Problemele cu instalația de climatizare nu sunt singurele de care a avut parte clădirea inaugurată acum mai bine de cinci ani. Trebuia să intre în reparații la doi ani după ce s-au ivit primele nereguli. În imobilul în care funcționează diverse firme de IT&C a început la un moment dat să plouă, iar municipalitatea a reușit abia în 2017 să finalizeze licitația pentru atribuirea lucrărilor de reparații. La furtuna devastatoare care a măturat Timișoara în septembrie 2017 a zburat o parte din policarbonatul de pe clădire.
Au mai fost probleme cu instalația de climatizare și la scurt timp de la inaugurare, iar firma care a realizat lucrarea a refuzat să le remedieze. Mai mult decât atât, în septembrie 2015, primarul Nicolae Robu și mai mulți directori din primărie au fost chemați la audieri la poliție din cauza problemelor descoperite acolo. Oamenii legii derulau o anchetă cu privire la modul în care s-a făcut recepția incubatorului de afaceri.
Iată că acum sunt alte probleme, iar cei care au birouri acolo se plâng că lucrează în condiții inumane.
„De la începutul lunii iulie aerul condiționat nu mai funcționează în Incuboxx. Deși la sfârșitul lunii s-a promis repararea instalației, am fost înștiințați apoi că primăria nu va da curs acelei reparații. S-a ales varianta înlocuirii echipamentului, care se va realiza abia la sfârșitul lunii septembrie. Suntem câteva sute de persoane care lucrăm la temperaturi între 35 și 45 de grade. Ca de obicei, responsabilii politici se ascund în spatele termenelor legale și a perioadelor de concediu, deși această situație reprezintă o urgență”, ne-a scris un cititor tion.
Reprezentanții primăriei susțin că repararea instalației de climatizare nu este o idee bună, cu toate că ar fi mai ieftin. Potrivit viceprimarului Farkas Imre, deși ar costa doar 10.000 de euro reparațiile, nimeni nu poate oferi garanția că instalația va ține. S-a decis să se facă o achiziție nouă, până în 30.000 de euro. PMT a cerut oferte de la mai multe firme și va cumpăra o instalație nouă, care va avea o garanție de cinci ani. Reprezentanții primăriei speră că cei care lucrează acolo vor sta în condiții mai bune chiar de la finele acestei luni.
„În 17 iulie chillerul de la Incuboxx a încetat să funcționeze. Acesta a fost achiziționat în 2013. În săptămâna următoare am solicitat intervenția companiei cu care primăria are contract de reparații și întreținere, ca să intervină. S-au făcut probe și verificări, rezultând un cost de peste 10.000 de euro, doar cu impedimentul că această reparație nu garantează funcționarea în timp îndelungat a chillerului. Doar piesele de schimb ajungeau după comandă în aproximativ cinci-șase săptămâni. Fiind o achiziție cu risc și de termen îndelungat s-a ajuns la decizia de a achiziționa un aparat nou, care se poate monta și pune în funcțiune în timp mai redus. Am încrederea că la sfârșitul lunii sau cel târziu începutul lunii următoare totul va funcționa. Cerem răbdare și înțelegere”, a explicat, pentru tion.ro, viceprimarul Farkas Imre.
Centrul IT&C Incuboxx a fost inaugurat în primăvara anului 2014, după o investiţie de aproximativ 4 milioane de euro, din fonduri europene. Clădirea de birouri se dorea a fi un incubator de afaceri pentru firmele IT&C aflate la început de drum.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/incuboxx-pe-un-sfert-gol-in-2017-echipa-din-spatele-incubatorului-de-it-de-4-milioane-de-euro/2023213
http://www.tion.ro/policarbonatul-de-pe-incuboxx-zburat-de-vantul-puternic/1899432
Citiți principiile noastre de moderare aici!