Roxana Iliescu crede că în Timișoara nu ar trebui să mai existe garaje pe domeniul public. Sunt utilizate de obicei în alte scopuri și ar putea fi amenajate locuri de parcare în locul lor.
„Cred că în Timișoara NU ar trebui să mai existe niciun garaj situat pe domeniul public! În majoritatea cazurilor, imaginea lor este dezolantă, sunt folosite pentru orice altceva decât parcarea mașinii și-n plus, efectiv, nu există teren liber pe care ar putea fi amenajate locuri de parcare, altul decât cel pe care sunt ridicate aceste garaje. Străzile/trotuarele dintre blocuri sunt sufocate de mașini, în multe cazuri fiind blocat total accesul salvărilor și pompierilor, în caz de incendiu”, transmite Roxana Iliescu.
Consilierul local mai spune că administrația Fritz nu a promovat niciun demers nou privind demolarea garajelor de pe domeniul public, în vederea amenajării de noi locuri de parcare sau, acolo unde este cazul, amenajarea de locuri de joacă sau spații verzi.
„Contrar celor susținute de viceprimarul Lațcău, care am văzut că încurcă prețul per loc de parcare al unei parcări supraterane cu cel al unei parcări subterane, Primăria Timișoara are capacitatea materială de a face mult mai mult decât a făcut până în prezent, costurile pentru parcările subterane/supraterane fiind mai mici decât cele prezentate”, mai spune Roxana Iliescu.
Deblocarea și urgentarea lucrărilor de demolare a garajelor
Consilierul local Pro România s-a implicat „activ în deblocarea și urgentarea lucrărilor de demolare a garajelor” de pe strada Martir Elena Nicoară (Pepinierei) și spune că a primit mai multe mesaje din partea unor timișoreni care i-au cerut ajutorul în situații similare.
Roxana Iliescu a analizat cazurile și spune că garajele situate în spatele blocului C11 de pe strada Martir Ovidiu Muntean și cele aflate în spatele blocurilor dintre străzile Martir Gabriela Tako și Silistra pot fi demolate după declararea terenului pe care sunt situate, ca fiind de interes public local.
„Referitor la garajele situate în spatele blocurilor de pe str. Măgura nr. 4, bl. 52 și la garajele situate în spatele blocurilor de pe str. Jugănaru Dumitru, nr. 10, bloc 81-83, situația este puțin mai complicată. Pe str. Măgura nr. 4 terenul a fost revendicat de foștii proprietari, revendicarea fiind soluționată cu retrocedarea unei parcele de teren pe care sunt situate garaje, către fostul proprietar. Prin urmare, fiind situate pe proprietate privată, aceste garaje nu pot fi demolate decât dacă se face expropriere pentru cauză de utilitate publică.
În cazul garajelor de pe str. Martir Dumitru Jugănaru, aici s-au emis notificări în vederea demolării, însă demolarea a fost suspendată din cauza mai multor litigii promovate de timișorenii afectați de aceste demolări. Din punctul meu de vedere, trebuie analizată mai în detaliu situația. Poate putem demola, dacă situația din teren permite, doar garajele care nu fac obiectul vreunui litigiu (trebuie identificat exact câte din cele aproximativ 55 de unități sunt in litigiu)”, a spus consilierul local.
Referitor la garajele situate în str. Titan – Enric Baader nr. 11/a, prin HCL nr. 187/2015 a fost aprobat PUZ „locuințe colective, servicii și comerț” care prevede printre altele prelungirea străzii Zimbrului. Pentru garajele care se află în această zonă, demolarea cade în sarcina dezvoltatorului, care a inițiat demersurile în vederea desființării acestora.
În zilele următoare, Roxana Iliescu va prezenta situația din încă șapte locații din zona Aradului – Torontal.
„La finalul analizei, privitor la toate locațiile unde situația juridică permite demolarea garajelor, îmi propun să inițiez mai multe HCL-uri privind declararea terenului pe care sunt situate aceste garaje ca fiind de interes public local, în vederea efectuării de lucrări de modernizare și mai bună funcționalizare a acestora prin amenajarea ca locuri de parcare (după caz, de spații verzi, locuri de joacă).
Voi continua să mă implic în finalizarea proiectelor începute de vechea administrație, dar și în identificarea și demolarea garajelor de pe domeniul public, în vederea amenajării în principal, de noi parcări la sol, supraetajate sau acolo unde este posibil, subterane”, transmite Roxana Iliescu.
Stadiul lucrărilor la parcarea din zona Steaua
A verificat și stadiul lucrărilor la parcarea din zona Steaua, de pe strada Izlaz, care va fi finalizată curând. Stâlpii de iluminat trebuiau să fie deja montați, conform proiectului, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
„Există însă o mare problemă… conform proiectului, STPT trebuia deja să fi montat stâlpii de iluminat, dar asta nu s-a întâmplat! Nu s-a întâmplat pentru că responsabilii din Primărie dorm în papuci și nu-s capabili să gestioneze nici o amărâtă de lucrare (încă de la începutul lucrării Primăria trebuia să notifice STPT privind montarea stâlpilor de iluminat și racordare la sistemul de iluminat public)! Din doi stâlpi de iluminat existenți deja pe amplasament și care nu sunt suficienți oricum, unul este obturat de un copac”, mai spune consilierul local Pro România.
(1089)
Trimite articolul
XSi eu as vrea un oras fara ROXANA ILIESCU. Se poate? Pun pariu ca nu are carnet de sofer. De ce nu propui mai duduie draga sa se demoleze si garajele de sub blocuri ? Nu ti se pare o idee wow ?
-
alea chiar sunt garaje, bai, dobitocule, cu functia clara parcare de masini, nu de castraveti. baracile alea in care iti pastrezi tu borcanele cu castraveti pe care ti-i indesi in kur nu sunt garaje.
-
:))))) l-ai demolat
-
Parcuri nu? doar parcari? Bine ca organismul uman s-a adaptat sa respire bitum 🙂
Pe teren publis, sigur. Asta voia si Robu si mai toata lumea in afara celor ce le detin in prezent. Insa daca sunt pe teren privat, cum e la mine la bloc, poate s-o su ga.
O cam dati de gard cu intentia de a construi locuri de parcare…Un garaj are 17 mp,iar un autoturism de dimensiuni medii ocupa cam 14,5mp…deci la 5 garaje demolate obtineti un loc de parcare…In conditiile in care din 5 proprietari de garaje cel putin 3 au doua sau mai multe masini,pe care acum le parcheaza in fata garajelor,cum credeti ca veti rezolva problema locurilor de parcare prin demolarea garajelor?Sau v-ati molipsit de la fostul primar,pe principiul ca daca eu nu am sa nu aibe nimeni?In plus aveti la dispozitie zeci de terenuri pline de balarii in fiecare cartier,de ce nu construiti intai pe alea locuri de parcare,de joaca sau ce va mai trece prin minte?Nu e interesant daca nu e cu demolari?
-
“cum credeti ca veti rezolva problema locurilor de parcare prin demolarea garajelor?”
Foarte simplu: la mine la bloc, tot in zona Magura, sunt 30 de garaje din care doar 5 sunt folosite pentru masini. Restul sunt doar pentru depozitat gunoaie. Unul functioneaza si ca service auto, proprietarul face mici reparatii, revizii simple, etc. la negru. -
Sa-ti spun eu. Nu este in stare sa CONSTRUIASCA nimic. La fel ca si pletea, vrea sa faca ceva sa iese in fata, ca rahatul deasupra apei, si atunci strica ceva (darama). Iese scandal, devine “vedeta” asemeni sosoacei, si se gasesc mereu tampiti utili, care sa creada ca fix pentru ei se face acea miscare. Ce sa zic, e plina lumea de excroci si de prosti de care sa profite.
Ca in contractul de concesiune scrie clar ca daca este folosit pentru altceva decat pentru parcarea masinii, contractul se poate rezilia.
De asemenea ca orasul este plin de masini de serviciu si dube, camionete si alte utilitare, care legal ar trebui sa stea la adresa locului oficial de garare.
Pe de alta parte exista numeroase locuri goale, pe care ar putea fi construite parcari multietajate, de mare capacitate, dar prefera sa faca tot felul de artificii ca sa puna mana pe ele ei si acolitii lor.
Ii agita pe biciclisti si trotinetisti, pe cei cativa infierbantati cu ecologia, care vad lucrurile prin “ochelari de cal” si alte categorii de indivizi buni la nimic, doar ca sa profite si sa acapareze influenta si putere.
Individa este de la … ProRomania, adica un partid fara doctrina, daca nu pui la socoteala interesul lor personal. Partid facut din interesele catorva indivizi verosi ce nu au mai avut loc nici macar la Ciuma Rosie. Halal.-
bai, tu esti analfabet
-
-
Ioane, tocmai ai explicat:
la 5 garaje, castigi un loc de parcare.
Adica vezi cate garaje poti demola si mai pui 20% ca sa obtii numarul de locuri noi de parcare.
exemplu:
la 1000 garaje demolate, obtii 1200 locuri de parcare…corect??
plus ca, daca dechizi 1000 de garaje actuale, vei gasi poate 300 de masini parcate si 2358 tone de prostii depozitate in garaje!
Una dintre cele mai bune initiative! Colcaie orasul de garajele astea, si-au construit toti ca apucatii cand s-a dat liber. Beton, tabla, smoala si un stil favelo/ comunist autentic. Marea majoritate gazduiesc doar borcane sau stau chiar goale. Pe aceeasi amprenta la sol ar incapea cel putin de 2-3 ori mai multe masini printr-o marcare inteligenta a locurilor de parcare. Asta ca sa nu mai zic ca orice fel de spatiu verde ar fi mult mai binevenit.
-
Le vezi ca prin pătură! 3 mașini pe un loc de garaj fără supraetajare e IMPOSIBIL! Poate daca toate sint Tico și le pui că fierul de călcat pe verticală…
Corect, daramati cotetele de garaje din tot orasul si construiti parcari civilizate, in orice conditii, cu teren concesionat sau nu. Daca terenurile sunt proprietate privata, insa sunt tot baterii de garaje construite pe foste terenuri concesionate, retrocedate cu concursul unor sarlatani catre alti sarlatani, atunci puneti pe fir autoritatile responsabile, daca mai sunt in tara asta , sa cerceteze cum s-au retrocedat, obtineti condamnarea sarlatanilor si a mafiotilor din primarie, cu trimiterea lor la munca in folosul comunitatii, la salubritate, la spalat de strazi..etc…daramati-le garajele si construiti parcari noi, pentru un oras european.
N-au ce cauta carcase din astea inestetice, pe o astfel de baterie de garaje se fac de 2 ori mai multe parcari.
-
Problema este ca se darama fara sa se construiasca eficient.
Sa tragi niste linii pe asfalt si sa adaugi 3 locuri in plus e doar de ochii lumii.
Avem nenumarate exemple de asa zise parcari transformate dar care nu pot tine pasul cu cresterea numarului de masini.
Fostele administratii n-au fost in stare sa construiasca nici macar o singura parcare cu adevarat moderna, desi toti ne-au aburit cu promisiuni pe aceasta tema.
Problema parcarilor se poate rezolva doar prin dezvoltare pe verticala, prin construirea unor parcari adevarate cu mai multe niveluri. Astfel nu mai trebuie sacrificat nici spatiul verde in favoarea asfaltului.
E adevarat ca va fi dificil sa schimbi mentalitatea romanului care vrea sa parcheze sub geam dar si asta se poate schimba.
ce ii tot faceti reclama acestei dudui? e o panarama
-
Taci ca as da in ea 🙂 )))
-
Pai cere să demonstreze că are domiciliul în Timișoara și fă-i o vizită! Poate e NFHH și își revine…
-
daca se demoleaza garajele inseamna ca ea ne va face blowjob la vedere ?
Superba ideie..
Intradevar toate garajele trebuiesc demolate si ridicate parcari private in care sa se poata lasa masinile in siguranta,,,
BRAVO daramati toate garajele fara nici o exceptie…
-
Parcări publice nu private!
-
Ce bine ar fi sa scapam de toate garajele folosite ca loc de depozitare si sa se faca locuri de parcare… Acestea lipsesc cu desavarsire in Timisoara.
-
Frumoasă Doamna….
Praf in ochi pentru prosti!
Vecini de ai mei, 3 din ei au mobila, varza, sobolani prin garaje dar mașinile le țin în parcare.. Orice altceva dar nu își țin mașina.
Foarte bine ! Demolați toate aceste relicve comuniste și infecte, in care fiecare își tine muraturile, gunoaiele, sau și-au făcut cate un service auto sau butique. Demolați tot și faceți PARCĂRI CIVILIZATE ! Dar nu gratis, ci pe bani ! Cu abonament pentru riverani. NIMIC nu este gratis pe lumea asta, iar statul NU ARE obligația de a asigura parcare gratis pentru fiecare rupt in cur cu 2-3 jeguri mașini. Vrei mașina, vrei parcare in zona, PLĂTEȘTI !!! Chiar dacă ești riveran !!!
-
– taxe de drum
– tva
– asigurari
– etc
nu e pe gratis, ma, MUIE -
imi place de tine ca pleci de la ideea ca masina sta in locul de parcare pe veci, nu mergi nicaieri cu ea
-
imi place de tine ca pleci de la ideea ca masina sta in locul de parcare pe veci, nu mergi nicaieri cu ea. minunata gandire.
Ce vorbeșt eu, asta cadîn buză gros. Vin seară pe la Ahmed cu alte cadînă ruman și face gura. Ramane la Ahmed acasă și scot petrol! Cînd este de ban Ahmed este. Alllah ‘akbar!
felicitari roxana iliescu 75% dintre garaje sunt folosite ca depozit sau cu alte scopuri masinile propritarilor stau pe strada