Situaţia nu pare deloc roză pe şantierul lotului 4 din Lugoj – Deva. Chiar dacă lucrările de aici sunt cele mai lăudate de către oficialii de la Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri, lotul pare destul de departe de finalizare. Pe porţiunea aflată în partea dinspre finalul lotului, unde acesta se va lega de autostrada Deva – Orăştie, lucrările sunt rămase în urmă serios. Sunt pasaje de mari dimensiuni care mai trebuie realizate, nu există asfalt depus, sunt stâlpi de electricitate chiar în mijlocul traseului unde se ridică autostrada. Mult mai bine e pe porţiunea dinspre lotul 3, aici există părţi importante deja asfaltate, sunt realizate mare parte din pasajele de supratraversare, chiar şi un ecoduct. În plus, s-a lucrat şi la spaţiile de servicii de pe lot şi nodul de la final pare finalizat în cea mai mare parte, arată imaginile aeriene.
Ultimele anunţuri ale CNAIR vorbesc despre un progres fizic de 60 de procente din totalul lucrărilor. Să nu uităm că urmează perioada de toamnă, cu vreme mai rece şi cu ploi, când nu se poate lucra aşa cum constructorul şi-ar dori.
Lucrările pe acest lot au fost afectate de probleme aproape de la bun început. Întâi a fost descoperit un cimitir ilegal construit pe traseul autostrăzii, apoi a fost vorba despre o colonie de lilieci, despre o haldă de steril, de necesitatea realizării de expropieri suplimentare, iar ulterior, de necesitatea de construire a unor ecoducte pentru urși. Până şi apariţia în zonă a unei colonii de castori putea pune în pericol proiectul. Șantierul a fost oprit definitiv după ce, în octombrie 2015, Inspectoratul de Stat în Construcţii a descoperit că nu există autorizaţie de construire pentru două dintre tronsoanele lotului. Acest lot a fost licitat pentru 419 milioane de lei, în noiembrie 2013. Lucrările trebuiau finalizate în mai 2016. Lungimea tronsonului este puţin peste 22 de kilometri şi face legătura între nodul de la Ilia şi cel de la Şoimuş, acolo unde începe autostrada Deva – Orăştie.
Imagini: Youtube/Pro Infrastructură
Citiți principiile noastre de moderare aici!