„A durat, dar am reușit. În aprilie am reluat demersurile pentru repararea reparațiilor copertinei din Parcul Rozelor și, de două zile, schelele sunt montate pe scenă. Am descoperit peste tot, în tot acest timp, oameni implicați, dornici să ajute, într-un context care nu a fost mereu lin și limpede. Profesioniști adevărați: Mihai Boncea, Simona Bălan, Manuela Muller, Marinela Bandi, Sebastian Mateș, la Primăria Timișoara; Doamna Elena Lang, la OCPI, Doamna Maria Tîrtea, la Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu. Mulțumiri! Sperăm să ne revedem în parc cât mai curând, cu bucuria unor evenimente reușite, pentru Timișoara”, informează Casa de Cultură Timișoara, pe Facebook, cu #bucuriavinedinîmpreună.
Nu se spune exact ce au făcut oamenii lăudați atât de tare de Casa de Cultură Timișoara, dar rolul celor implicați din primărie și din alte instituții era să își facă treaba, adică să pregătească documentația astfel încât scena să fie reparată pentru ca în Parcul Rozelor să poată fi reluate evenimentele. Unul dintre cele mai importante, Festivalul Inimilor, primul eveniment românesc înscris în calendarul CIOFF (Comitetul Internațional de Organizare a Festivalurilor Folclorice).
Festivalul Inimilor, pauză de doi ani
În fiecare an, Festivalul Inimilor avea loc în prima parte a lunii iulie, iar pe Agenda culturală a orașului din 2021 apare cu ediția nr. 30, în perioada 9-11 iulie și cu o finanțare de 150.000 de lei, sub genericul „Inimile noastre bat pentru Parcul Rozelor, acțiune în vederea reparației copertinei și a cabinelor”. Numai că ediția cu nr. 30 a Festivalului Inimilor a avut loc în anul 2019, iar în 2020 ar fi trebuit să fie ediția 31, anulată însă din cauza pandemiei de coronavirus.
Faptul că apare pe Agenda culturală nu înseamnă însă că festivalul se și întâmplă. Potrivit reprezentanților Casei de Cultură Timișoara, ar fi trebuit să ne dăm seama că ceea ce scrie în agendă, adică „Festivalul Inimilor, ediția 30 – Inimile noastre bat pentru Parcul Rozelor, acțiune în vederea reparației copertinei și a cabinelor – 9 – 11 iulie”, înseamnă, de fapt, că banii sunt redirecționați spre reparațiile atât de necesare la scenă.
„Se întâmplă exact cum scrie în agenda culturală, se redirecționează banii spre reparațiile de cabine și igienizarea lor în spate, acolo, ca să avem o scenă funcțională cu totul, nu doar cu copertina. Festivalul nu are loc din motive strict pandemice. Timișoara era obișnuită cu trupe care veneau din toată lumea și pe care ne-am interesat că nu le putem aduce. Sunt din țări diferite, din zona verde, din zona galbenă, cu reguli diferite… Ar fi durat poate, în cazul unora, 14 zile carantina”, ne-a declarat Camelia Mingasson, directorul interimar al Casei de Cultură Timișoara.
Banii merg la scenă
Pentru că situația este așa cum este, mai spune directorul, banii vor fi redirecționați spre reparații.
„Și atunci, banii am hotărât să-i redirecționăm către cabine, care arată acum execrabil, să facem o scenă funcțională și în față, și în spate, s-o avem pentru evenimente. Acesta este raționamentul. Nu pentru că nu vrem să facem. Eu îmi doresc foarte tare să facem festivalul în continuare, chiar să și crească, e foarte important pentru Timișoara, dar anul acesta chiar nu este un an potrivit”, a mai spus Mingasson.
Ediția de anul trecut nu a avut loc, dar au fost difuzate imagini de la Festivalul Inimilor 2019 la două televiziuni, ca o retrospectivă a ediției aniversare cu numărul 30 care a avut loc acum doi ani.
Revenind la scena Teatrului de Vară din Parcul Rozelor, aceasta a fost distrusă de furtuna din septembrie 2017. Licitația pentru găsirea unui constructor care să o repare s-a făcut abia în vara anului 2020, iar lucrarea a fost atribuită în septembrie 2020. Scena va fi reabilitată de firma Bumerang SRL, cu 636.650 de lei cu tot cu TVA, aproape 130.000 de euro. Conform documentației primăriei, lucrările trebuie finalizate în șase luni, dar reprezentanții instituției de pe C.D. Loga spun că totul va fi gata într-o lună și jumătate.
editor Dan Oancia
foto: facebook/ Casa de Cultură Timișoara/ Alin Zelenco
Trimite articolul
XNoroc cu pandemia! Așa aflam ca in Primarienu prea sint doamne, sau toți sint doamne, doamne! , știu si eu… oricum e păcat sa se piardă o tradiție ce face numele Timișoarei cunoscut in toată lumea. Indiferent de numele trecător al primarului !
traducere: nu suntem curiosi de chestii traditionale, doar globalism, desfranare, pedofilie… votati usr
-
Faptul ca vin oamenii din toată lumea e tradiție, nu e globalism…
Acum 1000 de ani veneau oamenii la Timișoara direct din Peru ca să cânte doine…
Votați vopseaua de păr pentru bărbați!
In Parcul Rozelor evenimentele artistice sunt foarte rare, mare pacat … Ansamblurile reprezentative ale Banatului canta in festivaluri la Deva, Sibiu, Targu Mures… Ei stiu sa organizeze festivaluri si in pandemie. Daca se dorea se putea organiza ceva in genul festivalului ce se desfasoara zilele astea la Deva. Daca nu se amana Festivalul inimilor nu se gaseau fonduri pentru renovarea scenei? Pe bune? Daca scena e in renovarea exista gradina de vara Capitol.
De ce nu a fost asigurata veche scena? Pentru ca sunteti incapabili, de aceea.
Daca v-ar pune o lista cu preturile astronomice ale solistilor prin concerte si evenimente – nu zic specific de Festivalul din articol – ci de toate – multora dintre voi le-ar trece cheful. Serios, le percepeti ca “gratis”, dar nu sunt! Mii de euro, zeci de mii se aduna de platit pentru un astfel de eveniment. Vorbim de bani publici! Nu se da unor absolventi care debuteaza, o suma mult mai mica, pentru a ii incuraja sa cante, ci se doneaza regulat din bani publici catre asazise celebritati… pentru ce? De la rock la muzica populara – pentru ce? Care e valoarea educativa, si ce returneaza aceste cheltuieli?! De ce din bani publici?! Bun, poti oferi ca primarie locul, fara taxa, sau sa scutesti de plata curentului, pazei, logisticii, pe cei care se organizeaza sa cante… la schimb ei fac un act caritabil, vin cu standuri de ceva, in colaborare, la standuri publicul cumpara bautura-mancare, vedetele iau procent din profitul celor cu standurile; sau ca primarie, la fiecare bilet vandut la un concert de vedeta, aniversar organizat, tu acoperi un procent. La magazine vedeti ca o reducere de 10% e anuntata cu mare tamtam, deci se oare ca e importanta, daca vine ceva cantaret si poti lua 10% mai ieftin biletul, ca primaria are o contributie aniversara, inseamna, prin echivalare, ca e ceva ce conteaza, nu? Daca vrei sa oferi muzici si dansuri gratuite, da ocazia unor tineri sa evolueze, care asteapta cu ochii in soare si nu ar zice nu sa apara pro bono. Lafaieli din orice categorie artistica, cu diversi “renumiti”, hai sa fim seriosi… la cate gusturi sunt, ce place nepotilor nu place bunicilor etc, ori faci varza cu de toate, ori favorizezi doar anume gusturi… Acuma e cu progresism, dar, ca sa nu chiraie batranii invatati cu stilul robulian, o sa reintroduca si din vechile evenimente, posibil. Insa la chirvai kitsch pe bani publici, indiferent de gen, nu renunta, ca serveste la a mai plimba si scurge niste fonduri… la canalizare… unde stau cu sacul diverse sereleuri si pefeauri, care dau mai departe la randul lor. Ca nu raman banii la “vedete”, merg mai departe, desigur.
Nu ne trebuie scena trandafiri…, iarba verde, copaci si un sistem de irigatii cu apa din Bega, mai putine betoane, asfalt..sa aiba loc copiii sa joace un fotbal.
De când cu Fritz la priamarie, in Timișoara vedem doar anulări, investiii amânate sau anulate, zero proiecte, doar analize și vorbe goale și angajări de noi incompetenți la Primărie. Vai si-amar !
-
Dar cel pe care-l plangi tu de ce nu a reusit, in TREI ani, sa repare o prastie de acoperis?
Tipic romaneste, stanga nu stie ce face dreapta. Primaria vorbeste de repararea copertinei, directoarea interimara a Casei de Cultura vorbeste despre reparea cabinelor. Desi Robu a plecat inca mai bantuie in primarie spiritul sau malefic. Freza vopsita ce visa noaptea, ziua se apuca in stilul sau pur haotic
Daaa…saraca Timisoara….nu are bani….trebiue sa traga de la o gura sa hraneasca alta……
Sunt bani….numai sa se vrea sa se faca.
Nu se vrea….de aia nu se face.
auoleu, bani cheltuiti cum trebuie? ce se intampla?
nu stiu cine dracu te mai lasa sa concepi aricole, dar gasesti negativism in orice stire :))
….e bine ca se face, de e trist ca nu se tine
Ar trebui sa devina deviza Timisori sub inteleapta conducere a lui HERR FRITZ “Arbeit macht dich Frei “Ca ce sa aruncam bani publici pe festivale de traditie.Aruncam bani pe tot felul de proiecte aiurite si lucruri stintifico fantastice
-
Oare cum ar FI sa mai pui mana pe carte? Deviza CORECTA era “Arbeit macht frei”! Se pare ca cei din PNL arunca banii pe tot soiul de idioti agramati….