Sute de timişoreni au rezonat intens cu inflexiunile romantice, jazzistice, de rock, etno sau latino pe care Trio Contraste le-a adunat într-un cu totul neobişnuit şi memorabil eveniment aniversar, vineri seara, la filarmonică.
Dirijat de Tiberiu Oprea, concertul a început cu o subtilă interpretare a Marii poloneze de Chopin, în variantă orchestrală, avându-l solist pe Sorin Petrescu. A urmat o primă audiţie absolută, Concertul pentru flaut şi orchestră pe care compozitorul maghiar Miklos Maros, prezent la eveniment, a dedicat-o, gentil, soţiei interpretului. maestrul Ion Bogdan Ştefănescu. Inventiva Suită Ernst H., de Ernst-Lothar von Knorr, interpretată cu farmec, dezinvoltură şi fantezie de Doru Roman, a încheiat intervenţiile „individuale”, lăsând în prim-plan formula de trio şi lucrări compuse special pentru ansamblul sărbătorit. Atmosfera a devenit efervescentă, odată cu Fragments from a Purple Vinyl, o compoziţie fascinantă, extrem de ingenioasă, complexă, inteligentă a lui Gabriel Almasi, cu bine plasate, cu efect teatral, intervenţii ale lui DJ K-lu. În partea a doua a concertului, au început…jazz-ul, dansul, petrecerea: Hasya de Gabriel Mălăncioiu, Sentimentale şi Veloce de Claude Bolling şi Bossa Merengova de Mike Mower, interpretat cu aportul Ansamblului Percutissimo. Biss-urile, extrem de inspirat alese, l-au adus la festin pe Johnny Răducanu, în spirit, voce, umor, cu o „joacă” de trei ţambale, apoi au încheiat….româneşte, cu Brediceanu.
Foto © fotosen.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!