Primăria Timișoara se laudă cu „condiții mai riguroase pentru constructori, pentru o mai bună calitate de lucrărilor”. Mai exact, luni, 1 aprilie, a apărut – și a fost și aprobat – în consiliul local un proiect de hotărâre „privind aprobarea Normelor privind execuția lucrărilor tehnico-edilitare din municipiul Timișoara pe domeniul public”.
„În ultimii 3 ani, câteva zeci de kilometri de drumuri, trotuare, spații verzi au fost afectate de schimbarea a 60 de km de rețele de termoficare și apă-canal. La finalizarea lucrărilor am avut situații – și nu puține – în care au rezultat trotuare și drumuri cu asfaltul lăsat, gropi, cârpeli. Am dat câteva zeci de amenzi. Sunt cazuri în care constructorii înțeleg și refac bine lucrarea, sunt cazuri în care refacerea e tot de mântuială. Așa că, acum am venit cu un regulament care să impună, încă din faza de proiectare și înainte de a sparge, măsuri clare care să fie planificate și bugetate de constructor. Sunt reguli prin care ne asigurăm că la finalul șantierului de schimbare a conductelor, timișorenii au întreaga zonă refăcută uniform și de calitate”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Practic, spun reprezentanții primăriei, de acum înainte le vor impune constructorilor să refacă toată lățimea străzii astfel încât, la închiderea șantierelor, de la un trotuar la altul sau pe o bandă, după caz, să nu mai existe zeci de petice. De asemenea, se înăspresc și regulile după care constructorii vor primi permise de intervenție în oraș.
Câteva schimbări importante
Noile norme au fost aprobate luni, 1 aprilie, cu 19 voturi „pentru”. În orice caz, proiectul de hotărâre intrase pe ordinea suplimentară. Revenind pe fond, reprezentanții primăriei menționează și câteva noi aspecte stabilite de prin HCL.
„Astfel, pentru a aduce drumul la starea inițială constructorii care extind sau reabilitează rețele vor fi obligați să refacă întreaga bandă de circulație din bordură în marcaj. Potrivit noilor reguli, executanții sunt obligați să încheie contract cu un operator economic autorizat pentru colectarea, transportul şi depozitarea/incinerarea (dacă e cazul) deşeurilor rezultate din lucrare. Totodată, piatra cubică, pavelele sau orice alt material rezultat care poate fi valorificat, se vor preda Primăriei. (…)
O altă schimbare pentru constructorii constă în obținerea prin Portalul Unic a Acordului administratorului drumului, Permisului de spargere și a Permisului de intervenţie”, se arată în comunicatul de presă al instituției.
În orice caz, reprezentanții primăriei insistă asupra faptului că nu ar mai trebui să avem „petice” pe drumurile și trotuarele reparate. Pe de altă parte, important de notat și că noile norme tehnice pentru intervențiile asupra drumurilor din oraș prevăd și sancțiuni.
Noile norme au fost elaborate pentru că, mai spun cei de la primăriei, au apărut probleme pe durata proiectelor de înlocuire a peste 60 de kilometri de rețele. Este vorba, printre altele, despre „lucrări de refacere superficiale” și alte nereguli asemănătoare, unele pedepsite cu amenzi.
Proiectul de hotărâre aprobat luni poate fi consultat în întregime AICI.
Trimite articolul
XPoate se face totuși ceva și cu sesizările ignorate timp de ani întregi. În sensul giratoriu de la Grigore Alexandrescu cu Ovidiu Balea, la intrarea de pe Cloșca îți rupi mașina din 2020. Acum e la fel și în interiorul sensului. În statia de la Piata de Gros e un canal groapă, zace sesizarea cuiva degeaba. Alt prieten a făcut sesizare pentru o groapă, cică s-a rezolvat parțial după aproape 3 ani 😀
-
La fel zac și sesizările referitoare la cuurățenia stradală (mai bine zis lipsa ei). Sunt străzi pentru care primăria plătește serviciul tot timpul, dar nu vine nimeni niciodată să măture praful și noroiul, sau sa strângă gunoaiele de pe jos.
Am facut o sesizare joi, luni a fost rezolvata.
Altele, in trecut au fost prelucrate foarte repede.
Experienta mea e una pozitiva.
-
Ai avut noroc, sau locuiești în centru. Sincer, situația e clar mult mai bună decât pe vremea lui zeRobu, când aproape TOATE sesizările erau ignorate. Acum unele se rezolvă, dar… puține și rar. Uită-te pe platformă, bifează “Toate sesizările”, și vezi câte sunt vechi, dar tot cu status portocaliu. Pe lângă astea, multe sunt cu verde “pe hârtie” dar lăsate la fel pe teren.
Unde faceti sesizari, oameni buni, ca vreau si eu?
-
Sesizari.primariatm.ro
Bata-va Dumnezeu de nenorociti ce sunteti. Tot orasul e spart dupa Colterm de 3 ani de zile si peticit in valuri, iar acum, brusc, nu se mai peticesc.
Pai de ce n-ati votat asta acum 3 ani, bai, derbedeilor? Manca-v-ar viermii de vii! Phtiu, gunoaielor!
-
Nu erau alegeri.
cu apropierea alegerilor …au început sa se trezească și autoritățile locale…a ajuns orasul o groapa de gropi …au astupat gropile cu alte gropi mai mici …Asta au înțeles pana acum autoritățile din sloganul …Romania lucrului bine facut 🙂
Încă sunt lucrări de proasta calitate, cum ar fi pe fosta Borzești. Acea firma lucrează execrabil cam peste tor.
Strazile din Timisoara au devenit ca dupa razboi , dupa reparatile la termoficare. Nu mai ai o strada dreapta