Hotărârea de Consiliul Local nr. 371/2007, privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor pe teritoriul Municipiului Timişoara prevede ca asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale şi cetăţenii care locuiesc în imobile cu două sau mai multe apartamente, au o serie de obligaţii cu privire la întreţinerea şi păstrarea curăţeniei clădirilor, locuinţelor, anexelor gospodăreşti, incintelor, împrejmuirilor acestora, arterelor de circulaţie, a locurilor publice şi a menţinerii esteticii municipiului. Astfel, este obligatorie îndepărtarea zăpezii şi a gheţii de pe trotuarele din dreptul imobilelor în care locuiesc sau pe care le folosesc în alte scopuri, cel târziu până la ora 9 dimineaţa. După ora 9 această obligaţie revine agenţilor economici în situaţia în care la parterul imobilelor de locuit funcţionează astfel de persoane juridice. Zăpada şi gheaţa se vor depune pe carosabil lângă bordură fără să împiedice circulaţia şi scurgerea apei în sistemul de canalizare. De asemenea, se solicită să se presare nisip, rumeguş sau alte materiale antiderapante pe trotuare, în faţa imobilelor în caz de polei.
Hotărârea de Consiliu Local nr. 206/2009, prevede, de asemenea că asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale agenţii economici, şi celelalte persoane juridice au obligaţia să întreţină şi să păstreze curăţenia în mod corespunzător în parcările ecologice de pe raza municipiului Timişoara.
Pentru a nu fi amendaţii (amenzile fiind destul de mari) sau mai rău de a se ajunge să se plătească despăgubiri acelora care suferă accidente din cauza trotuarelor necurăţate, FALT solicită asociaţiilor de locatari/proprietari să ia de urgenţă măsuri pentru curăţarea zăpezi de pe trotuare. De asemenea, asociaţiile sunt rugate ca împreună cu proprietarii de maşini să cureţe/degajeze zăpada din parcările blocurilor de locuinţe pentru a se evita producerea de accidente auto şi pentru a putea să se circule în zona de blocuri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!