Marți, 20 august, Newpharma, una dintre cele mai mari farmacii online din Europa, și-a lansat oficial platforma pentru România, newpharma.ro. Cu peste 1.700 de mărci și 45.000 de produse disponibile, Newpharma a devenit cunoscută datorită accesibilității și serviciilor sale personalizate de îngrijire a sănătății.
Platforma sa, care de acum este disponibilă și utilizatorilor din România, este recunoscută pentru inovațiile aduse în domeniul dermatocosmeticelor și parafarmaceuticelor, fiind deja prezentă în țări precum Belgia, Franța, Țările de Jos și Germania. De altfel, Newpharma a fost recunoscută recent drept cea mai bună e-farmacie în Franța.
Newpharma, una dintre cele mai mari farmacii online din Europa
Ar fi important de menționat că în momentul de față, peste 80 de specialiști din Timișoara și Cluj gestionează platforma digitală Newpharma pentru întreaga Europă.
Răzvan Vlasin, chief information officer (CIO) în grupul Newpharma a povestit cum a ajuns Newpharma una dintre cele mai mari farmacii online, dar și ce planuri există pentru extinderea în România.
„Aș vrea să vorbesc un pic despre Newpharma și de unde a plecat. Newpharma este un grup belgian și prima farmacie online din Belgia, care a ajuns acum, după 15 ani, să fie una dintre cele mai mari farmacii online din vestul Europei. În tot acest timp, operațiunile din Belgia au fost susținute și de către colegii noștri din România. Newpharma este în România de aproape 15 ani, la început prin departamentul de IT, deoarece întreaga soluție de vânzare, magazinul online, softul de logistică, gestionarea stocurilor etc. au fost dezvoltate de colegii noștri din România. Ulterior, a urmat să ne extindem și cu alte activități operaționale în România.
Era cumva normal, după atâția ani în care am lucrat împreună cu compania din Belgia, să ne extindem și în această țară. Însă acest lucru nu a venit așa, de-a gata. A trebuit întâi să demonstrăm că putem susține acest business aici. […] Odată ce am demonstrat acest lucru, am putut începe discuțiile înspre extinderea în România.
În Belgia, Newpharma a început de la o mică farmacie la colțul străzii și s-a extins din ce în ce mai mult, ajungând în prezent la un depozit de 50.000 m² în Belgia. Așa că dorința mea este ca peste 10-15 ani să ne aducem aminte cu toții de unde am plecat în România. Am plecat de aici”, a spus Răzvan Vlasin.
Ceea ce încearcă cei de la Newpharma să facă este să definească ideea de „farmacie a viitorului”, axată pe sustenabilitate și inteligență artificială.
„Dacă ar fi să găsesc un cuvânt care să definească acest concept de «farmacia viitorului”, acesta ar fi sustenabilitate. Vreau să explic de ce cred că inclusiv o farmacie, în viitor, trebuie să fie sustenabilă. Se pleacă în acest moment de la o idee oarecum greșită atunci când punem semnul egal între sustenabilitate și criza climatică, de exemplu. Simplificăm prea mult. Sustenabilitatea înseamnă, în primul rând, ca un business să funcționeze. Adică, un business, inclusiv o farmacie, trebuie să producă bani, să plătească salarii oamenilor și să investească înapoi în comunitate o parte din ceea ce obține. Asta înseamnă sustenabilitate. Sustenabilitatea înseamnă și comunitate, adică trebuie să ne întoarcem la oamenii care sunt în jurul nostru. […]
Pentru a susține această idee, vom investi destul de mult în inteligența artificială. Lansăm Newpharma.ro cu un instrument care se numește NewSKIN. Prin acest instrument, vă puteți analiza sănătatea pielii feței și primi recomandări personalizate. Acesta este doar primul astfel de instrument, iar noi vom continua să investim în aceste direcții de inteligență artificială, împreună cu partenerii noștri.
Cred că viitorul farmaciei este digital, bazat pe inteligență artificială și, în primul rând, sustenabil. Vor urma și alte instrumente”, a dat asigurări Răzvan Vlasin.
Puterea AI-ului, combinată cu expertiza dermatologilor pentru o analiză rapidă a nevoilor tenului
Newpharma aduce în premieră în România un instrument inovator – NewSKIN – care combină inteligența artificială cu experiența dermatologilor și farmaciștilor pentru a oferi oricărui utilizator, pe baza unui simplu selfie, o analiză rapidă și precisă a nevoilor tenului, precum și o rutină personalizată de îngrijire.
„Împreună cu echipa de web am reușit să aducem un feature nou pe e-pharma și în România care vă poate ajuta în tot ceea ce ține de identificarea exactă a problemelor de piele. Am lucrat mult la această aplicație, care are nevoie de câteva informații pentru a vă face o analiză a tenului și nevoilor dvs. – informații precum nivelul de stres, nivelul de oboseală, vârsta și, în cazul bărbaților, nivelul de pilozitate. Apoi, mai este nevoie și de o poză. După ce sunt urmați toți acești pași se face o analiză și sunt recomandate produse care țintesc rezolvarea eventualelor probleme. […] Produsele recomandate sunt strict raportate la problemele identificate și vin atât de la parteneri, cât și de la branduri pe care le regăsiți pe platforma Newpharma”, a explicat pentru Tion Ionuț Mutascu, unul dintre specialiștii IT care s-au ocupat de platforma NewSKIN.
Cum funcționează?
Serviciul NewSKIN poate fi accesat online, de pe orice telefon, laptop, tabletă etc.
- Pasul 1: răspundeți la patru întrebări simple despre stilul de viață
- Pasul 2: încărcați un selfie făcut într-o lumină naturală, cât mai clară, fără machiaj și preferabil fără să purtați ochelari
- Pasul 3: așteptați câteva secunde pentru analizarea parametrilor tenului și pentru a vedea recomandările Newpharma
(3043)
Citiți principiile noastre de moderare aici!