Până să se deschidă circulaţia prin nou pasaj subteran rutier construit pe bani europeni în zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci, şoferii vor putea circula pe lângă pasaj, pe bulevardele Corneliu Coposu şi Vasile Pârvan. Pe bulevardul Coposu s-a turnat deja betonul şi urmează asfaltarea. Pe bulevardul Pârvan au loc lucrări pregătitoare pe una dintre bretele de circulaţie pe lângă pasaj, iar autorităţile estimează că la finele acestei luni sau începutul lunii octombrie vor fi cu toate funcţionale.
„S-a turnat betonul pe cele două bretele, înspre bulevardul Coposu, de pe Aleea FC Ripensia, şi respectiv dinspre bulevardul Coposu către Podul Michelangelo. Aşadar, dinspre Pestalozzi şi înspre Pestalozzi avem realizată betonarea. Timp de două săptămâni betonul trebuie să se consolideze… Săptămâna aceasta se va lucra în continuare la breteaua care leagă bulevardul Pârvan, de la Universitatea de Vest către strada Cluj, și nu este exclus ca la sfârşitul săptămânii sau săptămâna viitoare să se ajungă în faza de betonare. Şi atunci toate forţele vor fi concentrate, după betonarea bretelei a treia, pe ultima bretea, cea care asigură legătura de la Podul Michelangelo spre bulevardul Mihai Viteazu, pe bulevardul Pârvan. Asta mai necesită încă circa 10 zile de lucru, să zicem două săptămâni…”, a explicat primarul Nicolae Robu, cu precizarea că totul ţine de vreme.
În paralel continuă lucrările şi la pasajul subteran. Primarul estimează că în a doua parte a lunii noiembrie pasajul va putea fi dat în folosinţă.
„Totul este dus la cota finală, se introduce conducta pluvială şi, în partea dinspre UVT a tunelului, se introduce un rezervor uriaş în care se pompează apele pluviale colectate. De acolo se face pomparea mai departe în staţia de epurare, care e pe malul Begăi. De îndată ce va termina lucrarea de postare a conductelor pluviale şi a acelui rezervor, respectiv a pompei aferente, se astupă totul și se toarnă un strat de 10 cm de beton (…) Din acel moment nu se mai face noroi. Peste se montează o armătură, care este zdravănă de tot (…), apoi se toarnă betonul și asta este fundația drumului. Se face și o hidroizolație. Peste această fundaţie de beton armat de 80 cm adâncime se toarnă asfaltul. Când ajungem acolo, lucrarea este ca şi gata. În paralel se va lucra, estimez că din partea a doua a lunii octombrie, la placarea pereților, pentru că pasajul trebuie făcut să arate și frumos”, a mai afirmat Robu.
Termenul prezentat inițial pentru finalizarea lucrărilor a fost 29 septembrie 2014, dar oficialii municipalității au motivat că s-au impus prelungiri din cauza vremii nefavorabile, a iernii şi a zilelor ploioase, sau a situaţiilor „neprevăzute”. Primarul nu a putut prezenta noul termen contractual pentru lucrarea de la Michelangelo, motivând că… nu-l mai ţine minte.
„Sunt două termene. Unul este termenul la care firmele care execută lucrarea trebuie să finalizeze operațiunile și altul este termenul de finanțare pe fonduri europene. Termenul de finanțare pe fonduri europene e până pe undeva prin primăvară, dar trebuie să facem distincție între cele două termene. Asta nu înseamnă că vom inaugura subpasajul în primăvară, că îl vom da în folosinţă în primăvară. Lucrările vor fi finalizate undeva în a doua jumătate a lunii noiembrie. Astea sunt estimările. Aceste lucrări depind foarte mult de condiţiile meteo. Pe contractul inițial a scris 29 septembrie, dar acest termen s-a prelungit… nu mai ţin minte acum, în fiecare moment, toate termenele. Dar nu asta e important. Pe cetăţeni îi interesează când circulă, nu ce scrie în hârtiile noastre”, a concluzionat Robu.
Edilul-şef estimează că intersecţia din zona Michelangelo va putea fi folosită „la întreaga sa capacitate” înainte de venirea iernii, chiar dacă vor mai rămâne unele „ajustări” şi finisaje de făcut şi după…
Citiți principiile noastre de moderare aici!