Probleme şi cu proiectul de reabilitare a malurilor Begăi, în valoare de 50 de milioane de lei. Deşi acesta avea ca termen de finalizare luna iulie, lucrările nu au putut fi terminate la timp, iar conducerea Primăriei Timişoara a aprobat o extensie până în luna decembrie a acestui an.
Lucrările au început în toamna anului 2013 şi sunt executate de firma Tehnodomus din Arad. Pe lângă pistele de biciclete şi aleile pietonale, care au generat multe discuţii datorită modului în care au fost realizate, proiectul prevede şi realizarea unor pontoane, a unor terase plutitoare, dar şi a unor zone cu nisip pe maluri, unde timişorenii vor putea să stea la plajă. În plan mai este prevăzută şi montarea a 420 de bănci şi 70 de şezlonguri, precum şi crearea a nouă staţii de biciclete.
O plimbare pe malurile Begăi arată, însă, că proiectul este încă departe de final, deşi termenul iniţial dat de autorităţi era luna iulie a acestui an. Totuşi, oficialii Primăriei Timişoara speră ca reabilitarea malurilor să se încheie în luna septembrie.
Extensie pentru vaporetto
Parte din acest proiect pe fonduri europene făcea şi achiziţia a şapte vaporetto, care să fie folosite pentru transportul în comun. Problemele au fost încă de la început, când oficialii primăriei şi-au dat seama că banii alocaţi pe baza studiului de fezabilitate sunt total insuficienţi. Astfel, la prima licitaţie organizată la finele anului 2014 – începutul anului 2015, şi care avea prevăzut un plafon de un milion de euro pentru achiziţia ambarcaţiunilor, nu s-a prezentat niciun ofertant.
Conducerea Primăriei Timişoara a cerut acordul consilierilor locali pentru mărirea bugetului alocat achiziţionării acestor ambarcaţiuni de la un milion de euro la circa trei milioane de euro, iar la noua licitaţie s-au prezentat doi ofertanţi: o firmă din Galaţi şi una din Bucureşti.
Ofertele au fost deschise la începutul lunii august, iar oficialii Primăriei Timişoara speră ca vaporaşele să ajungă pe Bega până în luna decembrie, însă termenul contractual este de şase luni. Noile vaporaşe ar urma să aibă între 50 şi 70 de locuri şi o lungime de până la 20 de metri.
Acesta este şi motivul oficial pentru extensia acordată acestui proiect. Problema este că, fiind vorba de un proiect pe fonduri europene, dacă implementarea lui nu se va face până la data de 31 decembrie 2015, municipalitatea riscă să piardă banii europeni.
Articole pe aceeași temă:
Doua oferte la licitatia organizata de Primaria Timisoara pentru vaporetto
Citiți principiile noastre de moderare aici!