Asociațiile de locatari/proprietari, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința şi actele de identitate ale cetățenilor români, au o serie de obligații legate de ţinerea unei cărţi de imobil.
Federația Asociațiilor de Locatari Timișoara – FALT reamintește că ”Responsabilul cărții de imobil are obligația să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reședința în imobilul respectiv şi să o prezinte, la cerere, polițiștilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor. Cartea de imobil se întocmește într-un singur exemplar, care se păstrează la responsabilul cărții de imobil”.
Încălcarea dispozițiilor prevăzute în ordonanța de urgență atrage, după caz, răspunderea civilă, materială, disciplinară sau contravențională a persoanelor vinovate. Pentru a nu fi pasibilă de amendă, asociația de proprietari trebuie să desemneze o persoană care să completeze cartea de imobil.
Citiți principiile noastre de moderare aici!