau chiar amprente, unde hârtia s-a revelat de la degete înainte de a intra în baie, iar degetele se brunează şi păstrează mirosul sărurilor. Şi pictorul se stropeşte şi hainele lui miros, dar la fotografie totul iese din băi şi pe întuneric, depinde de cum ţine şi cum cufundă hârtia şi negativele de gelatină în băi, cum menţine o neîntreruptă mişcare a lichidelor. La început revelatorul e transparent, dar după câteva fotografii devine fumuriu şi în el nu se mai vede, hârtia iese la suprafaţă într-o beznă verde sau roşie ca dintr-o oală cu sânge. Cu alte cuvinte: sistemul circulator procesează o cantitate de 20 de litri de sânge pe zi, 17 litri sunt resorbiţi, iar 3 litri rămân în lichidul interstiţial. Funcţia primară a sistemului limfatic este să dea un drum de acces pentru aceşti 3 litri în exces pe zi, pentru a se reîntoarce (altădată) la sânge. Acelaşi lucru se petrece în tăvile fotografice – lichidul generator de imagine scade treptat, contrastul se inmoaie, timpul de expunere la lumină creşte. Fotograful procesează fotografie, simte mereu dacă e destulă lumină pentru că altfel pe film nu-i iese nimic. Pictorul nu are această preocupare, fotograful parcă ar trăi în întuneric permanent. De ce scoate exponometrul să se uite la el? Ia tensiunea luminii, acestui sânge al lui? În gând adaugă, sau scoate o treaptă de negru la tot ce vede. La desperare poate să forţeze timpii, temperatura sau agitaţia lichidului revelator, ” este argumentul artistului, citat de organizatorii evenimentului. Ion Grigorescu este unul dintre artiştii importanţi ai generaţiei sale. El utilizează ca medii vizuale pictura, fotografia, performance-ul, filmul şi instalaţia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!