Viceprimarul Ruben Lațcău le-a povestit celor curioși, pe scurt, cum se va parca în Timișoara odată cu intrarea în vigoare a noului regulament Timpark. Ar fi trebuit să se discute doar studiul de fundamentare care spune că primăria are nevoie de un serviciu propriu de parcare, un fel de SDM mai mic, însă timișorenii au ridicat și problema noului sistem Timpark. Edilul Timișoarei a promis încă o dezbatere, cândva săptămâna viitoare, deși noul regulament a fost făcut public în urmă cu câteva zile.
Timișorenii care au participat la dezbatere s-au plâns de veșnica problemă: lipsa locurilor de parcare în oraș. Au cerut spații verzi, ridicarea mașinilor abandonate de pe domeniul public și fluidizarea traficului.
Unde parchează timișorenii din Cetate
Un timișorean care locuiește în zona centrală, de altfel singurul care s-a aflat în sala de consiliu a primăriei la dezbatere, restul participând online, s-a plâns de lipsa locurilor de parcare pentru riveranii din Cetate. Noul regulament public spune că centrul orașului va deveni zonă verde, unde nu vor mai fi permise abonamente de parcare. Locurile de parcare vor fi rezervate din oră în oră, cu prețuri care cresc de la 4 la 7 lei.
„Locuitorii cartierului Cetate sunt într-o situație specială și trebuie să luăm în considerate și aceste lucruri. Ne-am gândit la ele. În zona verde, unde nu vom mai avea parcare rezidențială avem două zone de excepții în care se face parcare rezidențială. Vorbim de zona din Piața Vlad Țepeș și Piatra Craiului. Pe lângă proximitatea foarte apropiată. De exemplu, Eminescu nu va intra în zona verde. Vom putea avea acolo abonamente pentru locatari. Știu că nu este în fața casei, e un pic mai departe. (…) Am rezervat două zone în cartierul Cetate, care să rămână în zona roșie, să nu intre în zona verde și rezidenții din Cetate să poată folosi abonamente rezidențiale”, i-a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Odată cu transformarea zonei centrale în zonă pietonală, din Cetate au dispărut peste 500 de locuri de parcare. Unele dintre ele au regim special, adică sunt rezervate pentru diverse instituții. De exemplu, în Piața Vlad Țepeș pot parca doar cei care lucrează în Palatul Dicasterial. Nu și conform noului regulament, amintește Lațcău.
„De la 1 ianuarie, pe foarte multe zone, de exemplu și pe str. Proclamației, suntem în situația în care jumătate din parcări sunt rezervate de firme, bănci, diverși… această chestiune nu va mai fi de anul viitor. Rezervările individuale sunt permise, dar prin excepții, prin situații clar justificate”, a spus viceprimarul.
Nu s-a vorbit foarte mult despre parcări mari care ar urma să fie amenajate de primărie. Viceprimarul Timișoarei a amintit de cea de la Spitalul de Copii, dar alte planuri mari nu par să existe în instituția de pe C.D. Loga. Până una alta, planurile primăriei cuprind zone pietonale și între „blocurile muncitorești”.
„Trebuie să ne gândim ca pe termen lung parcarea din spatele primăriei să fie extinsă, poate chiar subteran, și să devină parcare publică. Pietonalizarea este un proces care n-a început în Timișoara și nici măcar în România. Se practică în toate orașele moderne ale lumii, are ca scop eliminarea poluării, a traficului, redarea spațiului public către cetățeni. Acest proces de a crea artere, alei pietonale nu se va opri, ci se va accelera în anii următori. Vom avea nevoie și în centrele de blocurile muncitorești, construite în perioada comunismului, să creăm zone pietonale. Mai ales în piețe de cartier. În Piața Dacia este o parcare mare, care ar trebui trecută în subteran, iar spațiul de deasupra redat locuitorilor. Procesul acesta de pietonalizare va trebui să crească în perioada următoare”, a mai explicat Ruben Lațcău.
Adio dube în cartiere
Tot în cartiere nu vom mai vedea prea multe autoutilitare sau mașini de firmă. Cel puțin pe locurile din sistemul Timpark. Primăria Timișoara a încercat să le interzică și în 2015, printr-o hotărâre care nu mai permitea parcarea mașinilor de marfă cu o masă totală maximă mai mare de 1,9 tone și a vehiculelor de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe drumurile publice și pe terenurile din domeniul public sau privat al orașului. După o lună a fost anulată, dar exista deja o interdicție pentru vehiculele de peste 3,5 tone.
„Utilitarele din zonele rezidențiale vor dispărea pentru că, pentru a parca într-o zonă rezidențială, vei avea nevoie să-ți faci un abonament rezidențial pe buletin. Nu cred că va prefera cineva să-și facă parcare pe mașina de firmă și să-și lase mașina personală fără loc de parcare. (…) Eu locuiesc în zona Iosefin și mă confrunt și eu cu această problemă, de exemplu, pe bd. Carol I, adesea sunt dube mari parcate pe locurile de parcare de pe Carol și ocupă practic toată prima bandă cu o parte din mașină. E în regulă să vii cu mașina de serviciu acasă, dar în momentul în care mașina este o autoutilitară, o dubă cu ax dublu pe spate, un camion cu benă, cred că locul ei nu este într-o zonă rezidențială”, a precizat viceprimarul Timișoarei.
Vă reamintim, abonamentele rezidențiale vor putea fi folosite după ora 17, pe locurile de parcare din cartiere. Sunt trei tipuri, pentru zonele tarifare roșie, galbenă și albastră, cu prețuri cuprinse între 110 și 70 de lei/an. De altfel, odată cu modificarea regulamentului de parcare se scumpesc și abonamentele, dar Ruben Lațcău spune că doar cu inflația. Ca un exemplu, un abonament general costă acum sub 500 de lei/an, iar în noul sistem Timpark va costa 777 lei/an.
La dezbaterea publică au mai vorbit și trei consilieri locali. Aida Szilagyi de la USRPLUS nu a venit cu propuneri, dar a ținut să laude efortul colegilor ei din primărie, în timp ce Roxana Iliescu de la Pro România a spus că așteaptă totuși dezbaterea legală a regulamentului, iar Lucian Căldăraru de la PNL le-a transmis celor din Executivul PMT că există un studiu pe la primărie sau pe la SDM care arată unde ar putea fi construite parcări mari în oraș. Tot liberalul le-a transmis celor prezenți un exemplu de departe, cum că la Tokyo poți să cumperi mașină doar dacă ai loc de parcare asigurat.
AICI aflați detalii despre noul regulament de parcare propus de administrația Fritz.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XMafiotilor, parcarile rezidentiale sunt spatiu public, nu al PMT sa ia bani cu japca pe nimic si sa-i dea la ong-uri pentru a inchide strazi aiurea sa ne ofere evenimente culturale cretine!
Ce serviciu e ala Timpark, e serviciu mafiot de incasat taxe de protectie?!!! care dintre voi mergeti doar cu bicicleta ori transportul in comun la lucru? niciunul, este? e sub demnitatea voastra de mafioti, povestile cu pietonalizarea sa ni le spuneti dupa ce o sa faceti macar 3 park&ride, mafiotilor!
In p_ta Maria nu ai un loc de parcare care toate sant pe domeniul public dar sant rezervate de apele romane , spitalul CFR , facultatea de medicina iar din p-ta 700 pana la punctele cardinale la fel. pana cand bugetarii vor avea loc de parcare rezervat in centru ?
pai in zonele hasurate, nefolosite ca parcari, de ce nu s-a folosit ca spatiu verde sau nu s-au plantat copaci?….vi se pare ca e prea multa umbra? Voi puteti face ceva cu cap?
-
Ce copaci vrei sa planteze astia? Du-te pe Invatatorului sa vezi ce au facut cu un spatiu verde idiotii astia.
Sper sa dispară și mizeria de loc (de fapt cred că sunt 2 sau 3) “Rezervat UPT” din centru, între Operă și Rectorat. Zilele trecute marcau din nou cu vopsea mizeria instituită de zeRobu acum câțiva ani prin scoaterea unor dale din centru și asfaltare, doar pentru că lui zeRobu și acoliților lui le este lene să parcheze ca “oamenii obișnuiți” sau măcar în spatele barierei de la Electro vechi, și să vină 190 de metri pe jos.
Si acum ne ridicam in picioare si aplaudam ritmat tot ceea ce face USR!
USR, USR, USR!
Foarte bine, ne vedem la urmatoarea decizie!
Fritzi niste zombi cuminti si urmati trendul!
USR, USRS, USR, USRS, URSS!
Super. Și cum rămâne cu dubele “agricultorilor ” din P-ta Cartan?? Alea blochează cu lunile parcarea.
Si dubele dar si remorcile acestora ar trebui interzise in cartiere. Pe strada Dreptatea sunt parcate remorci ale unor microbuze
S-a zis ceva de modalitatea de plată a abonamentului? Ori va trebui să mergem să plătim la sediul viitoarei firme gen Telpark? Dacă tot va trebui să plătim, sper să se poată face totul online (plata și obținerea abonamentului).
revolutia bunei guvernari:
-fritz se lauda pe fb cu proiectele lui robu,
-fritz nu posteaza nimic despre masurile cel putin controversate gen parcari rezidentiale cu plata,
-fritz ii da “mana libera” lui latzcau sa “intre in conflict” cu angajatii primariei, si prin astfel de masuri si cu o buna parte a cetatenilor
Concluzie: fritz e bun, latcau e rau
Concluzie corecta: unii sunt ticalosi perversi(pregatire de specialitate vizibila cu ochiul liber), altii sunt mici ticalosi agresivi si prosti.
Adaugire: daca merge, de ce nu?
Schimbarea centrului in zona pietonala era la pachet cu construirea de parcari in zona dar fostul primar nu a mai dus la capat planul initial. Acum s-au gasit 2 bezmetici DoNimic impreuna cu vicele penal si dublu repetent sa accentueze problema. Centrul va deveni mort din punct de vedere economic daca nu se gasesc locuri de parcare. Mi se pare aberant ce se intampla cu cei care locuiesc in zona. Puri si simplu se modifica lucurile in jurul lor pentru beneficiul altora. Pietonalizarea orasului este o alta ineptie lansata de aceasta administratie total rupta de realitate. Pana sa ajunga Robu primar nu s-a facut mai nimic legat de infrastructura deci practic orasul e pietonalizat de mult. DoNimic nici nu are prea multe de facut in afara sa cheltuie bani pe lucruri deja existente. Apoi urmeaza mariri de taxe prin tot felul de tertipuri desi deja sunt printre cele mai mari din tara. Ce a facut DoNimic intr-un an de mandat? A marit taxele!
sunt din Tm..m am nascut in Tm..traiesc in Tm..lucrez in TM..dar pt plimbare relaxata si parcuri cu alei largi..ma duc la Arad.
Pt ca in Tm.. ori trebuie sa impart alea cu biciclistii, ori e prea ingusta . Cu regret, dar Tm ul a intrat p mana unor mari incompetenti care nu vad gropile, mizeria si bubele orasului, de…”parcari”.!?! Fritz..geh’ zurück nach DE !
Din atatea si atatea probl care le are acest oras, realizarile lui Fritz..sunt 1 calmator..si reabilitarea cinema ului fin centru.. (n.o.spun eu ci s a dat la stiri in prime time).. Daca si Arad ul se ridica ca Oradea si Clujul..mno amu..ma mut acolo cu viteza luminii..
Tm…imi pare rau pe mana cui ai ajuns..
Nicidecum parcarile nu sunt cea mai mare problema urgenta a acestui oras !
-
Mai,dragi timisoreni,votati primar un om nascut si crescut in Timisoara! NU,votati tarani sau vinituri din Germania.Ei nu cunosc problemele Timisoarei.La fel si cu deputatii si senatorii.Nu votati persoane din Moldova sau Hunedoara.VOTATI TIMISORENI.Pun pariu ca 80% din angajatii di primarie nu cunosc orasul Timisoarei si istoria orasului.
Am urmarit live, vineri de la ora 16, transmisia live a Primaria Timisoara cu privire la sistemul de parcari publice.
Discutiile au alunecat mult in derizoriu, aratand o slaba calitate de mediator a viceprimarului autoresponsabilizat de aceasta situatie.
Astfel am asistat la pledoariile unor cetateni pentru:
– situatia parcarilor locuitorilor din zona pietonala centrala.
– primul a fost un cetatean din Dacia, de fapt un fan la USR+ si care doar a suflat la pupa administratiei, acuzand suburbiile ca sunt ajutate in dauna locuitorilor care nu mai pot parca pe arterele de legatura a suburbiilor cu centrul orasului.
– doamna care a invocat sistemul de parcari folosit in Sibiu – Brasov.
– reprezentantul FALT care a ridicat niste probleme cu privire la mobilitatea locuitorilor care doresc sa isi viziteze prietenii, rudele etc in cartiere si care se tem ca nu vom mai avea unde parca acolo, fiind fortati la taxi si autobuze. Moderatorul le-a zis ca vor fi anumite locuri “albe” 10% disponibile pentru vizite. Asta va fi doar ipotetic. Acele locuri se vor umple rapid.
A mai invocat problema autoutilitarelor de serviciu ce ocupa zonele rezidentiale.
– vicele USR PLUS Timiș a afirmat abonamentele rezistentiale se vor face pe CNP, pe “buletin” si nu pe masina, mizand ca angajatul va dori sa isi aboneze masina persoanala si nu cea de serviciu. Este o logica foarte proasta! Nu va rezolva nimic atata timp cat in familie unul va avea abonament pentru masina de serviciu si unul pentru cea personala, masinile de serviciu vor fi intre blocuri. Nu este corect ca un angajat ce are masina de serviciu, inmatriculata in B sau SV, TL, CT etc sa poata abona un loc de parcare solicitita de un rezident cu masina personala. Acestia trebuie sa isi ia masina acasa daca au un loc privat sau acceseaza o parcare privata de cartier. Tentativele de parcari private in cartiere nu au functionat pentru ca sistemul actual permite parcarea ORIUNDE.
Abonamentele trebuie sa fie prioritizate masinilor care platesc IMPOZITUL in Timisoara, iar masinile inmatriculate in alte orase sau “de serviciu” – inmatriculate pe firma, trebuie sa nu ocupe locurile de parcare solicitate de riverani.
Deci acest regulament nou propus de primarie este foarte deficitar:
– perpetueaza problemele existente, prin lipsa obligativitatii de a parca doar acolo unde este un loc de parcare MARCAT pe asfalt, iar Directia Politia Locala Timisoara trece oarba pe langa masinile parcate abuziv pe bulevardul Dambovita de ex, in intersectii, pe benzile de preselectie, pe colt sau pe trecerile de pietoni. Pentru ce sunt platiti politistii locali daca nu sunt capabili sa rezolve disciplina in oras?!
– nu rezolva problema reala a locuitorilor,
– are ca scop doar cresterea graduala a zonei de parcare cu abonament, acum declarat cu 15%, cresterea abonamentului pentru fiecare zona -> colectarea mai multor bani de la locuitori, fara sa le garanteze o DISCIPLINA a parcarilor,
– crearea unei noi societati a primariei unde vor odihni pe bani multi mai multi membri credinciosi ai majoritatii din consiliul local.
Primaria, prin moderatorul sau, recunoaste cu voce moale ca este nevoie de:
– parcari supraterane/subterane, dar pe care nu incearca macar sa-si asume ca le vor crea, anunta ca nu sunt finantari UE pentru acestea,
– retea de transport imbunatatita in oras si pe reteaua de suburbii, dar nu a asumat ca si va face primaria responsabila de astfel de masuri ce trebuie sa fie imediate si care sunt acestea,
– inca de la inceput, prin monologul de 18 minute, a prioritizat repetat necesitatea ca locuitorii orasului sa parcheze in centrul orasului pentru a merge la institutiile existente acolo, in dauna locuitorilor zonei centrale. Acesta este un fapt gresit, o gandire obtuza, cand acesti locuitori din centru (eu nu locuiesc in centru) sunt dezavantajati doar cu scuza ca aceste schimbari le-au crescut pretul locuintelor, dar de fapt le-a scazut calitatea propriei vieti, fara a primi compensari prin crearea unor parcari centrale de catre primarie, unde sa isi poata face abonamente de proximitate.
– moderatorul, crezut mult prea important prin ceea ce el insusi vrea si crede ca e bun pentru oras, asumandu-si decizii personale cu impact negativ asupra mii de cetateni, a uitat ca cine vrea sa ajunga la institutii in centru trebuie sa fie incurajat sa vina cu mijloacele de transport in comun, sa nu aglomereze centrul, parcarile, sa nu polueze inutil, dar pentru asta inseamna ca primaria sa creasca numarul de mijloace de transport in trafic la orele de varf, astfel incat sa nu alergi niciodata dupa un tramvai/autobuz cu spaima ca 30-40 minute nu mai vine nimic la ora 8:10 dimineata, in Calea Sagului, Aradului, Buziasului etc, ca autobuzul care conform afisajului vine in 10 minute, nu va veni.
A uitat ca primaria si celelalte institutii au promis ca vor evolua electronic astfel incat prezenta fizica a cetateanului sa fie minima.
Consider prezenta primariei in aceasta moderare rusinoasa, incapabila, neasumata, fara idei sau vointa de a schimba lucrurile in bine, macar acum la un an de la instaurarea noii administratii.
(Nu mi-am numarat virgulele, nici nu o sa revad textul sa vad daca sunt greseli, cu exceptia daca cei care fac obiectul acestui subiect nu o sa ma corecteze.)
-
Nu este vorba de parcari, e vorba doar de a lua bani fara a face nimic, de a lua bani pe spatiul public, adica cum zicea cineva, privatizarea spatiului public. (Cum e aia pietonalizare dar sa se parcheze in centru pentru a merge la institutii in defavoarea locuitorulor din centru? asta nu e gandire obtuza, e dovada clara ca nu-i intereseaza nimic altceva decat taxarea).
-
Avem nevoie de dvs la discutie
-
Cand va vad pe unii cum va inchinati la cacatul ala de impozit local minuscul de zici ca cine stie ce mari averi platiti. Am un autoturism inmatriculat pe firma in alt judet la care sa platit aici un abonament de zona galbena 300 + lei pe an. Cat ziceai ca e impozitul ala de va umflati atata in pene?
#FuieMritz #LuieMatcau!!!
-
EU construisc o parcare subterana in centru si te taxez 10-12 lire pe ora echivalent in Lei la o ora de parcare in Manchester si promiti ca vii sa iti parchezi masinile acolo? Si saraci dar si cu pretentii. Idea generala este ca masinile nu au ce cauta in centru si cu cat mergi la periferie treptat elimini masinile de mediu si mare tonaj. Ne-am nascut domni toti si nu vrem sa dam de la noi nimic ci doar societatea ne este datoare noua . Take a chill pill. BWT daca te deranjeaza asa de tare ca recurgi la injurii…. fii binevenit sa candidezi la viitarele sa ne demonstrezi competanta ta superioara
-
Mai adapteaza pretul ala, ca nici alte preturi in Timisoara nu-s ca-n Manchester, apoi un pic si salariile, si dupa ce le adaptezi, promit ca vin sa parchez acolo und efaci tu mega parcarea aia.
Una e sa elimini masini din centru alta e sa elimini masinile rezidentilor din centru sa faci loc periferiei sa ajunga la minunatele institutii/firme fara parcari, si sa taxezi spatiul public in care n-ai investit nimic. Eu as taxa institutiile/firmele, pe care le-as obliga sa aiba numar minim de locuri de parcare, fie inchiriate, fie sa-si construiasca, sa vedem daca pun taxa pe propriile parcari si cat.
Cum e transportul in comun in Manchester, tot ca la Timisoara?
Te rog sa-mi dai reteta ta de chill pill, mie nu mi-a prescris medicul, mi-a zis ca problema mea e ca traiesc inconjurat de idioti si daca eu iau pastile, ei tot idioti raman, doar devin eu dependent de chill pill. Totusi le-as incerca daca zici tu ca ajuta.
Nu candidez deoarece aici sunt alesi doar incompetenti, vanzatori de sloganuri la fraieri.
Saracia e ceva rusinos, in mintea ta ? Sunt de acord, dar nu e rusinos pentru cel sarac, ci pentru bogatul din Romania care plateste salarii de mizerie ca sa-si ia el x5, q7, (dar n-are bani si de optionala semnalizare) sa-si faca casa mai mare decat in autorizatie, sa se duca in concedii extravagante, dar daca ceri chitanta/factura, sa-si plateasca impozitele, sa plateasca cas/cass-ul angajatilor… cat despre patura mijlocie, corporatisti obedienti ce ciugulesc firimituri din externalizarea profiturilor corporatiei, si care cred ca ei sunt miezul, dar nu stiu sa se lege la sireturi… i-as trimite sa faca autostrazile alea de le tot doresc, poate dupa o luna de dat la lopata in camp, nu le mai trebuie asa urgent, si apreciaza mai mult munca saracilor pe care ii urasc si dispretuiesc, parca din cauza lor sunt ei fara coloana vertebrala si mananca rahat la corporatii de la cate un supraveghetor gen Latcau.
Ce injurii? acum nu mai sunt “opinii politice”, ori tu ai votat cu veorica?
Pentru aceasta jecmaneala nesimtita fara a oferi nimic, pentru frustratii fara masini care se bucura amboulea ca se pun taxe pe nimic pentru folosirea spatiului public, ma vad nevoit sa reiterez:#FuieMritz, #LuieMatcau #VuieMotantilorIdioti
-
respect!!!
-
-
Timpark-ul desfiintat, parcari gratuite pentru toti pentru ca sunt facute din banii nostri, parcarile private sa fie cu taxa si atat.