Primăria Timișoara a pornit, la începutul lunii aprilie, licitația pentru servicii SF + PT C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița. Este nevoie de studiu de fezabilitate, de documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire, de proiect tehnic, de caiete de sarcini, detalii de execuție, plan SSM și de asistență tehnică din partea proiectantului până la recepția lucrării. Vorbim despre un contract destul de mare, estimat la 1,38 milioane de lei cu tot cu TVA, adică în jur de 280.000 de euro, pentru continuarea Pasajului Solventul până la Bd. Dâmbovița.
Pasajul Solventul va lega intersecția străzii Dunărea cu Calea Bogdăneștilor de strada Gării, iar de acolo este nevoie de o stradă care să facă legătura cu Bd. Dâmbovița, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua șosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m lărgire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc și va merge din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.
Pod Proiect vrea și noul pod de la Solventul
Ofertele s-au putut depune până în 18 mai. Au fost depuse trei, de la Pod-Proiect (Iași), de la Peiesi (Iași) cu subcontractanții Energo Enci (Sebeș) și Semper Idem (Moșnița Nouă) și de la asocierea F.I.P. Consulting SRL (lider/ București) – Urban Proiect Grup (București) cu subcontractanții Gauss (Timișoara), PFA Batovschi Corneliu Traian (București), Novensa (București), Vireo Enviroconsult (București) și Walhalla Invest Prodcomimpex (Cluj-Napoca).
Firma Pod-Proiect din Iași a lucrat destul de mult cu Primăria Timișoara. A făcut proiectele pentru reabilitarea Pasajului Jiul și pentru reabilitarea Pasajului Popa Șapcă, dar și pentru podurile Iuliu Maniu (fost Podul Muncii) și Mihai Viteazu, precum și pentru lărgirea Podului Dragalina și Podul Eroilor, unde este din nou șantier, la aproape doi ani de la reabilitare. La proiectul pentru Podul Eroilor s-a uitat de trecerea pe malul Begăi pentru pietoni și bicicliști, așa că primăria a făcut o licitație nouă pentru lucrările suplimentare.
S-a trecut deja la evaluare calificare și tehnică. Durata contractului va fi de 210 zile, din care 90 pentru SF, 60 pentru autorizația de construire și alte 60 pentru PT și restul documentației. În contract va fi o clauză care spune că, dacă studiul de fezabilitate nu e aprobat în consiliul local, atunci acesta „se consideră desființat de plin drept, fără nicio obligație”.
Documentația va spune și cât ar putea să coste noua șosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, până la Bd. Dâmbovița. În urmă cu cinci ani, aceasta se regăsea pe o listă de proiecte pregătite de primărie pentru finanțare de la UE, fiind estimată la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de execuție. Viitoarea stradă este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, care spune că Inelul IV Vest trebuie închis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord) și cu proiectul C9b, adică legătura cu Bd. Dâmbovița.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XSa proiecteze cu cap nu cum au proiectat porcaria de la Jiul. Pe trotuarul din dreapta nu incap 2 oameni unul langa altul, prima banda care merge spre gara este prea ingusta. Daca vine E1 are nevoie de 2 benzi sa faca curba, plus este plin de vopsea pe margine de la masinile care au crezut ca au loc. Sa-l proiecteze corect de la inceput, cu piste de biciclete pe deasupra si pe sub el, nu ca podul de la Elba care acum s-au trezit ca nu are piste de biciclete pe sub el. A, era sa uit. Culmea ineptiei-podul din Calea Sagului peste Calea Ferata-cum au reusit sa puna capace de canal in care sa dai cu rotile pe pod? Capace de canal pe pod?! Si sa aibe si inaltime potrivita, nu peste 100 de ani sa ne trezim ca nu incap vaporasele pe sub el ca cele noi sunt mai inalte, etc… Proiectati pentru viitor, nu pentru prezent.
-
Ai dreptate la ce au facut anterior, pietonii vor trece pe sarma podul…
Super! Astia-s aia care l-au fraierit pe Robu ca la P.Jiul vafi pista de biciclete, au luat banii si pe urma au explicat ca de fapt nu se poate?
Nu-i prost cine incearca, prost e ala de accepta porcariile proiectate.
O firma serioasa ar fi venit cu solutii de la ea, din experienta lor si nu s-ar fi luat dupa indicatiile pretioase ale lu nea Lae, Al cu pleata-n vant. Podul de la jiul este o porcarie , un exemplu de cum sa nu se faca, O firma cu experienta ar fi adus zeci de noi solutii, incepand cu insula cu stalp la mijloc si nu porcaria ce au facit-o acolo. Si asa au spart podul vechi, asa ca puteau face podul mai lat, cu grinzi mai zvelte ca nu aveai o deschidere ci doua unde puteau face grinzi zvelte . Acuma avem scroafa moarta in cotet si un pod cu care trebuie sa traim ani, zeci de ani.
Nu stiu de ce dar prin alte zone ale lumii, daca faci o prostie de löucrare iti scade ratringul si la noi licitatii nu mai ai sanse sa prinzi ceva contracte banoase, chit ca se face contestatie peste contrstatie. Ai facut ceva prost, ai tinicheaua de coada si cu aia ramai. Sa se faca odata o lege care sa reglementeze cum se fac licitatiile, cum se selecteaza firmele si nu mai avem circul asta din zilele de azi cu contestatii peste contestatii facute numai de placxerea de a baga bete in roate la altii, ca eu nu am primit contractul
Trebuia facut de acum 20 de ani și nu numai la solventu oltenisoara e blocata total pe toate arterele de trafic iar sub domnia lu friț slabe sperante sa fie cu finalitate ceva