Primarul Nicolae Robu a decis până la urmă, cu ajutorul prietenilor virtuali: semafoarele din sensul giratoriu Mărăști vor rămâne oprite, cel puțin „pentru perioada următoare”. Au fost pornite sâmbătă și testate până marți.
„Avem o nouă realizare importantă în orașul nostru: turbo-girația din Piața Mărăști. Am încercat-o atât fără semaforizare, cât și cu semaforizare. Fiecare variantă prezintă avantaje și dezavantaje specifice. Părerea a 79% dintre cei aproape 4.000 de repondenți este că e mai bine fără semafoare. Prin urmare, pentru perioada următoare, vom scoate din funcțiune semafoarele și vom monitoriza cum merg lucrurile fără (evident, în luarea deciziei am avut în vedere și alte considerente, nu doar rezultatele sondajului, mai bine zis consultării cu dv, cetățenii)”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu.
Edilul-șef a înșiruit iarăși câteva lucrări finalizate în cei șase ani de când e primar, multe dintre ele având proiecte încă de pe vremea fostei administrații.
„O spun din nou: sistemul de mobilitate al unui oraș de talia și cu specificitățile Timișoarei este unul foarte complex. Noi ni l-am modernizat substanțial în acești 6 ani de când sunt primar. Să ne imaginăm cum s-ar fi circulat astăzi în oraș, având în vedere creșterea uriașă în ultimii ani a numărului de mașini, fără: noul pasaj Michelangelo, noile pasaje Popa Șapcă și Jiul, înlocuitoarele fostelor pasaje înguste omonime, axa Pictor Zaicu – Demetriade, funcționalizată, arterele înspre / dinspre Jimbolia, Lipova, respectiv Giroc – adică: străzile Cloșca+Ovidiu Bala, Calea Sever Bocu, Calea Martirilor- lărgite la 4 benzi, strada Podeanu lărgită la 4 benzi, străzile Surorile Martir Caceu și Aleea FC Ripensia, lărgite la 3 benzi pe sens, străzile Coposu, Pestalozzi și Tache Ionescu amenajate încât ambele cele 2 benzi carosabile ale lor să fie libere efectiv, nu blocate de mașini în staționare, noile străzi Legătura Torac – Stan Vidrighin și Prelungirea Bd. Sudului, plus mulțimea de noi străzi sau extensii de străzi existente pe lățime și/ sau lungime în cartiere, cele peste 10 noi sensuri giratorii, etc., etc. Dar, mai avem foarte multe de făcut. Și le vom face!”, i-a asigurat Robu pe prietenii virtuali.
Prin urmare, se pregătesc noi șantiere. Unul ar fi pe strada Martin Luther de lângă Punctele Cardinale, despre care se vorbește încă din primăvara lui 2017, iar altul pentru „funcționalizarea” intersecției Punctele Cardinale. Din nou.
„În curând, vom funcționaliza mai bine intersecția Punctele Cardinale – vezi desenul atașat – și vom lărgi la 3 benzi strada unisens Martin Luther. De asemenea, vom lărgi la 3 benzi pe sens str. Arieș, între Casa Tineretului și Spitalul Județean. În 2019, vom finaliza lărgirile la mai mult de dublu față de acum a podurilor Erilor și Dragalina. Dar în 2019 vom ajunge și la stadiul «lucru pe teren» cu marile proiecte: Pasajul Solventul (nou), Pasajul Consiliul Europei (nou), Podul Jiul (nou), Podul ILSA (nou), Inelul 4, Inelul 2. În paralel, vom persevera în preocuparea noastră neîntreruptă din 2012 pentru Centura Sud”, a anunțat Robu.
Primarul Timișoarei este optimist și spune că, până la sfârșitul lui 2020, în Timișoara se va circula „altfel”.
„Când toate acestea și multe altele mai mărunte vor fi gata – estimez că până la finele anului 2020 -, în Timișoara se va circula altfel, în pofida faptului că numărul de mașini va crește în continuare foarte mult. De altfel, chiar rău nu se circulă nici acum și oricine poate vedea asta pe Google Maps, în comparație cu alte orașe similare. Numai în mintea hater-ilor e… «dezastru»!”, a conchis Nicolae Robu pe rețeaua de socializare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!